Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Revisie Phi

Meer
29 mei 2016 23:38 #60918 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Revisie Phi
Ja, dit type radio kan heel mooi spelen.
Klinkt beter als zijn grotere broer met 4 toon druk knopjes.
Je zou het andersom verwachten.
Mooie nette radio, die hoewel het een nep Bi Amplie is daar in
geluid niet voor onder doet.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 mei 2016 16:51 #60911 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Revisie Phi
Nou ja ik begrijp het GOE
beetje Gripties denken . ;)
Huub

Meer
29 mei 2016 15:08 #60910 door albert v v
Beantwoord door albert v v in topic Revisie Phi
:thumbsup:

Erwin goossens schreef : Hallo
Deze radio werd mij gisteren gebracht door een koppel die deze radio vond bij zolderverdieping grootouders.. En moest in de woonkamer komen en terug werken.. De kast en het doek is in Nieuwstaat.. De klachten waren.. FM werkt maar matig.. De overige banden stil..begonnen met alle contacten te reinigen.. Weerstanden te controleren en indien verlopen vervangen en kleine Elcoos te vervangen alsook alle papier condensatoren.. Hierna was er betere ontvangst ook op MG Etc.. Echter nog niet goed.. De EABC Was in mindere staat.. Deze vervangen was de ontvangst beter maar nog niet perfect.. Trimmen van MF etc verbeterde de ontvangst flink op alle banden.. Nu het oog.. Dat stond continu dichtgeknepen.. Oorzaak was een vroegere reparateur die de 470k weerstand vervangen heeft door 2 in paralell van verschillende waarden.. Bottransplantaties meette ik eerst op deze buisvoet 470 k en toch werkte ik het niet. Na een tip op het buurforum de weerstanden vervangen door 1 studie van 470k.. Dit liste het oog probleem op.. En ja een mooie radio met een oud oog past niet dus een nieuw geplaatst; raar dat deze weerstanden met de buis in de voet 470 k Meerten en met de buis eruit veel lager.. Nu het volgende was dat het koordje van de lagetonenindicatie stuk was..deze gelijk hersteld en de knoppen en mechaniek gekuist en gesmeerd.. Ineens de nog werkende schaallampjes vervangen door nieuwe .de oude waren nog goed en houd ik gewoon bij ..omwille van de moeilijke berijkbaarheid hier.. De radio speelt nu mooi en zuiver... Alle spanningen zijn zoals normaal iets hoger en de kast blinkt weer als nieuw.. Sols word ik echt verliefd op een radio dat ik zo een model ook graag wil vinden voor mezelf :P

Meer
29 mei 2016 11:38 #60906 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Revisie Philips B6X72A
Nee inderdaad. De eigenaar zei dat de radio twintig jaar geleden eens hersteld was (aan het oog dus)

Meer
29 mei 2016 09:53 #60904 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Revisie Philips B6X72A
Dat oog heeft het dus nooit goed gedaan met 470R in plaats van 470k. Wat een prutser.

Tjerk, 9ZZ

Meer
28 mei 2016 19:43 #60898 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Revisie Phi
Ja, het zijn leuke modellen. :thumbsup: gedaan.

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.

Gemaakt door Kunena