Historie
Oproep van Gidi over type plaatjes
19 feb 2021 20:33 #88866
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Oproep van Gidi over type plaatjes
Kan Gidi om alvast wat extra te verkrijgen niet MP en Catawiki afstruinen?
Daar komen ook talloze typeplaatjes voorbij met zichtbaar het toestel erbij.
Zou ook mede een bron kunnen zijn voor hem.
Mvg Frank
Daar komen ook talloze typeplaatjes voorbij met zichtbaar het toestel erbij.
Zou ook mede een bron kunnen zijn voor hem.
Mvg Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 feb 2021 20:35 - 17 feb 2021 20:36 #88820
door admin
Henk van 't Kruis
Oproep van Gidi over type plaatjes werd gestart door admin
Radiovrienden. Op 26 April van 2020 deed Gidi een oproep als volgt;
[color=rgba(9, 9, 9, 0.97)]Al geruime tijd inventariseer ik de typeplaatjes op Philips-radiotoestellen. Die bevatten interessante informatie, behalve de type-aanduiding ook het serienummer. Samen geven die de identiteit van het toestel aan. Verder treffen we meestal een of meer letters aan, die vanaf ongeveer 1935 verwijzen naar de plaats waar het toestel is gemaakt. Dat geldt niet alleen voor Nederland en België, maar ook voor toestellen die in andere buitenlandse vestigingen zijn gefabriceerd. Achter de letter achter het serienummer staat meestal een getal dat betrekking heeft op een productie-uitvoering.[/color]
In mijn onderwerp over de 834 maakte Gidi een opmerking over de wat magere medewerking aan deze oproep op dit forum. Dus komop, maak Gidi blij. Duik in de voorraden , je toestellen de schuur zolder en maak die foto's. zie ook de link hierna
Oproep naar type plaatjes
[color=rgba(9, 9, 9, 0.97)]Al geruime tijd inventariseer ik de typeplaatjes op Philips-radiotoestellen. Die bevatten interessante informatie, behalve de type-aanduiding ook het serienummer. Samen geven die de identiteit van het toestel aan. Verder treffen we meestal een of meer letters aan, die vanaf ongeveer 1935 verwijzen naar de plaats waar het toestel is gemaakt. Dat geldt niet alleen voor Nederland en België, maar ook voor toestellen die in andere buitenlandse vestigingen zijn gefabriceerd. Achter de letter achter het serienummer staat meestal een getal dat betrekking heeft op een productie-uitvoering.[/color]
In mijn onderwerp over de 834 maakte Gidi een opmerking over de wat magere medewerking aan deze oproep op dit forum. Dus komop, maak Gidi blij. Duik in de voorraden , je toestellen de schuur zolder en maak die foto's. zie ook de link hierna
Oproep naar type plaatjes
Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 17 feb 2021 20:36 door admin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.