HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Audiofiele zekering
26 jan 2015 00:51 - 26 jan 2015 01:12 #50202
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Audiofiele zekering
Over High end en High enders gesproken.
Gisteren heb ik afscheid genomen van mijn ASW Cantius VI luidsprekers.
De reden, moeders de vrouw vond ze te lomp en ik draai nooit muziek op die set.
De koper van de Cantius VI speakers was een high end freakje en kocht ze, de speakers die hij had en in aanschaf bijna eens zo duur waren gaan de deur weer uit.
Conclusie, extreem duur hoeft voor iedereen niet altijd extreem goed te zijn bigfun
Zijn maatje ook een high end freakje en daarnaast liefhebber van vintage apparatuur welke mijn AG9004/9007 set met baskast herkende de bombardons direct, hij en de koper waren verrast toen ik het liet horen met het Shure M3D tweede generatie element.
De opmerking van de vintage freak kon ik me wel in vinden, muziek zoals muziek zou moeten klinken, niet geforceerd en zoals het moet. dat kom je heden ten dage nog maar zelden tegen.
Hekel punt was wel dat mijn jongste zoon welke nog thuis woont en een verwoed liefhebber is van films op BR met name Disney en musicals , en qua sound net als zijn pa hogere eisen stelt niet blij was toen ik de Infinity front speakers aansloot.
Hij was een beetje pissed off.
De infinnity front speakers welke nog nooit aangesloten waren geweest hebben veel meer rendement als de de ASW Caniius VI speakers die we als front speakers gebruikte en destijds had ik de Infiniy center en de surround speakers daarop aangepast
De infinity center speaker en surround speakers heb ik weer opgetrokken naar het nivo van de infinity front speakers. zoon lief heeft weer een big
Gisteren heb ik afscheid genomen van mijn ASW Cantius VI luidsprekers.
De reden, moeders de vrouw vond ze te lomp en ik draai nooit muziek op die set.
De koper van de Cantius VI speakers was een high end freakje en kocht ze, de speakers die hij had en in aanschaf bijna eens zo duur waren gaan de deur weer uit.
Conclusie, extreem duur hoeft voor iedereen niet altijd extreem goed te zijn bigfun
Zijn maatje ook een high end freakje en daarnaast liefhebber van vintage apparatuur welke mijn AG9004/9007 set met baskast herkende de bombardons direct, hij en de koper waren verrast toen ik het liet horen met het Shure M3D tweede generatie element.
De opmerking van de vintage freak kon ik me wel in vinden, muziek zoals muziek zou moeten klinken, niet geforceerd en zoals het moet. dat kom je heden ten dage nog maar zelden tegen.
Hekel punt was wel dat mijn jongste zoon welke nog thuis woont en een verwoed liefhebber is van films op BR met name Disney en musicals , en qua sound net als zijn pa hogere eisen stelt niet blij was toen ik de Infinity front speakers aansloot.
Hij was een beetje pissed off.
De infinnity front speakers welke nog nooit aangesloten waren geweest hebben veel meer rendement als de de ASW Caniius VI speakers die we als front speakers gebruikte en destijds had ik de Infiniy center en de surround speakers daarop aangepast
De infinity center speaker en surround speakers heb ik weer opgetrokken naar het nivo van de infinity front speakers. zoon lief heeft weer een big
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 26 jan 2015 01:12 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2015 00:30 - 26 jan 2015 00:35 #50200
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Audiofiele zekering
Ja,ha; Die zekering van goud en anti magnetisch messing moet wel goed gedemagnetiseerd worden!!!
En dan; Alle kromme volten die in de signaal weg ontstaan die moeten weer uit de knoop worden gehaald.
Geen probleem, want daar hebben ze een wetenschappelijk bewezen en goedgekeurde kromme volten
ondknoper voor in de aanbieding voor $1000,- .
Maar niet te vergeten; Dat ding goed in je oren te knopen!
Gr Cees.
P.S: Maar nu even serieus: Ik ben eens op bezoek bij een Hi - Ender geweest, die echt bifilair
getwiste kabels naar zijn boxen had lopen. De muziek klonk formidabel, maar na vervanging door
gewone goedkoop L Spr snoer, was het geluid...Even formidabel goed.
En dan; Alle kromme volten die in de signaal weg ontstaan die moeten weer uit de knoop worden gehaald.
Geen probleem, want daar hebben ze een wetenschappelijk bewezen en goedgekeurde kromme volten
ondknoper voor in de aanbieding voor $1000,- .
Maar niet te vergeten; Dat ding goed in je oren te knopen!
Gr Cees.
P.S: Maar nu even serieus: Ik ben eens op bezoek bij een Hi - Ender geweest, die echt bifilair
getwiste kabels naar zijn boxen had lopen. De muziek klonk formidabel, maar na vervanging door
gewone goedkoop L Spr snoer, was het geluid...Even formidabel goed.
Laatst bewerkt 26 jan 2015 00:35 door Cees.
25 jan 2015 17:36 #50181
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Audiofiele zekering
200 kilometer reizen om naar een zekering te luisteren ???? bigfun
Ik durf keihard te beweren dat van een netzekering het geluid niet beter KAN klinken
Laat mij dan maar de lolbroek zijn en die 25 euro voor een onnozele zekering in mijn
lolbroekzak houden.
Shi.... nu heb ik toch wee gereageert op een onbegrijpelijke discussie
zal wel weer commentaar op komen
:lol: :lol: :lol:
Ik durf keihard te beweren dat van een netzekering het geluid niet beter KAN klinken
Laat mij dan maar de lolbroek zijn en die 25 euro voor een onnozele zekering in mijn
lolbroekzak houden.
Shi.... nu heb ik toch wee gereageert op een onbegrijpelijke discussie
zal wel weer commentaar op komen
:lol: :lol: :lol:
25 jan 2015 13:13 #50177
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Audiofiele zekering
En toch......
Ikzelf heb hier ook niets mee.
Maar simpelweg stellen dat het flauwekul (denk ik ook hoor..) is lijkt me lastig.
Zoals de gelinkte advertentie, die zaak die deze website heeft : kan er blijkbaar van bestaan.
Zijn alle "lolbroeken" hier nu alléén zo slim, of de kopers zo dom !
Men kan alle geluidsverbeterende accessoires in de zaak beluisteren : is dat dan massahysterie ?
Gestel : ik wil een zo'n speciale voedingskabel/zekering/ audio kabelset kopen, dan mag ik het resultaat beluisteren...
Hoe zit dat dan ? Als ik naar die zaak ga, en ik hoor geen verschil, dan koop ik niets.
Horen de audiofielen het verschil dan wel ?
Of denken ze dat ?
Ik zou wel eens een reaktie uit dié hoek willen horen.....
Ikzelf heb hier ook niets mee.
Maar simpelweg stellen dat het flauwekul (denk ik ook hoor..) is lijkt me lastig.
Zoals de gelinkte advertentie, die zaak die deze website heeft : kan er blijkbaar van bestaan.
Zijn alle "lolbroeken" hier nu alléén zo slim, of de kopers zo dom !
Men kan alle geluidsverbeterende accessoires in de zaak beluisteren : is dat dan massahysterie ?
Gestel : ik wil een zo'n speciale voedingskabel/zekering/ audio kabelset kopen, dan mag ik het resultaat beluisteren...
Hoe zit dat dan ? Als ik naar die zaak ga, en ik hoor geen verschil, dan koop ik niets.
Horen de audiofielen het verschil dan wel ?
Of denken ze dat ?
Ik zou wel eens een reaktie uit dié hoek willen horen.....
Als het oud is is het leuk
25 jan 2015 12:31 #50174
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Audiofiele zekering
Voor de echte audiofiel OORTRILHAARTJES SPRAY.
Er gaan veel geluids details verloren door stug geworden OORTRILHAARTJES maar gelukkig is hier de oplossing!!
De OORTRILHAARTJES SPRAY wordt verkocht in spuitbusjes van 10 ml als u NU beslist kunnen wij deze
OORTRILHAARTJES SPRAY aanbieden voor 1127,40 € per busje.
Voordeel van deze kleine spuitbusjes is dat ze rechtstreeks IN het oor geplaatst kunnen worden zodat u bij
slecht 1 klein trekje aan uw oorlel de juiste dosering OORTRILHAARTJES SPRAY toegediend krijgt.
Wees niet te laat...BESTEL NU !!!!!!
Er gaan veel geluids details verloren door stug geworden OORTRILHAARTJES maar gelukkig is hier de oplossing!!
De OORTRILHAARTJES SPRAY wordt verkocht in spuitbusjes van 10 ml als u NU beslist kunnen wij deze
OORTRILHAARTJES SPRAY aanbieden voor 1127,40 € per busje.
Voordeel van deze kleine spuitbusjes is dat ze rechtstreeks IN het oor geplaatst kunnen worden zodat u bij
slecht 1 klein trekje aan uw oorlel de juiste dosering OORTRILHAARTJES SPRAY toegediend krijgt.
Wees niet te laat...BESTEL NU !!!!!!
25 jan 2015 09:32 #50173
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Audiofiele zekering
Een fijnbesnaard mens, dat is duidelijk.
Dit is geen HiTech meer, maar HyperTech.
Maar laten we ook het fysieke aspect niet vergeten.
Als je nog wat euro's overhebt kan je je trommelvliezen laten vervangen door gouden vliezen.
Goud is immers de beste geleider.
Aan de trilhaartjes daar is wellicht ook nog wat te verbeteren.
Ik las op een site van een (particuliere) gehoorkliniek in de VS dat het geluidsspectrum wordt uitgebreid naar 5 - 26.000Hz.
Lager kan (nog) niet.
Laat dan wel gelijk die grofstoffelijke haren in de gehoorgangen verwijderen.
Die willen het geluid nogal eens dempen.
Extra voordeel: nooit meer je oren hoeven te laten uitspuiten.
Maar blijft: je moet er wel oor voor hebben : uitroeptek
Dit is geen HiTech meer, maar HyperTech.
Maar laten we ook het fysieke aspect niet vergeten.
Als je nog wat euro's overhebt kan je je trommelvliezen laten vervangen door gouden vliezen.
Goud is immers de beste geleider.
Aan de trilhaartjes daar is wellicht ook nog wat te verbeteren.
Ik las op een site van een (particuliere) gehoorkliniek in de VS dat het geluidsspectrum wordt uitgebreid naar 5 - 26.000Hz.
Lager kan (nog) niet.
Laat dan wel gelijk die grofstoffelijke haren in de gehoorgangen verwijderen.
Die willen het geluid nogal eens dempen.
Extra voordeel: nooit meer je oren hoeven te laten uitspuiten.
Maar blijft: je moet er wel oor voor hebben : uitroeptek