Skip to main content
Gramofoon's

Braun dek type 777W

Meer
06 jul 2018 16:45 #72818 door Ludo
Beantwoord door Ludo in topic Braun dek type 777W
De 2 setjes ontvangen. De rubbertjes zijn zoals gezegd wel erg stug, en eens gemonteerd, weigerde de motor spontaan te draaien. (De motorcondensator had ik daarvoor vervangen). Ik vermoed dat de spanning op de asjes veel te groot was. Ik heb ze ingewreven met vaseline en op een flesmond gespannen. Hopelijk worden ze zo soepeler.

Gisteren reed ik met de fiets, en wat lag daar op de grond? Een binnenband van een renfiets. Thuis 2 ringetjes geknipt en gemonteerd. En tot nu toe werkt alles goed op 32, 45 en 78 toeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 jun 2018 08:13 #72612 door Ludo
De heer Scharf (Braun) had voor die platenspeler geen onderdelen meer. Maar bij smallparts Dronten heb ik 2 setjes kunnen bestellen voor Perpetuum Ebner Rex. Nu spannend afwachten om ze te monteren. Bedankt Peter 1952 voor de (gouden) tip.

Meer
30 mei 2018 21:00 #72585 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Braun dek type 777W
Als ik het zo zie is de aandrijving een exacte kopie van de Perpetuum Ebner Rex.
De riempjes voor deze platenspeler zijn gewoon te koop, namelijk bij www.pickupnaalden-shop.nl (smallparts Dronten)
Ik heb deze riempjes al bij verscheidene reparaties gebruikt en het resultaat is dat de zaak meteen goed op toeren loopt. Ze lijken wat stug en/of dik maar zoals gezegd, ze werken perfect.
Niks geen geklooi met stukjes binnenband e.d.
Deze man staat altijd op de beurs, naast de NGG stand en is altijd bijzonder behulpzaam. Als er voor een bepaald onderdeel veel vraag is dan is de kans groot dat hij het op een gegeven moment in voorraad heeft.
En als je dan toch bezig bent vervang dan meteen de motorcondensator(s) (indien aanwezig).

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
30 mei 2018 20:20 #72584 door Ludo
Ik ga eerst contact opnemen met Braunberni. Ook de krimpkous is zeker te proberen.
De 2 riempjes hebben mogelijk een diameter van 1,9cm, 0,5 cm breed en 0,8 mm dik. Deze maten zijn niet van de originele riempjes, die heb ik niet.
Allen bedankt voor de tips en suggesties!
Ludo

Meer
27 mei 2018 17:35 #72542 door FMX
Beantwoord door FMX in topic Braun dek type 777W
Beste Ludo, Heb je al contact gehad met braunberni in Duitsland? De heer Scharf heeft de meeste Braun audio onderdelen op voorraad.
Succes
Frans

Meer
27 mei 2018 16:31 #72541 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Braun dek type 777W
Als je maten van de snaren geeft, heb je meer kans,
Bijvoorbeeld : binnendiameter 30mm / 5mm plat / 1,2 mm dik.

Cees- pa1dba

Gemaakt door Kunena