Skip to main content
Gramofoon's

Is deze echt? Welk jaar? En wat zou de verkoopwaarde zijn?

Meer
25 apr 2013 02:45 #31308 door mrphonograph

klaas schreef : Op MP advertentie staat deze mooie wasrol speler. Is deze echt? Is dit een mooi object?

Uit welk jaar komt deze speler, Men verteld dat het merk Pathe zou zijn? Het opwinden gaat nog met een sleutel. Ik heb begrepen dat dit vroege spelers zijn. De latere exemplaren hadden slingers, toch? :thumbsup: Is 200 euro veel?

HIER zie je eenzelfde exemplaar in werking. Erg leuk. Ik wil misschien zo'n apparaat aanschaffen.

ja hoor harstikke echt maak je maar geen zorgen
dit is een pathe machine en het ontbreken van het logo verteld mij dat deze verkocht is in een van de vele phono winkels in en rondom parijs
deze phono is uit de 1903-07 periode ze komen veel voor de machine was origineel alleen voor salon rollen (niet concert zoals de advertentie zegt) deze heeft een mandrel voor standaard cylinders dit kon je laten doen door de pathe dealer ze hebben wel de salon mandrel er bij gehouden
in 1906 kon je deze pathe samen met 50 salon rollen voor 12.50,- kopen

200,- is niet te veel een geheel mint exemplaar doet zo'n 350,- tot 400,- bij jelle, guido of ko van de zwarte schijf
als je niet te ver van leiden woond wil ik de restauratie wel op mij nemen

groetjes
tino

tino
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 apr 2013 23:37 - 24 apr 2013 23:58 #31306 door Bert Kn
Cees.
Ik had een nulletje teveel gelezen.
200 is echt bedenkelijk.
Ik denk dan ook dat het bieden vanaf 200 euro zal zijn en verwacht niet dat je hem voor die prijs hebt.
Pathé is van Franse makelij en op het gebied van de latere spelers met platen gebruikte zij nog steeds het hill and dale systeem welke afgetast werden met een saffier.
In den beginne draaide deze platen van buiten naar binnen heel apart.
In mijn verzameling heb ik er een aantal welke van buiten naar binnen draaien waaronder een aantal van Koos Speenhof.
Deze Zanger kom je op dat label zelden tegen.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 apr 2013 23:58 door Bert Kn.

Meer
24 apr 2013 23:26 #31305 door Cees
Maar 200 Euro vind ik dan weer bedenkelijk aan de (te) lage kant voor een origineel
werkende. Zou zo maar een retro neppert kunnen zijn.
Tino zal wel uitsluitsel kunnen geven.
Vr gr Cees.

Meer
24 apr 2013 17:43 - 24 apr 2013 17:44 #31288 door Bert Kn
Hij lijkt origineel is waarschijnlijk een Pathe.
Onderkast is waarschijnlijk opgeknapt waarbij het logo is verdwenen.
2000 euro is mijns inziens veel te veel.
@ Han ja ze gebruikte net als de Edison een saffier en hoefde niet vervangen te worden.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 apr 2013 17:44 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Verdicom

Meer
24 apr 2013 15:45 #31285 door Verdicom
volledig compleet op de safier na
Gebruikten ze toen al een safiertje?

Vraag het Tino :thumbsup:

Zonder uitsluitsel van zijn kant zou ik zeggen: (nog) niet doen

Groet,
Han

Meer
24 apr 2013 14:11 - 24 apr 2013 14:30 #31282 door klaas
Op MP advertentie staat deze mooie wasrol speler. Is deze echt? Is dit een mooi object?

Uit welk jaar komt deze speler, Men verteld dat het merk Pathe zou zijn? Het opwinden gaat nog met een sleutel. Ik heb begrepen dat dit vroege spelers zijn. De latere exemplaren hadden slingers, toch? :thumbsup: Is 200 euro veel?

HIER zie je eenzelfde exemplaar in werking. Erg leuk. Ik wil misschien zo'n apparaat aanschaffen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 24 apr 2013 14:30 door klaas.

Gemaakt door Kunena