Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Revisie van mijn B6X43A/01

Meer
22 jan 2020 15:08 #81761 door admin
Beantwoord door admin in topic Revisie van mijn B6X43A/01
:thumbsup:

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jan 2020 14:40 #81760 door Henielma
Beantwoord door Henielma in topic Revisie van mijn B6X43A/01
Inmiddels de radio afgeregeld en ook bij deze radio moest spoel S56 in de FM tuner opnieuw vastgelijmd worden. De radio speelt prima FM stereo. De radio is weer ingekast en staat er weer glimmend bij.

Tevens een Chromecast ingebouwd zodat er muziek naar de radio gestreamd kan worden. Deze Chromecast schakelt pas in nadat de Pick-up schakelaar ingedrukt wordt omdat anders de Chromecast teveel stoort op de AM banden. De voeding voor de Chromecast wordt met enkelzijde gelijkrichting uit de 6,3 Vac gloeispanning gehaald. Een 5V low drop regulator maakt er mooi 5Vdc van.

Hieronder wat foto's van het resultaat.

Meer
19 jan 2020 12:23 #81667 door Henielma
Inmiddels bezig met de radio weer samen te bouwen. Gisteravond bezig geweest met de diffuser plaatje die het licht op de afstemschaal verdeeld. Twee van de holniet gaten waren afgebroken en verdwenen. Met twee M3 ringetjes en plakband deze diffuser weer werkend gemaakt. Tijdens het uitkasten van de radio kwam ik al twee losse veertjes tegen dus die waren nog aanwezig. Inmiddels is het geheel weer samengebouwd.

Meer
17 jan 2020 06:52 #81650 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Revisie van mijn B6X43A/01
Ziet er mooi uit! Nu mijn eigen kast nog effe...

Tjerk, 9ZZ

Meer
16 jan 2020 23:18 - 16 jan 2020 23:19 #81649 door Henielma
Ondertussen is het gelukt om de kast naar mijn zin gelakt te krijgen. Maar het had wel wat voeten in aard. De beits die ik gekocht had viel te donker uit. Uiteindelijk de kast twee maal en de bovenzijde driemaal kaal geschuurd omdat het resultaat niet goed was. Met blanke hoogglanslak heb ik de kast na de laatste maal schuren van drie lagen lak voorzien. Hierbij gebruik gemaakt van een borstel omdat het resultaat met een roller niet goed gelukt was (sinasappeleffect).

Hieronder een foto van de bovenzijde. De kringen en vlekken die er oorspronkelijke in zaten zijn helemaal weg.
Laatst bewerkt 16 jan 2020 23:19 door Henielma.

Meer
10 jan 2020 23:44 #81521 door admin
Beantwoord door admin in topic Revisie van mijn B6X43A/01
Voor deze kast zou ik het als volgt gedaan hebben.

Opvullen met een hout of laminaat vuller. Hierna op kleur brengen met spons en beits, als laatste afspuiten met een halfglanslak.

Henk van 't Kruis

Gemaakt door Kunena