HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Tussenwielen
Minder
Meer
12 aug 2017 21:11 #68206
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Tussenwielen
Hallo Cees,
Voor een triotrack is het lastig een ander wiel te maken daar hij over twee pennen zakt
Bij het verspringen naar een andere poelie ook heeft hetbwiel geen velgvorm om een O ring
Te kunnen plaatsen.
Soms helpt het om een laagje af te schuren en hetnwiel in kokend water te laten koken
Zodat het iets zacht wordt.
Ik zou kijken voor een binnenband autoped of van een,steekwagen op lucht banden
Van lenco is het wel verkrijgbaar bij smallparts dronten nieuw messing wiel jet O ring
Voor een triotrack is het lastig een ander wiel te maken daar hij over twee pennen zakt
Bij het verspringen naar een andere poelie ook heeft hetbwiel geen velgvorm om een O ring
Te kunnen plaatsen.
Soms helpt het om een laagje af te schuren en hetnwiel in kokend water te laten koken
Zodat het iets zacht wordt.
Ik zou kijken voor een binnenband autoped of van een,steekwagen op lucht banden
Van lenco is het wel verkrijgbaar bij smallparts dronten nieuw messing wiel jet O ring
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Cees
Minder
Meer
12 aug 2017 20:22 #68205
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Tussenwielen werd gestart door Cees PA1DBA
Wij hebben het allemaal wel een keer mee gemaakt, je bent fijn bezig met je hobby om een platenspeler
of bandrecorder op te knappen.
Dan ben je klaar en blijkt het tussenwiel te "hobbelen"of erg veel gestommel te maken, of zo erg slipt dat Rob Slotemaker er trots op was geweest..
Je schaft een 2e exemplaar op goede hoop aan en ook deze blijkt aan het einde van zijn houdbaarheid datum te zijn. :neeneenee: wat nu ?
Las al een slimme tip van een stukje binnenband er om heen, kan soms een oplossing geven.
Vraag : is er een fijnmechanicus die een tussenwiel bijvoorbeeld uit messing kan draaien met een rubber O-ring (of Viton) er omheen,zodat je bij slijtage alleen die ring kan vervangen ?
Mijn probleem is een tussenwiel voor een Triotrack platenspeler of Beogram1000.
of bandrecorder op te knappen.
Dan ben je klaar en blijkt het tussenwiel te "hobbelen"of erg veel gestommel te maken, of zo erg slipt dat Rob Slotemaker er trots op was geweest..
Je schaft een 2e exemplaar op goede hoop aan en ook deze blijkt aan het einde van zijn houdbaarheid datum te zijn. :neeneenee: wat nu ?
Las al een slimme tip van een stukje binnenband er om heen, kan soms een oplossing geven.
Vraag : is er een fijnmechanicus die een tussenwiel bijvoorbeeld uit messing kan draaien met een rubber O-ring (of Viton) er omheen,zodat je bij slijtage alleen die ring kan vervangen ?
Mijn probleem is een tussenwiel voor een Triotrack platenspeler of Beogram1000.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.