Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Dual 1249 perikelen

Meer
23 okt 2019 19:27 #80354 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Dual 1249 perikelen
het ziet zo uit
dat het veertje 67 niet kopt
het zal een ander veertje zijn denk ik zo
veer 67 is meer aan gangen en is regt gestrekt
dat veertje van jou komt ergens anders van daan
je geeft ook niet de gehelen bouw foto
is er nog meer te zien ?
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 okt 2019 19:06 #80352 door Francois129
Dual 1249 perikelen werd gestart door Francois129
Beste mensen,

Onderstaand bericht op facebook in de DUAL groep geplaatst maar niet echt een oplossing aangereikt gekregen.
Misschien heb ik hier meer succes.

Ik weet het even niet meer.
Laatst kreeg ik een 1249 die door “niet meer gebruikt” in de kelder verzeild geraakt was.
Al het oude vet vervangen een nieuwe “steuerpimpel” (al 3 verschillende voor 1249 geprobeerd) geplaatst en nog wil de arm niet soepel bewegen noch bij enkel plaat modus als met de meerdere platen spindle.
De plaat valt, de arm gaat naar de plaat maar halverwegen de LP is er een enorme weerstand. Als ik dan de arm manueel naar het midden breng hoor ik de mechaniek starten maar er gebeurd verder niets.
Wat loopt er fout????

Alle info is welkom.

Gisteren, alles nog eens overlopen. Ook de arm gedemonteerd om overtollige vetten weg te nemen. Een nieuwe sleeve over het single - multi staafje geplaatst.
Nu is er een ander probleem. Als de arm gedemonteerd is, blijft de schakelaar mooi in elke positie (single of multi) staan. Monteer ik de arm terug op het chassis en plaats ik hem op single blijft hij daar niet staan en wipt hij naar ergens halverwegen. De schakelkogeltjes gaan eerst telkens wel op hun plaats zitten maar wippen dan terug naar ergens tussenin de 2 inkepingen.
Ik doe iets fout maar wat?

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb maar kan het zo direct niet oplossen.
Op de werkbank lag nog veertje 67 zie foto’s maar weet niet waar ik het moet monteren. Iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena