fijne zondag iedereen. Deze radio ter reparatie aangekregen. Deed niets meer. Defecte temperatuurzekering vervangen e. Los contact EZ 81 hersteld,Stereodecoder hersteld. En enkele teercondensatoren en verlopen weerstanden en elcootjes vervangen, heb nu weer goede ontvangst en stereo. Radio is afgeregeld voor de zekerheid. Dit stond vrij goed.. de EM 80 is versleten. Deze gaf geen max ontvangst aan. Na vervangen door een andere EM 80 sloeg deze maximum uit.. ik heb de EM 80 er even weer uitgenomen om dat ik voor het testen liever een gebruikte neem. Wat nu raar is. Het oog slaat niet meer volledig uit.. maar ca3/4 de.. er is geen draadje verbogen of weerstand meer verlopen. Het buisvoetje is ook prima en geeft geen sluiting.. wat me opvalt is dat de spanning schermrooster EF 89 veel te laag is.50 volt tov de spanning in de 90 volt op het schema. De buis is on orde. Na loshalen ontkoppelc C38 steeg de spanning naar een te hoge spanning. Deze c 38 even vervangen door een gele rakker zakte hij terug naar 50 volt.. deze c was dus niet defect. C37 is ook goed bevonden en voor R9 staat de juiste voedingspanning, deze R2 is ook mooi op waarde.. waar komt de te lage spanning op pen 8 vandaan? R10 is ook mooi op waarde.. spanning ervoor klopt ook.