Reparatie en Restauratie tip's
FM blok verwisselen
10 feb 2022 07:28 #93808
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic FM blok verwisselen
Dan zal het midfrequent van die Blaupunk stuk zijn. Maar als je nu al wilt opgeven, ook goed.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 feb 2022 20:48 #93807
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic FM blok verwisselen
Misschien een andere middenfrequentie?
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
09 feb 2022 19:44 #93806
door Kwikfly
Beantwoord door Kwikfly in topic FM blok verwisselen
Hi Tjerk, eindelijk weer eens wat tijd gehad om aan de radio's te werken. En JA! Die truuk met een portatief ernaast, dat werkt inderdaad! Weer iets bijgeleerd. Dank u!
Dus ja, de buis oscilleert. De gloeidraden gloeien, de anodes krijgen spanning.... maar toch komt er niks uit. Toch iets verkeerd aangesloten? Ik heb gecheckt, gedubbelcheckt, en daarna nog eens gecheckt. Ik denk dat mijn Blaupunkt afstotingsverschijnselen heeft na de transplantatie. Heb ik het fm blokje dan maar terug in de Telefunken gezet... waar hij weer uit volle borst muziek staat te maken. De Blaupunkt moet dan maar verder door het leven als gehandicapte. Case closed!
Dus ja, de buis oscilleert. De gloeidraden gloeien, de anodes krijgen spanning.... maar toch komt er niks uit. Toch iets verkeerd aangesloten? Ik heb gecheckt, gedubbelcheckt, en daarna nog eens gecheckt. Ik denk dat mijn Blaupunkt afstotingsverschijnselen heeft na de transplantatie. Heb ik het fm blokje dan maar terug in de Telefunken gezet... waar hij weer uit volle borst muziek staat te maken. De Blaupunkt moet dan maar verder door het leven als gehandicapte. Case closed!
Minder
Meer
07 feb 2022 00:24 #93782
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic FM blok verwisselen
je kunt ook eens de 2 anodespanningen meten, met een dun koperdraadje in het betreffende gaatje steken van de buisvoet en zo meten naar massa op stand gelijkspanning
Minder
Meer
07 feb 2022 00:20 #93781
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic FM blok verwisselen
deze c tjes heb ik liggen,trimmers ook, langs brengen kan altijd, maar er bij blijven, word ik zenuwachtig van haha
06 feb 2022 09:36 #93769
door Kwikfly
Beantwoord door Kwikfly in topic FM blok verwisselen
Ha? Ok! Nice to know! Dank je. Ga ik subiet proberen. Zal een beetje zoeken worden, want het fm blokje zit nog niet vast aan het tuning koordje; kan dus niet zien op welke freq hij staat. Maar het zal wel lukken. Keep you posted!
Johan
Johan