Skip to main content
De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk

Seeburg v200 selecteert alleen de b kanten

Meer
01 mrt 2025 00:19 #101185 door peter1952
Je moet dus inderdaad na het aantikken met het kabeltje deze weer terugzetten in de pulsversterker.
Het is nu wel duidelijk dat het in het uitleescircuit zit. Daar zit dus een onderbreking in. Je moet nu zorgvuldig het circuit nalopen.
Dat begint bij de omkeerschakelaar en vandaar naar het contactblokje. Het kan ook een draadbreuk zijn, 
De stroomloop is: selectieunit - detend switch - omkeerschakelaar - contactblok. 
De selectieunit en de detend switch vallen af, immers de b kanten doen het.
Meet eens de verbinding door tussen de omkeerschakelaar en het contactblokje op de Tormat. Maken de pennetjes goed contact met de bolletjes?

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 feb 2025 22:30 #101183 door Robert45rpm
Wat mij trouwens opvalt is dat 1 van de 2d21 buizen flikkert tijdens de scan van de b kant
Maar niet flikkert bij de scan van de a kant (de kant die niet wilt selecteren)

Meer
28 feb 2025 22:17 #101182 door Robert45rpm
Dank je wel Peter voor je snelle reaktie. Ik heb je test uitgevoerd. Dit is het resultaat
Toen ik bij de a kant was heb ik de batterij contact gemaakt maar toen pakte hij dus geen plaat. Daarna heb ik dit ook bij de b kant geprobeerd 3n pakte hij ook geen plaat. Toen ik de tulp stekker terug deed ging hij alle platen van de b kant pakken maar aangekomen bij de a kant niets.

Meer
28 feb 2025 21:39 - 28 feb 2025 21:41 #101181 door peter1952
Dan wordt het lastiger. Het kan ook zijn dat het toetsenbord voor de A- kanten niet werkt. 
Je kunt het gehele uitlees circuit als volgt testen: Neem een 1,5 V. batterij. Trek de draad met tulp-steker uit de pulsversterker en kies een willekeurige plaat. De wagen gaat nu scannen. Wacht tot de wagen de A-kanten scant (loopt dan van links naar rechts). Houd de batterij met de onderkant tegen het chassis en raak met de punt van de tulpsteker de + pool aan. De wagen moet dan onmiddellijk de eerstvolgende plaat pakken. Als je op de cancel knop drukt, pakt het mechaniek meteen de volgende plaat. Wordt geen A-kant gepakt, kijk dan of de B-kanten gepakt worden.
Je hebt nu alle nummers geselecteerd, die het mechaniek allemaal pakt als het uitleescircuit in orde is. Je kunt het geheugen wissen door tijdens het scannen de tulpplug uit de pulsversterker te trekken. Daarna nog een keer laten scannen.

Je weet nu in welk circuit de fout zit: Als de test goed is, dan moet je in het toetsenbord zoeken.
In het manual staat voorin een blokschema met een soort foutzoekboom.

Is de selectieunit wel gereviseerd?

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Laatst bewerkt 28 feb 2025 21:41 door peter1952.

Meer
28 feb 2025 20:52 #101180 door Robert45rpm
Hallo Peter
Ja die heb ik nagekeken en deze zitten allemaal vast.

Meer
28 feb 2025 20:44 #101179 door peter1952
Heb je het contactblokje dat achterop de Tormat zit gecontroleerd? Vaak zit daar één van de draadjes aan de pennetjes los.
Als de B kanten wel gepakt worden is het selectiecircuit zelf in orde.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Gemaakt door Kunena