Het kan raar lopen......
- hkruis
- [hkruis]
-
Het vervangen van de zekering is in ieder geval een stuk eenvoudiger. Philips paste dit op de eerste PWM voedingen ook toe, alleen iets ander model. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Tonmeister Henk schreef :
Dit zijn (Philips) zekeringhouders . Groet , Henk
Yep, dat vermoedde ik al.
Deze uitwendig aan de zijkant heb ik in ieder geval de afgelopen jaren nooit gezien. Ook
niet in de latere professionele versie (daarvan zijn mij er nu drie bekend).
Ik heb er een stuk of 25 op foto's gearchiveerd en allen zonder die twee zekeringen in deze
positie. Het is uiteraard geen kritisch puntje van mij, het viel me alleen op.
Normaal zitten er vier gaten in de zijkanten van het chassis voor deze zekeringen.
Bij het exemplaar van Martin zie je die ook zitten en zijn hier nu ongebruikt.
De oorspronkelijke positie aan de binnenzijde zat dus wel in het originele ontwerp.
Dergelijke grote gaten bleven fabrieksmatig niet ongebruikt en extra gaten achteraf (bij de
montage in de fabriek) boren was ook niet gebruikelijk (de twee tussen de vier oorspronkelijke).
Ik vermoed dus toch een latere aanpassing om makkelijk bij die zekeringen te kunnen komen.
illustratie in de gebruiksaanwijzing;
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Die ziet er echt heel goed uit.
Je hebt ook een heel vroeg exemplaar te pakken, te zien aan het 3 cijferig serienummer en de datumcode op de trafo.
(Prille begin'57).
Misschien waren de zekeringhouders tot een bepaalde serienummer zo aangebracht en bij latere versies liggende zekeringen.
Dat laatste werkt dan weer beter bij plaatsen en uitnemen uit een 19 inch rack wat bij deze versterker kan.
In ieder geval is het genieten geblazen!
Groet Frank
Niets mis mee doe ik bij de Seeburg jukeboxen ter extra beveiliging ook.Dit zijn (Philips) zekering houders . Groet , Henk
Mvg.
Bert
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
René R schreef : Waar dienen de twee doppen voor aan de lange zijde tegenover die met het typeplaatje?
Die horen er oorspronkelijk niet op. Een kleine aanpassing in het verleden?
Dit zijn (Philips) zekeringhouders . Groet , Henk
Natuurlijk niet puur als kwinkslag bedoeld.Andere exemplaren zien er wat meer gebruikt uit, maar zouden het dan minder doen?
Mijn ervaring is dat de uiterlijke uitstraling niets over het innerlijke zegt.
De AG9006 die ik onlangs aan mijn verzameling heb toegevoegd had duidelijk meer aandacht nodig dan een eerder minder fraai uitziend exemplaar wat ik had.
Waar dienen de twee doppen voor aan de lange zijde tegenover die met het typeplaatje?
Die horen er oorspronkelijk niet op.
Deze knoppen waren mij nog niet eens opgevallen of anders gezegd ik let daar niet zo op.
Misschien niet bedoeld als kritisch puntje maar zo komt het bij mij eerlijk gezegd wel een beetje over.
Ik hoop niet dat ik nu ook een gele kaart heb opgelopen.
Bert.
Mvg.
Bert