HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Naalddruk controleren
31 mrt 2017 13:37 #66069
door Nico H
Nico H
Beantwoord door Nico H in topic Naalddruk controleren
Leuke tip inderdaad. Prima idee.
Wel zou ik een grammetje van dit gewicht afhalen, voor een GP400 (wat meestal onder deze tafels zit), is dik drie gram veel te hoog. De naald zakt door z'n hoeven, en ook heb je meteen weinig hoge tonen meer over...
Ik zou eens rond de 2,25 gaan zitten.
Groet,
Nico den Haak.
Wel zou ik een grammetje van dit gewicht afhalen, voor een GP400 (wat meestal onder deze tafels zit), is dik drie gram veel te hoog. De naald zakt door z'n hoeven, en ook heb je meteen weinig hoge tonen meer over...
Ik zou eens rond de 2,25 gaan zitten.
Groet,
Nico den Haak.
Nico H
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 mrt 2017 18:51 #66052
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Naalddruk controleren
Mooi weeg schaaltje .Hans
Ik heb een waterpas weegschaal
Maar ook brief wegers en een lenco
weger .
Maar dat van jou vind ik heel goed
en makkelijk .
Huub
Ik heb een waterpas weegschaal
Maar ook brief wegers en een lenco
weger .
Maar dat van jou vind ik heel goed
en makkelijk .
Huub
29 mrt 2017 17:42 - 29 mrt 2017 17:45 #66051
door Johannes
Naalddruk controleren werd gestart door Johannes
Beste forumlezers,
Zo af en toe lees ik op het forum wel eens over het belang van een juiste naalddruk bij het afspelen van grammofoon platen en dan vraag ik mij wel eens af hoe je dat eenvoudig kunt controleren.
Waarschijnlijk hebben de betere draaitafels hiervoor een instelmogelijkheid met verdraaibare of verschuifbare gewichtjes en dan hoop je maar dat het dan ook werkelijk klopt qua naalddruk instelling......
Nu bestaan er precisie weegschaaltjes waarmee je de echtheid van bijvoorbeeld een gouden tientje kunt vaststellen. Een echt gouden tientje hoort een gewicht te hebben van 6,72 gram. Zo'n weegschaaltje biedt dan uitkomst en die dingen zijn uiterst precies en kosten nog geen 10 euro........
En waarom zou je een dergelijk weegschaaltje niet gebruiken om de naalddruk van je platenspeler af te stellen en te controleren?
Gewoon een idee en deze tip is vandaag helemaal gratis voor niks cadeau
:lol:
Groeten van Hans
Zo af en toe lees ik op het forum wel eens over het belang van een juiste naalddruk bij het afspelen van grammofoon platen en dan vraag ik mij wel eens af hoe je dat eenvoudig kunt controleren.
Waarschijnlijk hebben de betere draaitafels hiervoor een instelmogelijkheid met verdraaibare of verschuifbare gewichtjes en dan hoop je maar dat het dan ook werkelijk klopt qua naalddruk instelling......
Nu bestaan er precisie weegschaaltjes waarmee je de echtheid van bijvoorbeeld een gouden tientje kunt vaststellen. Een echt gouden tientje hoort een gewicht te hebben van 6,72 gram. Zo'n weegschaaltje biedt dan uitkomst en die dingen zijn uiterst precies en kosten nog geen 10 euro........
En waarom zou je een dergelijk weegschaaltje niet gebruiken om de naalddruk van je platenspeler af te stellen en te controleren?
Gewoon een idee en deze tip is vandaag helemaal gratis voor niks cadeau
Groeten van Hans
Laatst bewerkt 29 mrt 2017 17:45 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin, Cees PA1DBA