Al weer geruime tijd geleden een BD753 Capella overgenomen en nu, maar eens opgestart. De radio is eerder gereviseerd, er moest nog wel wat aan gebeuren. Er kwam echter alleen een beetje gepiep tevoorschijn. Radio maar eens uitgekast en zorgvuldig bekeken. De uitgevoerde revisie was zeker niet zoals ik het zou doen en daarom volledig over gedaan. Ik wacht nog op een nieuw buizensetje van W. Rotte en dan kan de eindtrap ingesteld worden. Van deze revisie volgen de foto's nog.
De radio speelt nu op zich al verdienstelijk, echter de grote luidspreker staat te klapperen. De conus is zeer slap geworden en er zijn wel wat maniertjes om dit weer te verstevigen. Maar ben toch op zoek naar een andere luidspreker.
Volgens de documentatie is het een 9758A spez. Ik weet niet wat met spez bedoeld wordt. In de Aristona equivalent zit een 9758A. Overigens zijn de andere speakers in beide radios' ook verschillend.
De 3D speaker is een 9744FMB in de Capella en 9768MB in de 3029A. De hoge tonen WE67006 en in de Aristona AD 6460X.
Voor nu zoek ik dus de 9758A al of niet met spez. er achter.
Vast 2 sfeer plaatjes voor aanvang van het herstel.