Zelfbouw
isolatiemateriaal zelfbouw AD5032
27 dec 2013 17:52 - 27 dec 2013 17:53 #39271
door Huub
Beantwoord door Huub in topic isolatiemateriaal zelfbouw AD5032
Ik heb zoo ook wel Filter doek gebruikt
Dat voor een kuiken afzuig kap is bedoeld
En dat kost ook niet veel Soms zit het op een rol .
Het kan ook nog tussen steenwol of glas wol gedaan worden .
Huub
Dat voor een kuiken afzuig kap is bedoeld
En dat kost ook niet veel Soms zit het op een rol .
Het kan ook nog tussen steenwol of glas wol gedaan worden .
Huub
Laatst bewerkt 27 dec 2013 17:53 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 dec 2013 17:32 - 27 dec 2013 17:34 #39268
door Bert V.
Beantwoord door Bert V. in topic isolatiemateriaal zelfbouw AD5032
Hierop inhakend Bjorn,
Ik heb vele zelfbouwboxen gebouwd, en deze inwendig "dood" gemaakt door eerst de wanden (behalve het front) te bekleden met het aloude tandenschuim en daarna deze op te vullen met "normale" huis-, tuin- en keukenwatten, die in zig-zagvorm overal voor een prikkie te verkrijgen is.
Deze watten hechten prima op het tandenschuim e.d, en is "uitpluisbaar", ( wat een woord!
).
Het tandenschuim is luchtig en vormt de eerste isolatielaag: de wattenlaag vormt ( afhankelijk van de dikte) de tweede afsluitende demping.
Ik heb daar toen prima resultaten mee behaald, en is wellicht het proberen waard !
Bij deze wens ik U allen nog plezierige feestdagen, en alvast een fijn nieuw hobbyjaar toe! :thumbsup:
Bert
Ik heb vele zelfbouwboxen gebouwd, en deze inwendig "dood" gemaakt door eerst de wanden (behalve het front) te bekleden met het aloude tandenschuim en daarna deze op te vullen met "normale" huis-, tuin- en keukenwatten, die in zig-zagvorm overal voor een prikkie te verkrijgen is.
Deze watten hechten prima op het tandenschuim e.d, en is "uitpluisbaar", ( wat een woord!
Het tandenschuim is luchtig en vormt de eerste isolatielaag: de wattenlaag vormt ( afhankelijk van de dikte) de tweede afsluitende demping.
Ik heb daar toen prima resultaten mee behaald, en is wellicht het proberen waard !
Bij deze wens ik U allen nog plezierige feestdagen, en alvast een fijn nieuw hobbyjaar toe! :thumbsup:
Bert
Laatst bewerkt 27 dec 2013 17:34 door Bert V..
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 dec 2013 15:08 #39264
door Bjorn Kusters
isolatiemateriaal zelfbouw AD5032 werd gestart door Bjorn Kusters
Hallo,
Nu de kerstdagen weer achter de rig zijn zojuist naar de "wat zeg ik?" winkel gereden.
Daar heb ik een pak rockwool isolatieplaten gehaald.
Dit steenwol komt m.i. het meest in de buurt van het orginele materiaal.
Alleen i.p.v. de orginele 2 dunnere lagen pas ik nu een enkele laag toe wat ongeveer overeenkomt met de totale dikte van de 2 lagen die er orgineel in zitten.
Echter heb ik hier toch nog een beetje mijn twijfels over aangezien bij het orgineel ontwerp ook nog lucht tussen de 2 lagen blijft zitten.
Dit kan door Philips bewust zo gedaan zijn om een beter klankbeeld te krijgen.
Maar van de andere kant lijkt het me eerder gedaan omdat deze diktes voorhanden waren , en ze dus geen dikker materiaal hoefde te bestellen.
Tevens zag ik dat op de achterwand tussen isolatie en hout latjes toegepast zijn zodat het isolatiemateriaal op afstand blijft van de kast.
Dit ga ik nu ook toepassen , want dit had ik niet ik het ontwerp meegenomen.
Veel dichter bij het orgineel zal ik met deze wijzigingen niet komen , tenzij ik een orginele AD5032 vind.
Maar de kans hierop is klein.
Dus zal ik "roeien met de riemen die ik heb
Ik ben benieuwd wat straks het resultaat is:d"
Wel weet ik al het resultaat van zo'n pak steenwol in de woonkamer neerleggen waar 4 katten rond lopen.
Dit hadden opeens ook een zelfbouw project.......krabben en de boel tot nestmateriaal verwerken hahaha
Gelukkig had ik het op tijd door waardoorik hun bouwproject op tijd stil kon leggen.
Gr Bjorn
Nu de kerstdagen weer achter de rig zijn zojuist naar de "wat zeg ik?" winkel gereden.
Daar heb ik een pak rockwool isolatieplaten gehaald.
Dit steenwol komt m.i. het meest in de buurt van het orginele materiaal.
Alleen i.p.v. de orginele 2 dunnere lagen pas ik nu een enkele laag toe wat ongeveer overeenkomt met de totale dikte van de 2 lagen die er orgineel in zitten.
Echter heb ik hier toch nog een beetje mijn twijfels over aangezien bij het orgineel ontwerp ook nog lucht tussen de 2 lagen blijft zitten.
Dit kan door Philips bewust zo gedaan zijn om een beter klankbeeld te krijgen.
Maar van de andere kant lijkt het me eerder gedaan omdat deze diktes voorhanden waren , en ze dus geen dikker materiaal hoefde te bestellen.
Tevens zag ik dat op de achterwand tussen isolatie en hout latjes toegepast zijn zodat het isolatiemateriaal op afstand blijft van de kast.
Dit ga ik nu ook toepassen , want dit had ik niet ik het ontwerp meegenomen.
Veel dichter bij het orgineel zal ik met deze wijzigingen niet komen , tenzij ik een orginele AD5032 vind.
Maar de kans hierop is klein.
Dus zal ik "roeien met de riemen die ik heb
Ik ben benieuwd wat straks het resultaat is:d"
Wel weet ik al het resultaat van zo'n pak steenwol in de woonkamer neerleggen waar 4 katten rond lopen.
Dit hadden opeens ook een zelfbouw project.......krabben en de boel tot nestmateriaal verwerken hahaha
Gelukkig had ik het op tijd door waardoorik hun bouwproject op tijd stil kon leggen.
Gr Bjorn