HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
AG9007 in stereo opstelling
13 nov 2013 20:53 #38247
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9007 in stereo opstelling
Mooi resultaat, Henk / Peter.
Echter nu heb ik toch eens een kleine kanttekening
.
Het vervangen van de met pijl aangegeven elco zou ik persoonlijk anders uitvoeren.
Echter nu heb ik toch eens een kleine kanttekening
Het vervangen van de met pijl aangegeven elco zou ik persoonlijk anders uitvoeren.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 nov 2013 19:59 #38245
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic AG9007 in stereo opstelling
Let even niet op de gele testkabeltjes aan de ingang. De ingangsconnectors moeten nog vervangen worden: De ene 9007 heeft een verkeerde ingangsplug en van de andere is de buitenrand zo verroest dat er geen betrouwbaar contact mogelijk was.
De luidsprekerkast is een AD5041. Deze heeft een 30 cm. lagetonen luidspreker en twee AD3700BM in serie.
Groeten,
Peter
De luidsprekerkast is een AD5041. Deze heeft een 30 cm. lagetonen luidspreker en twee AD3700BM in serie.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 nov 2013 19:03 #38240
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic AG9007 in stereo opstelling
Van de week een AG9004 in orde gemaakt en gereviseerd. Mooi om de AG9007 van Robin te testen. Vandaag door Peter de 2e AG9007 elektronisch gereviseerd. De ingebouwde zekering bleek overbrugt met een veer in de houder. Bij controle was dit ook zo uitgevoerd in de andere. Dus nieuwe gemonteerd. ook waren de buizen door elkaar gehaald, 2xPL36 en 2xEl 36. Na revisie de AG9007 in een testopstelling aangesloten op een AD.xxx (ben nr ff kwijt. In de box een 9710AM en 2xAD3800AM. Er zit geen filter in de box en zijn via een schakelpaneeltje te selecteren. in de testfase de luidsprekers parallel. In het begin klonk het van geen meter. Het probleem waren de eindbuizen. Deze dus vervangen door 4 verse exemplaren van Philips.
Daar kun je wel een Feessie mee bouwen, volgens Peter.
Nu nog de detail afwerking, ingangspluggen, kasten opknappen en volgende week de test met 2 x AG9007 en de AG9015 als stuurversterker.
O. ja, wat is de geteste set ongelooflijk stil, ruis- en bromvrij.
Voor de revisie van de AG9004 klik hier Philips AG9004
Daar kun je wel een Feessie mee bouwen, volgens Peter.
Nu nog de detail afwerking, ingangspluggen, kasten opknappen en volgende week de test met 2 x AG9007 en de AG9015 als stuurversterker.
O. ja, wat is de geteste set ongelooflijk stil, ruis- en bromvrij.
Voor de revisie van de AG9004 klik hier Philips AG9004
Bijlage IMG_2203.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_2205.jpg niet gevonden
07 nov 2013 07:53 #38031
door antoine
Beantwoord door antoine in topic AG9007 in stereo opstelling
@Henk: bij 0,1µF zal de capacitieve werking ook overgaan naar inductief, zij het minder snel. Ik neem aan dat dit de koppelcondensatoren zijn. 'Veiligheidshalve' werd dit opgelost door de 2200pF. Of het een hoorbaar resultaat geeft is de eeuwige discussie. Doe eens een luisterproef na revisie?
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 nov 2013 22:19 #38013
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic AG9007 in stereo opstelling
Antoine, de mosterd C's van 2.2nF zaten echter niet parallel over elco's heen, maar over condensatoren van 100 nF.
06 nov 2013 21:48 #38009
door Robin
Beantwoord door Robin in topic AG9007 in stereo opstelling
Mooi om te zien dat het allemaal zo snel gaat.
Groet Robin
Groet Robin