Skip to main content
De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk

Beromat Harmonie 120 wm stereo jukebox

Meer
23 aug 2026 18:29 #102329 door peter1952
Sorry René, maar je zit er echt volkomen naast. Er zit geen aansturing voor het mechaniek of geheugen in de versterker.
Ik heb net het schema opgehaald bij Radiomuseum.org.
De grote connector op de versterker dient voor het aansluiten van de luidsprekers. Dat is op de schema’s duidelijk te zien.
Wat er wel op zit is afstandsbediening voor het volume, maar die kun je missen als je een andere versterker wil toepassen.
Verder een mute schakeling die het geluid onderdrukt bij het wisselen.

Zoals gezegd, de manual is te koop bij Jukebox Revival, daarvoor hoef je niet bij Stamann te shoppen.

Wat het aansluiten van 100 V. luidsprekers betreft, de benodigde trafo’s zijn gewoon te koop. Maar die heb je niet nodig als je een andere versterker gaat gebruiken,

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 aug 2026 18:06 #102328 door Ron01
Nog even ter verduidelijking dit is een vertaling uit de gebruiksaanwijzing:
  • Bij de stereoversie heeft de ingebouwde 2-kanaals hifi-versterker een vermogen van 2 x 15 watt. De versterker heeft een instelbare hoge- en lagefrequentieversterking, die beide kanalen tegelijkertijd beïnvloedt. Een automatische niveauregeling zorgt bovendien voor een constant volume, ook bij platen met verschillende snijvormen.
Elk kanaal heeft een 100-V-uitgang voor de aansluiting van stereo- of extra luidsprekers. De luidsprekers kunnen alleen via een geschikte aanpassingstransformator op deze uitgangen worden aangesloten. Bij het aansluiten van een luidspreker wordt door het insteken van de stekker (schakelbus) in het bijbehorende kanaal een omschakeling geactiveerd, waardoor het vermogen voor de ingebouwde luidspreker wordt teruggebracht tot 5 watt. Het resterende vermogen van 10 watt staat dan ter beschikking voor de externe luidspreker. Het andere kanaal wordt hierdoor niet beïnvloed en kan eveneens naar keuze met of zonder externe luidspreker worden gebruikt.

Meer
23 aug 2026 17:33 - 23 aug 2026 17:59 #102327 door Ron01
Stamann is dicht tot 30 sept dan zijn ze de eerste maar ik heb al een digitale beschrijving
Laatst bewerkt 23 aug 2026 17:59 door Ron01.

Meer
23 aug 2026 17:32 #102326 door Ron01
Uiteraard zoek ik al bij de buren

Meer
23 aug 2026 17:30 #102325 door Ron01
Zover ik weet werden de interne speakers aangestuurd via het laagohmige deel (dit schakelde dan naar 5 watt) terwijl er extern 800 ohm speaker boxen werden gebruikt voor vol vermogen.
In de box zit een aparte voeding die (denk ik) het mechaniek voorziet.
De AG-9015 is voor mij aantrekkelijk omdat het histories gezien het dicht bij het origineel komt.
Ik ga ervan uit dat door het lage aantal gebouwde kasten de kans vrijwel 0 is om de originele versterker te vinden

Meer
23 aug 2026 17:20 #102324 door Rene Daemen
Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt
de versterker heeft ook de besturings unit in zich die duus de selectie. Moet door geven aan de pinnen bank
vandaar de brede connector  waar andere juke boxen losse delen daar heeft 
Daar is dan alleen een versterker  en kun je zelf wel één of ander versterker in zetten 
maar dit wordt een ander verhaal.
je kan eens proberen op een duits jukebox forum. . Maar geef het weinig kans 
ik denk denk beter datnje het apparaat in onderdelen kan verkopen .
en een ander compleet juke box kan zoeken en die restaureren .
bekende merken zijn onderdelen zat te vinden .
maar deze wordt echt lastig.
denk zelfst al het element met naald.
kijk eerst ri Duits land naar het gaat een ding worden je kan niet zomaar van alles in proppen 
succs René

René Daemen

Gemaakt door Kunena