Historie
Onze oude oren & DIN 45500
Minder
Meer
03 sep 2022 16:39 #95550
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Onze oude oren & DIN 45500
Frans.
Die bedoelde ik eigenlijk ook.
De B7X63 A en de B5X63A heb ik hier staan.
Klinken alle twee gewoon superfijn en nooit de nijging om het volume op te draaien: Het klinkt gewoon altijd 100% perfect (voor mij dan
)
Die bedoelde ik eigenlijk ook.
De B7X63 A en de B5X63A heb ik hier staan.
Klinken alle twee gewoon superfijn en nooit de nijging om het volume op te draaien: Het klinkt gewoon altijd 100% perfect (voor mij dan
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 sep 2022 23:11 - 01 sep 2022 23:18 #95546
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Onze oude oren & DIN 45500
Ja Ben daar heb je gelijk mee
hoe men het WIL horen met opstellingen
hoort men verschil dat was vroer in de winkels zo
Nu koopt je wat op internet en het is een MISSER
Smaken van muziek dat is ook een ding
Toch ken ik modern apperatuur dat ook goed klinkt
buizen behoeft NIET altijd grote vermogens
aan watt,s ook niet dat is ook zo met modern spul
tja nu luidspreker boxen kopen dat is moeilijke keuze
Bvb JBL,s heb is gehad modern gekregen
wat een RAMP de grote kisten Dico geboem snel verkocht de kisten
denk dat men beter gebruikt oud in de kringloop kan Kopen bvb met rubber rand
huub
hoe men het WIL horen met opstellingen
hoort men verschil dat was vroer in de winkels zo
Nu koopt je wat op internet en het is een MISSER
Smaken van muziek dat is ook een ding
Toch ken ik modern apperatuur dat ook goed klinkt
buizen behoeft NIET altijd grote vermogens
aan watt,s ook niet dat is ook zo met modern spul
tja nu luidspreker boxen kopen dat is moeilijke keuze
Bvb JBL,s heb is gehad modern gekregen
wat een RAMP de grote kisten Dico geboem snel verkocht de kisten
denk dat men beter gebruikt oud in de kringloop kan Kopen bvb met rubber rand
huub
Laatst bewerkt 01 sep 2022 23:18 door Huub.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 sep 2022 23:09 - 01 sep 2022 23:10 #95545
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic Onze oude oren & DIN 45500
Ik heb toch ook een OTL nu ?
De B5X63A...
Hou er wel van.
De B5X63A...
Hou er wel van.
Laatst bewerkt 01 sep 2022 23:10 door fransdemers.
01 sep 2022 23:05 - 01 sep 2022 23:07 #95544
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Onze oude oren & DIN 45500
Wat wil je horen ? Van welke sound hou je.
Wat kun je (nog) horen.
In welke ruimte staat e.e.a. op gesteld.
Het O.T.L verhaal (B6X63A.B7X73A) vond ik ook lange tijd maar een wazig gedoe..totdat ik zelf deze toestellen kreeg en geheel gereviseerd had.
Nee, het is geen HIFI maar werkelijk iedereen vindt het geluid van deze radio's zéér aangenaam.
Goed hoeft niet duur te zijn en duur is zeker niet altijd ook goed.
Mono kan net zo mooi en dynamisch klinken als stereo, zelfs uit sommige goedkope pick-upjes weet ik uit ervaring.
De geluid kwaliteit van platen kan enorm verschillen.Sommige L.P's vind ik gewoon niet (meer) om aan te horen zo slecht.
Anderen zijn al heel tevreden als ze het liedje kunnen horen zoals ze het herkennen en letten verder nergens op...ook prima toch ?
Het blijft een persoonlijke smaak kwestie.
Menig High End installatie die ik mocht beluisteren klonken i..d.d fantastisch..naar hoe de eigenaar wenste dat het moest klinken....
Als ze op mijn verzoek een CD van mij afspeelden op die installatie merkte ik bijna altijd hoe er in feite alleen maar ontzettend veel frequenties weg gefilterd waren. Ik hoor wel een "pats" maar ik hoor geen echte snaar trommel meer, een trompet die klinkt als een soort van saxofoon ...zeg maar...dat idee een beetje...Als de persoon in kwestie er heel erg blij en tevreden mee is en/of daar heel vele geld aan heeft uitgegeven........ wie ben ik dan om hem met mijn mening zijn plezier te bederven
Wat kun je (nog) horen.
In welke ruimte staat e.e.a. op gesteld.
Het O.T.L verhaal (B6X63A.B7X73A) vond ik ook lange tijd maar een wazig gedoe..totdat ik zelf deze toestellen kreeg en geheel gereviseerd had.
Nee, het is geen HIFI maar werkelijk iedereen vindt het geluid van deze radio's zéér aangenaam.
Goed hoeft niet duur te zijn en duur is zeker niet altijd ook goed.
Mono kan net zo mooi en dynamisch klinken als stereo, zelfs uit sommige goedkope pick-upjes weet ik uit ervaring.
De geluid kwaliteit van platen kan enorm verschillen.Sommige L.P's vind ik gewoon niet (meer) om aan te horen zo slecht.
Anderen zijn al heel tevreden als ze het liedje kunnen horen zoals ze het herkennen en letten verder nergens op...ook prima toch ?
Het blijft een persoonlijke smaak kwestie.
Menig High End installatie die ik mocht beluisteren klonken i..d.d fantastisch..naar hoe de eigenaar wenste dat het moest klinken....
Als ze op mijn verzoek een CD van mij afspeelden op die installatie merkte ik bijna altijd hoe er in feite alleen maar ontzettend veel frequenties weg gefilterd waren. Ik hoor wel een "pats" maar ik hoor geen echte snaar trommel meer, een trompet die klinkt als een soort van saxofoon ...zeg maar...dat idee een beetje...Als de persoon in kwestie er heel erg blij en tevreden mee is en/of daar heel vele geld aan heeft uitgegeven........ wie ben ik dan om hem met mijn mening zijn plezier te bederven
Handtekening
Laatst bewerkt 01 sep 2022 23:07 door Ben Dijkman.
01 sep 2022 20:59 #95543
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Onze oude oren & DIN 45500
Huub, RIAA heeft niets te maken met kwaliteit, het is de tegenwoordige snijkarakterisriek van een grammofoonplaat. Zoek het maar eens op in Wikipedia.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
01 sep 2022 19:46 #95541
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Onze oude oren & DIN 45500
Ja Frans,
Vergeet niet dat je in een platte tv slechts een 2,5 cm laptop speakertje kwijt kan.
Vandaar de verkoop van allerlei al dan niet dubieuze speakerbars.
In het verleden heeft LG goede raad gevraagd aan Martin Logan, en voor hun betere modellen in die tijd een goed speakersysteem te ontwerpen.
B&o heeft met hun Beovision 6 ook goed gescoord , 2 stuks 2 weg systemen met bas poort en 80 watt class D versterker.
Verder kan je voor beter geluid in je "thuisbios" verbeteren met een 5.1 versterker die tegenwoordig nagenoeg niets meer behoeft te kosten (mp,kringloop,oid)
Vergeet niet dat je in een platte tv slechts een 2,5 cm laptop speakertje kwijt kan.
Vandaar de verkoop van allerlei al dan niet dubieuze speakerbars.
In het verleden heeft LG goede raad gevraagd aan Martin Logan, en voor hun betere modellen in die tijd een goed speakersysteem te ontwerpen.
B&o heeft met hun Beovision 6 ook goed gescoord , 2 stuks 2 weg systemen met bas poort en 80 watt class D versterker.
Verder kan je voor beter geluid in je "thuisbios" verbeteren met een 5.1 versterker die tegenwoordig nagenoeg niets meer behoeft te kosten (mp,kringloop,oid)
Cees- pa1dba