Hallo,
De buizentoestellen staan even op hold. Ondertussen ben ik gestart met een Philips MFB set in orde te brengen.
De 541 boxen geven “geluid” maar ik was er niet echt weg van. De receiver is dood op FM.
Moet beter kunnen dacht ik.
op het MFB forum van de MFB Freaks de betreffende artikeltjes doorgenomen en blijkt in deze boxen nogal war Japanse zwartpootjes te zitten en die hebben daardoor last van “kruipstroompjes”.
Deze heb ik in beide boxen vervangen. Ook de elco’s gecontroleerd en deze waren meer dan 20% boven de te verwachte waarde. Ook deze vervangen.
Als laatste heb ik ook de trimmers voor ruststroominstelling en terugkoppelingsinstelling vervangen omdat er eentje kapot was en de ruststroom niet instelbaar was en danseresje omdat een min of meer juiste afstelling niet doenbaar was.
Ik heb de indruk dat de klank transparanter is door deze vervangingen. Zij klinken op mijn ALI voorversterker al zeer mooi.
Nu nog de receiver nog maar eerst voor 2 weekjes naar onze zuiderburen!
Om het verhaal compleet te maken zou ik er een platenspeler van Philips bij willen, een taperecorder van deze periode heb ik.
Ik dacht aan een 212, een goed idee? En heeft iemand zoiets in de aanbieding?
François