Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Marantz eindtorren: opnieuw monteren?

Meer
20 okt 2016 19:37 #62952 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Marantz eindtorren: opnieuw monteren?
Valt reuze mee. EOO heeft ze ook, weliswaar 85°C maar da's voor zo'n versterker prima. Ze zijn intussen besteld.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 okt 2016 18:56 #62948 door Cees PA1DBA
Dat wordt zoeken, Farnell ? anders 10.000/63v die 2000u mis je niet in het laag........

Cees- pa1dba

Meer
20 okt 2016 18:53 #62947 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Marantz eindtorren: opnieuw monteren?
@Cees: Duidelijk! Nu alleen die elco's nog...

Tjerk, 9ZZ

Meer
20 okt 2016 18:46 #62946 door Cees PA1DBA
lekker zo laten ,nog nooit problemen met deze voetjes gehad,
Marantz 510 eindbak uit 70 er jaren nog nooit gerepareerd geweest, wel heatsink en ventilator
schoon geblazen.

Cees- pa1dba

Meer
20 okt 2016 16:43 - 20 okt 2016 20:26 #62943 door PE9ZZ
Eigenlijk moet ik een fotootje plaatsen. Ik ben in dubio: voor m'n zwager reviseer ik een Marantz 170DC eindversterker. De negatieve voedingselco is stuk dus de mooie dikke dubbele elco (2x 12000 uF/63 V) wordt vervangen door twee losse. Per kanaal heeft dit loeder vier TO3 torren die op een koellichaam geschroefd zijn. Er is rijkelijk thermal coumpund gebruikt (vandaar dat ik eigenlijk foto's moet plaatsen). Op zich worden de torren niet veel warmer dan het koelblok dus zou ik ze lekker moeten laten zitten. Maar eigenlijk wil ik de mica isolators en de koelpasta vervangen door zo'n mooie siliconen isolator, ben ik meteen klaar. Aan de andere kant: "If it ain't broke, don't fix it". Wat te doen? Laten zitten of vervangen? De torren zitten in sockets dus da's een voor- en een nadeel. Voordeel omdat er geen nieuwe verbindingen gemaakt hoeven te worden, nadeel: hoe goed zijn die contacten nog? Ik denk dat ik ze lekker laat zitten maar wellicht zijn er andere inzichten.

Edit: Plaatje erbij ter illustratie. Je zou zeggen dat die prut wit zou moeten zijn...

Tjerk, 9ZZ
Bijlagen:
Laatst bewerkt 20 okt 2016 20:26 door admin.

Gemaakt door Kunena