Skip to main content
Gramofoon's

Zelfgemaakte wasrol opname

Meer
28 okt 2014 15:54 - 28 okt 2014 15:56 #47557 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Zelfgemaakte wasrol opname
Dank je, Lee.

Ik plaats een paar foto's van de recorder. Misschien inspireer ik er iemand mee.

Het is een kleine luidspreker uit een telefoon, waarop de beitel zit bevestigd.
Het gaat om de juiste hoek, en gewicht. Dat komt erg precies.

De luidspreker kan vrij bewegen, de rest zit vast in de fonograaf houder. Het stangetje is voor het extra gewicht op de beitel.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 28 okt 2014 15:56 door klaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2014 15:01 - 27 okt 2014 15:03 #47554 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Zelfgemaakte wasrol opname
Da`s genieten Klaas :thumbsup:
Ik luister de Dubliners regelmatig op vinyl maar dit is een belevenis op zich :)

Na de terugkeer van vinyl (bij mij nooit weggeweest) nu ook de revival van de wasrol dankzij Klaas :lol:

Lee
Laatst bewerkt 27 okt 2014 15:03 door Lee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
27 okt 2014 11:04 #47546 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Zelfgemaakte wasrol opname
Ik vind het knap wat je er allemaal voor doet om dit voor elkaar te krijgen :thumbsup: Ik denk dat het geluid alleen echt te beoordelen is via het systeem zelf.

Meer
27 okt 2014 09:41 #47544 door klaas
Zelfgemaakte wasrol opname werd gestart door klaas
Goejedag.

Zoals velen op dit mooie forum inmiddels weten ben ik al enige tijd aan het experimenteren om audio en MP3 bestanden om te zetten op wasrollen om af te spelen op de fonograaf.

Ik gebruik hiervoor een eigen gerestaureerde Edison GEM fonograaf uit 1903. Dit apparaat heb ik ooit half compleet op marktplaats gevonden en vervolgens via Ebay amerika compleet en werkend gekregen.

Ik heb inmiddels een klant gevonden in het zuiden van het land die het wel aandurft om eigen fonograafrollen naar mij op te sturen om zijn eigen gemaakte audio door mij op zijn fonograafrollen te schrijven. Voor dit schrijven, of eerder snijden, gebruik ik een eigen gemaakte recorder op basis van een kleine luidspreker en een glazen snij beitel. Ik kan verzekeren dat om dit goed werkend te krijgen, erg veel doorzettingsvermogen en experimenteren nodig is!

Ik wou een 2 minuten experimentele opname met u delen op dit forum, voor wie dit interessant vind.

Betreft een nummer van The Dubliners, Kelly, the boy from Killane. Gezongen door de veel te vroeg overleden zanger, Luke Kelly. De opname begint met applaus, moet ik er even bij zeggen...

Geef uw mening maar!

Gr, Klaas.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lee

Gemaakt door Kunena