HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips 22RH732 - radio van Oma
30 mrt 2015 18:29 #51689
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 - radio van Oma
Dank je! Maar ik zal toch eerst eens moeten uitvogelen hoe die afstem-C is uit te bouwen. Dit soort Philips apparatuur zit doorgaans niet zo complex in elkaar dus ik verwacht dat het wel gaat lukken. Donor C zou mooi zijn maar laatste redmiddel. Tenslotte zouden die plaatjes ook wel slecht kunnen zijn...
Wat de folie betreft: ik ga eens kijken bij een club als Mouser. Die hebben vast wel wat in die trant. Denk wel dat het raadzaam zal zijn alles te vervangen omdat de dielectrische waarde van het spul anders zal zijn. De gaatjes kunnen mooi met een gaatjestang worden gemaakt.
Intussen ook wat fotootjes van m'n 22RH732 online gezet met een closeup van de stukke C.
Wat de folie betreft: ik ga eens kijken bij een club als Mouser. Die hebben vast wel wat in die trant. Denk wel dat het raadzaam zal zijn alles te vervangen omdat de dielectrische waarde van het spul anders zal zijn. De gaatjes kunnen mooi met een gaatjestang worden gemaakt.
Intussen ook wat fotootjes van m'n 22RH732 online gezet met een closeup van de stukke C.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
30 mrt 2015 18:17 #51687
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips 22RH732 - radio van Oma
Ik heb geen mylar plaatjes, misschien kun je isolatieplaatjes gebruiken van vermogens torren. Alternatief kan ik even kijken of er niet nog een dergelijke afstem condensator op een donor chassis zit
30 mrt 2015 17:43 #51686
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 - radio van Oma
Na wat rare ontwerpfouten eruit gehaald te hebben (wie zet nu de afstempot tussen twee spanningsdelers, R103 en R104, tussen massa en V+! Niet af te regelen...) en de schaal een beetje opgerekt te hebben naar 106 MHz (hoger gaat niet want dan klopt de schaal niet meer) doet de FM het prima. De AM doet het helemaal niet omdat de mylar plaatjes tussen de platen van de afstem-C van de LO (C11) gebroken zijn. De RF kring (C10) is goed. De afstem-C lijkt goed uit elkaar te halen (want met moertjes dichtgeschroefd) maar hoe pak ik dit nu aan? Enne, hoe kom ik aan dat mylarfolie?
Tjerk, 9ZZ
30 mrt 2015 08:11 #51677
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Philips 22RH732 - radio van Oma werd gestart door PE9ZZ
Toen m'n Oma in 2003 overleed is me gevraagd of ik haar radio wilde hebben. Destijds geen interesse maar nu spijt... Kom ik gister op de NVHR-beurs zo'n zelfde radio tegen! Geen slechte staat, lampje stuk en beetje stoffig. Alles is nu schoon, lampje is vervangen door twee warm white LEDs (in lampvoetje). Raampje van afstemschaal zat los en van een drukknopje (UKW) was het lipje afgebroken waardoor die lam was. Geswapt met een andere functie (MONO).
Zal hem vanavond eens gaan beluisteren.
Zal hem vanavond eens gaan beluisteren.
Tjerk, 9ZZ