Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

"Nieuwe" oren

Meer
20 apr 2015 19:18 #52024 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic "Nieuwe" oren
Ja, en het is nog historisch ook :lol: :lol:

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
20 apr 2015 18:41 - 20 apr 2015 18:44 #52023 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic "Nieuwe" oren
Gelukkig, hoef ik niet meer zo te brullen tegen je. yes

p.s. ik heb het onderwerp verplaatst naar revisie en restauraties, leek mij wat toepasselijker. bigfun bigfun
Laatst bewerkt 20 apr 2015 18:44 door hkruis.

Meer
20 apr 2015 18:34 #52021 door Ben
Beantwoord door Ben in topic "Nieuwe" oren
Geheel toevallig had ik deze week hetzelfde probleem, heel vervelend. Als rechtgeaarde doehetzelver is mijn probleem opgelost met een spuitflesje met lange tuut en wat warm water boven de gootsteen.
Vroeger ging er inderdaad audispray is maar daar gaat het nog meer van dichtzitten.
De radio kan nu weer wat zachter en mijn vrouw hoeft niet meer te herhalen. Groeten, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Meer
20 apr 2015 15:46 #52018 door peter1952
"Nieuwe" oren werd gestart door peter1952
Ik had al enige tijd enigszins last van een rechteroor dat niet goed meer mee ging en en bij bepaalde klanken gonsde het soms behoorlijk in mijn oor.
Afgelopen vrijdag deed het rechteroor bijna niets meer.
Toen maar eens een afspraak gemaakt met de dokter om mijn oren uit te laten spuiten.
Dat is vanmorgen gebeurd en inderdaad, het rechter oor zat helemaal dicht.
Na drie spuitsessies was mijn rechteroor weer helemaal schoon en het linkeroor werd terloops ook nog even onder handen genomen.
En dan hoor je ineens allerlei geluiden overal vandaan komen.

Thuis maar weer eens de Aristona 5029 opgestart. Jeetje! Wat een klankrijkdom ineens. Twinkelende hoge tonen en mooie, zeer diepe bassen en ook het middengebied was weer goed aanwezig.
Deze toestellen spelen dus echt prachtig.

Ik heb voor de gein eens met de toongenerator getest waar bij mij nu de gehoorgrens ligt. Die is nu ineens ruim 2 kHz. naar boven opgeschoven, van 8 kHz tot iets meer dan 10 kHz.
Als ik dan bedenk, dat, toen ik nog jong was tot over de 20 kHz. kon horen........

De dokter kwam ook tot de ontdekking dat de gehoorgang bij beide oren ontstoken was. Dat wordt dan een week lang druppelen.
Overigens werd mij sterk afgeraden om middelen als Audispray te gebruiken omdat dat de huid uitdroogt.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Gemaakt door Kunena