HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Sonotone stereo elment mono aansluiten ?
Minder
Meer
15 nov 2016 14:54 #63443
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Sonotone stereo elment mono aansluiten ?
Ik heb hier van Ronette st 105
Komt overeen met sonotone die is keramisch
Alleen kan het voorkomen dat dit element vrij stug is en harde passages in een plaat niet aankan
Met overslaan tot gevolg.
Ik heb mooie resultaten met een Dual CDS 630
Hier een schema
Komt overeen met sonotone die is keramisch
Alleen kan het voorkomen dat dit element vrij stug is en harde passages in een plaat niet aankan
Met overslaan tot gevolg.
Ik heb mooie resultaten met een Dual CDS 630
Hier een schema
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 nov 2016 13:09 #63441
door Lee
Sonotone stereo elment mono aansluiten ? werd gestart door Lee
Hallo,
Omdat ik op mijn Garrard en mono versterker af en toe ook eens een oude stereo plaat wil draaien in mono weergave lijkt het mij beter om een stereo elment te gebruiken dit om mijn stereo platen niet de verpesten.
Met een stereo element kan ik dan mono en stereo (in mono weergave) afspelen zonder dat ik steeds van headshell met een ander element hoef te verwisselen.
Mijn vraag is welke pinnetjes aan het element moet ik dan doorverbinden voor de mono weergave en hoe weet ik welke pinnetjes 1,2,3, en 4 zijn dit staat er n.l. niet bij.
Vast bedankt voor het meedenken.
Lee
Omdat ik op mijn Garrard en mono versterker af en toe ook eens een oude stereo plaat wil draaien in mono weergave lijkt het mij beter om een stereo elment te gebruiken dit om mijn stereo platen niet de verpesten.
Met een stereo element kan ik dan mono en stereo (in mono weergave) afspelen zonder dat ik steeds van headshell met een ander element hoef te verwisselen.
Mijn vraag is welke pinnetjes aan het element moet ik dan doorverbinden voor de mono weergave en hoe weet ik welke pinnetjes 1,2,3, en 4 zijn dit staat er n.l. niet bij.
Vast bedankt voor het meedenken.
Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.