Zoekplaatje, Philips wereldontvanger
08 jun 2018 15:06 #72651
door PeterK
Beantwoord door PeterK in topic Zoekplaatje, Philips wereldontvanger
Hallo Frank,
BX505AV, juist, Dat lijkt er meer op.
Ook de knoppen komen overeen.
Het enige wat ik niet helemaal thuis kan brengen is de lichte streep aan de onderkant van de grote schaal. Misschien een combinatie van de witte tekst op de schaal, licht inval en oude foto.
De foto komt uit een boek. Ik neem aan dat het een echt oude foto is, maar anders zou ik durven te zweren dat de kerel aan de rechter kant staat te appen met zijn vrouw, haha.
Mvg
Peter
BX505AV, juist, Dat lijkt er meer op.
Ook de knoppen komen overeen.
Het enige wat ik niet helemaal thuis kan brengen is de lichte streep aan de onderkant van de grote schaal. Misschien een combinatie van de witte tekst op de schaal, licht inval en oude foto.
De foto komt uit een boek. Ik neem aan dat het een echt oude foto is, maar anders zou ik durven te zweren dat de kerel aan de rechter kant staat te appen met zijn vrouw, haha.
Mvg
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 jun 2018 14:53 - 08 jun 2018 14:53 #72649
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Zoekplaatje, Philips wereldontvanger
Je zou kunnen denken aan een BX505AV, want die kan ook op een accu spelen.
Verder zie ik meer aanknopingspunten voor dit toestel qua uiterlijk.
Mooie foto trouwens!
Groet Frank
Verder zie ik meer aanknopingspunten voor dit toestel qua uiterlijk.
Mooie foto trouwens!
Groet Frank
Laatst bewerkt 08 jun 2018 14:53 door Franc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PeterK
08 jun 2018 14:40 #72648
door PeterK
Zoekplaatje, Philips wereldontvanger werd gestart door PeterK
In 1951 heeft Philips een wereldradio geschonken aan een militaire divisie. Een foto van deze ontvanger heb ik toegevoegd. De radio zit ter bescherming in een houten kist. Ik ben op zoek naar het type van deze radio. Mijn eerste reactie waren types zoals BX580, BX591 of BX594. Vooral door de typerende 4 schalen. Kijk je goed naar de afbeelding, dan krijg ik het idee dat ik er naast zit. Onder de grote schaal, en wel tegen aangedrukt, lijkt nog een schaal regel te zitten. In de linker bovenhoek zou het kattenoog moeten zitten. Daar lijkt het niet op. Verder komen de knoppen wit over, met een ogenschijnlijk messing kleurig schaaltje in het midden van de knop.
Al met al denk ik dat ik er helemaal naast zit.
Wie herkend dit type radio?
Mvg
Peter
Al met al denk ik dat ik er helemaal naast zit.
Wie herkend dit type radio?
Mvg
Peter