- Berichten: 4349
Historie
Volks wagen bus nederlands consept
20 apr 2017 02:29 #66497
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Volks wagen bus nederlands consept
@ Huub,
Ja dat klopt wel. De bus is na de oorlog ontworpen, maar stond wel op
een chassis dat voor de oorlog al was ontworpen (was practisch gelijk aan
aan het Kever chassis)
De motor chassis wiel ophanging stuurinrichting waren dus al voor
de oorlog ontworpen.
De Duitsers hebben dat ontwerp gepikt en wat verder ontwikkeld.
Niks Duits ontwerp dus.
En of het nou zo degelijk was? Eenvoudig was het wel.
Ook om er aan te sleutelen.
Een zak zand of aardappels voorin, zo heb ik ook gereden.
Die Kever, een vermoeiend spartaans ding om je te verplaatsen.
En wat dat betreft was die bus niet beter.
Cees.
Ja dat klopt wel. De bus is na de oorlog ontworpen, maar stond wel op
een chassis dat voor de oorlog al was ontworpen (was practisch gelijk aan
aan het Kever chassis)
De motor chassis wiel ophanging stuurinrichting waren dus al voor
de oorlog ontworpen.
De Duitsers hebben dat ontwerp gepikt en wat verder ontwikkeld.
Niks Duits ontwerp dus.
En of het nou zo degelijk was? Eenvoudig was het wel.
Ook om er aan te sleutelen.
Een zak zand of aardappels voorin, zo heb ik ook gereden.
Die Kever, een vermoeiend spartaans ding om je te verplaatsen.
En wat dat betreft was die bus niet beter.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2017 11:57 - 18 apr 2017 12:00 #66471
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Volks wagen bus nederlands consept
Ik heb niet in 'n spijlbus gereden, wel in een opvolger (de T2).
De eigenaar had er al een rembekrachtiger aan toegevoegd.
Zwaar sturen? Bij stilstand wel, maar als het eenmaal rijdt stuurt het juist enorm licht en zweverig omdat de motor achterin ligt. Bovendien moet het stuur bij wijze van spreken 5x rond om de bocht om te gaan.
De schokdemping was bijzonder week. Het ding deint als een klein bootje. Zou me niet verbazen als de schokdempers nog vervangen moesten worden.
Qua motorherrie was ie vergelijkbaar met andere auto's uit dat tijdperk.
Ik kan de T2 niet bijzonder goed of slecht vinden.
De eigenaar had er al een rembekrachtiger aan toegevoegd.
Zwaar sturen? Bij stilstand wel, maar als het eenmaal rijdt stuurt het juist enorm licht en zweverig omdat de motor achterin ligt. Bovendien moet het stuur bij wijze van spreken 5x rond om de bocht om te gaan.
De schokdemping was bijzonder week. Het ding deint als een klein bootje. Zou me niet verbazen als de schokdempers nog vervangen moesten worden.
Qua motorherrie was ie vergelijkbaar met andere auto's uit dat tijdperk.
Ik kan de T2 niet bijzonder goed of slecht vinden.
.
Laatst bewerkt 18 apr 2017 12:00 door Laurens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2017 10:42 #66470
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Volks wagen bus nederlands consept
In princiepe zijn de Geforceerde luicht koelings motoren
Zo als VW kever en magirus Deutz van de Firma Kökner duetz
de koeling af geleid van de russiche Tank de T 34 .
Deze tank bezat het al het voordeel was ook
met zeker de magirus dat dezemotoren Losse cilinders bezaten
Dus snel en handig vervang baarmet ook de zuigers en alles zo
Wat er bij hoorde . Men zal dan eerst het koelings blik paket verwijderen
dat aanwezig was voor de lucht stromings koeling .
Verders kon men de cilinders voeten los nemen .
Er zat zo ook wel voordelen aan dus geen water koel sissteem
ook beter tegen de hogen vorsten .. maar wel iets minder kachel
in de wagens en tanks
Huub
Zo als VW kever en magirus Deutz van de Firma Kökner duetz
de koeling af geleid van de russiche Tank de T 34 .
Deze tank bezat het al het voordeel was ook
met zeker de magirus dat dezemotoren Losse cilinders bezaten
Dus snel en handig vervang baarmet ook de zuigers en alles zo
Wat er bij hoorde . Men zal dan eerst het koelings blik paket verwijderen
dat aanwezig was voor de lucht stromings koeling .
Verders kon men de cilinders voeten los nemen .
Er zat zo ook wel voordelen aan dus geen water koel sissteem
ook beter tegen de hogen vorsten .. maar wel iets minder kachel
in de wagens en tanks
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2017 09:37 #66467
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Volks wagen bus nederlands consept
Cees het was een na den oorlogse ont werper
De amster damse VW inporteur Ben Pon nu nog
Bekent hij wil zelfs allen rijwiel fabrieken op kopen NU
Hij bezit al Gazelle , nu de rest nog dat wil hij hebben
Hij is na den oorlog de uitvinder van de VW bus
Ja bert in die tijd bestond stuur bekrakrachtiging nog niet
zelfs voor de vracht wagens nog niet
En er werd ook nog niet zo opgelet de weg l eging en meer van de beteren luxe
Het waren vervoer middelen . De draag last was intresant .
Huub
De amster damse VW inporteur Ben Pon nu nog
Bekent hij wil zelfs allen rijwiel fabrieken op kopen NU
Hij bezit al Gazelle , nu de rest nog dat wil hij hebben
Hij is na den oorlog de uitvinder van de VW bus
Ja bert in die tijd bestond stuur bekrakrachtiging nog niet
zelfs voor de vracht wagens nog niet
En er werd ook nog niet zo opgelet de weg l eging en meer van de beteren luxe
Het waren vervoer middelen . De draag last was intresant .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2017 00:48 #66462
door Bert Kn
Nou Huub,
Ik denk daar toch anders over.
Deze bus had net als mijn eerste kever geen stuurbekrachtiging.
En dan stuurt het zwaarder.
Met de motor achterin had hij met zijn voorwielen weinig grip op de weg.
Bij het minst geringste ging je rechtdoor i.p.v. links of rechts.
Om dit te compenseren had ik een zak zand in de ruimte voor liggen.
Stuurde nog zwaarder maar lag wel een stuk beter op de weg.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Volks wagen bus nederlands consept
Het maakt ook veel uit de vracht hoe men dat laat
erg veel voorin dan legt het op het stuur
gewoon voor bvb kippe veren dan blijft iederen bus ligt sturen
Nou Huub,
Ik denk daar toch anders over.
Deze bus had net als mijn eerste kever geen stuurbekrachtiging.
En dan stuurt het zwaarder.
Met de motor achterin had hij met zijn voorwielen weinig grip op de weg.
Bij het minst geringste ging je rechtdoor i.p.v. links of rechts.
Om dit te compenseren had ik een zak zand in de ruimte voor liggen.
Stuurde nog zwaarder maar lag wel een stuk beter op de weg.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 apr 2017 22:55 #66460
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Volks wagen bus nederlands consept
Huub,
Tjonge, tjonge, tjonge! Rudie en Mies, tja het zijn geen volks wagen
arbeiders typen. o.k.
O, ja, het ging over die populaire dure VW Kever bus.
Altijd de 3e cilinder het eerst versleten, voor dat dat onding een
ton op de teller had. Bovendien was het ontwerp van de volks wagen
van oorsprong geen Duits ontwerp.
Die ontwerper is door de nazies gevangen genomen en dood gemaakt.
Cees.
Tjonge, tjonge, tjonge! Rudie en Mies, tja het zijn geen volks wagen
arbeiders typen. o.k.
O, ja, het ging over die populaire dure VW Kever bus.
Altijd de 3e cilinder het eerst versleten, voor dat dat onding een
ton op de teller had. Bovendien was het ontwerp van de volks wagen
van oorsprong geen Duits ontwerp.
Die ontwerper is door de nazies gevangen genomen en dood gemaakt.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.