Skip to main content
Gramofoon's

HMV 157 grammofoon

Meer
07 apr 2018 18:00 #71948 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic HMV 157 grammofoon
Bij de grammofoon (vandaag opgehaald) zaten twee borsteltjes, als ik het goed heb zocht Maurice nog zo'n borsteltje voor zijn Columbia..
Zo ja Maurice even een mailtje.


Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 apr 2018 20:29 - 04 apr 2018 20:30 #71900 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic HMV 157 grammofoon

Maar wel is duidelijk dat de HMV behoorlijk goed presteert.
Als de 2511 en de HMV vergeleken worden met DEZELFDE plaat opname
zullen ze dan ook niet veel voor elkaar onderdoen.


Cees,
Heb ze nooit A B naast elkaar gehoord wel afhankelijk van elkaar met Electro dynamische
L S op de 2511 en dan doet de HMV 157de kleinste telg er amper voor onder.
Om het over de grotere zoals de HMV 162 192 en 202 niet te hebben.
Die heb ik ook allen gehoord en doen er nog een schep bovenop.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 apr 2018 20:30 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 apr 2018 19:18 #71897 door Cees
Beantwoord door Cees in topic HMV 157 grammofoon
Het is niet helemaal een goed vergelijk.
De plaat opname die door de HMV word af gespeeld is van een andere jongere datum
als die word gebruikt voor de 2511.
En de 2511 kan veel meer presteren als er een echt bij passende Electro dynamische
L Spr op word aangesloten, ipv die panne koek naald L Spr.

Maar wel is duidelijk dat de HMV behoorlijk goed presteert.
Als de 2511 en de HMV vergeleken worden met DEZELFDE plaat opname
zullen ze dan ook niet veel voor elkaar onderdoen.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 apr 2018 15:58 #71896 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic HMV 157 grammofoon
HMV 157 versus Philips 2511 :lol:




Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 apr 2018 15:21 #71895 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic HMV 157 grammofoon
Ja Huub, die re-entants heb ik ook gehad en ja die klinken nog een tikkie beter.
Dit is het kleinste meubel uit die reeks en die komt er ondanks zijn beperking geen volledige re-antrant goed vanaf.
Je moet hem in het tijdbeeld 1927 zien en vergelijken met een elektrische radio uit die tijd bijv. deze.



Met daarop de Philips 2901. Plaatje komt van het NGG.



Denk dat het dan een ander verhaal wordt.
Net zo'n geklooi met naalden en de ruis erbij.

Voor mij is het nostalgie wat een ander ervan vindt boeit me niet zo.
Had ik bij de start van het bericht al aangegeven.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 apr 2018 09:47 #71886 door Huub
Beantwoord door Huub in topic HMV 157 grammofoon
DE besten was van HMV de Rehetrant met de stapel
gevouden hoorn . maar ik wil zo,n ding niet hebben
als ik daar mijn platen op moet gebruiken dan doe is ze weg
ik vind dat de kleinste buizen radio 100.x beter speelt de platen .BVB
dat geklooi met de naalden en de ruis er bij
Het is gewoon nostacie meer niet en met de grote
Hoorn van voren boven op dat is veelal een Schetter .
Ik heb zo,n kast eens erving van overlijden
maar heb dat ding weer verkocht toen brachten ze nog wel wat op .
het was een duitsen kast met reserven weergever koppen .
ik dat na het beluisteren kom weg er mee moet het ook niet in de kamer hebben
Sorry voor mijn mening maar het is NIET mijn Ding ..
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena