HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Marantz eindtorren: opnieuw monteren?
26 okt 2016 09:56 #63047
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Marantz eindtorren: opnieuw monteren?
Nee hoor, die is prima gevloeid. Hij was goed vertind. Het is de verbinding naar de nul van de trafo. Oorspronkelijk zat-ie aan de ground tab van de originele elco, vandaar deze wat maffe constructie.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
26 okt 2016 09:46 #63046
door Anton van den Oever
Beantwoord door Anton van den Oever in topic Marantz eindtorren: opnieuw monteren?
Kan het niet echt goed beoordelen zo van de foto, maar kan het zijn dat de soldeerverbinding met het beugeltje en de massieve koperen common van de elko's niet helemaal goed gevloeid heeft?
Dergelijke beugeltjes laten zich over het algemeen niet echt lekker solderen is mijn ervaring, goed blank maken en een beetje soldeerhoning doet dan vaak wonderen.
Verder netjes opgelost.
m.vr.gr.
Anton van den Oever
Dergelijke beugeltjes laten zich over het algemeen niet echt lekker solderen is mijn ervaring, goed blank maken en een beetje soldeerhoning doet dan vaak wonderen.
Verder netjes opgelost.
m.vr.gr.
Anton van den Oever
26 okt 2016 08:51 - 26 okt 2016 08:52 #63045
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Volledige fix. Versterker doet 130 W(RMS) maar dat is per kanaal. De twee elcootjes op een printje ziet er niet uit, da's wel jammer...
Ze zijn wel de beloofde Kemets. De originele elco (2x12 mF) had voor de plus nog maar 5 mF en voor de min 6 nF. Dat was dus wel heel weinig. Kan ook wel gewoon los contact zijn geweest maar ik ga die beker niet openslopen.
Ook de vier buislampjes vervangen door LEDs. Hierdoor is het blauw van de meters mooier geworden. Merk dat de verf door de warmte een beetje is verkleurd:
Ze zijn wel de beloofde Kemets. De originele elco (2x12 mF) had voor de plus nog maar 5 mF en voor de min 6 nF. Dat was dus wel heel weinig. Kan ook wel gewoon los contact zijn geweest maar ik ga die beker niet openslopen.
Ook de vier buislampjes vervangen door LEDs. Hierdoor is het blauw van de meters mooier geworden. Merk dat de verf door de warmte een beetje is verkleurd:
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 26 okt 2016 08:52 door PE9ZZ.
22 okt 2016 23:16 #62983
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Ja, zink oxide is een vulmateriaal. Je hebt ook nog vettigheid nodig. Soms was die zo beroerd dat die totaal verdroogde. Dan hield je alleen witte zut over die niet warmtegeleidend was. Als er dan teveel tussen zat ging je halfgeleider stuk. Ik ga dit niet riskeren want ze worden goed gekoeld.
Maandag weet ik of de elco's goed zijn. Ben benieuwd.
Maandag weet ik of de elco's goed zijn. Ben benieuwd.
Tjerk, 9ZZ
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
22 okt 2016 19:13 #62982
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Marantz eindtorren: opnieuw monteren?
Als je die koelplaatpasta bedoeld, dat was zinkoxide en werd vroeger ook wel voor luieruitslag toegepast ,dus ongevaarlijk.
Cees- pa1dba
21 okt 2016 22:39 #62976
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Marantz eindtorren: opnieuw monteren?
Heel veel dingen zijn ongezond en kanker verwekkend, dus niet aan komen, of als
het niet anders kan, beschermende maatregelen nemen.
In dit geval, torren zijn nog goed heb ik begrepen, dus afblijven.
Cees.
het niet anders kan, beschermende maatregelen nemen.
In dit geval, torren zijn nog goed heb ik begrepen, dus afblijven.
Cees.