Skip to main content
Historie

Vergeten artiesten in het toneellicht

Meer
09 mei 2014 07:20 #42950 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Vergeten artiesten in het toneellicht
Ja, ik zal uitkijken naar wasrollen op ebay van deze man.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 mei 2014 23:17 #42943 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Vergeten artiesten in het toneellicht
Leuke bijdrage weer van Tino. Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar zijn muziek.
Vr gr Cees.

Meer
07 mei 2014 02:26 #42899 door mrphonograph
harry lauder 1870-1950

dit is een van mijn meest faforite artiesten uit het pioniers tijdperk van de grammofoon
harry was de best betaalde artiest ter wereld en de eerste super ster in newyork in 1912 vulde hij een stadion met 50,000 man en bij zijn ww1 warbonds tour had hij zelfs 100,000 man publiek dat is vergelijkbaar met huidige super steren

ik denk dat ik zo'n beetje alle platen-rollen van sir harry heb op de enkelzijdige pathe's en berliners na
harry is begonnen in de mijnen van schotland en na dat hij gespot was op een jaarmarkt is hij gaan touren door shotland als zingende komiek
waneer hij zijn eerste opnames maakte is niet echt bekend veel bio's van harry zeggen 1907 dit is echter onjuist omdat er ook opnames op berliner bestaan uit de late 1890s en zijn opnames voor pathe zijn in the ttheater royal in glascow gemaakt tussen 1904 en 1906

toen harry door heel de uk ging touren paste hij zijn act aan de engelse wilden een stereotype schot en.. die kregen zij
later ging hij ook door de vs new sealand en australie en india touren

in de 1e wereld oorlog trad hij op voor de troepen
in 1917 verloor hij zijn zoon john lauder hij sneuvelde aan het front

nadat hij in 1927 zijn vrouw verloor kondigde hij zijn pensioen aan dit betekende echter niet dat hij stopte met het opnemen van platen tussen 1928 en 1936 maakte hij nog zo'n 20 opnames ook maakte hij een special voor de bbc in deze periode

tussen 1939 en 1946 ging hij weer touren om de troepen te vermaken thuis en aan het front

harry lauder overleed 26 feb 1950

in 1995 ontmoete ik toevalig zijn neef john lauder aan een van de eettafels op de verzamelaars jaarbeurs in utrecht we hebben zeker een uur gepraat over harry
ook hij was op harry lauder platen jacht

tino

Meer
07 mei 2014 02:06 - 07 mei 2014 02:26 #42898 door mrphonograph
harry lauder 1870-1950

dit is een van mijn meest faforite artiesten uit het pioniers tijdperk van de grammofoon
harry was de best betaalde artiest ter wereld en de eerste super ster in newyork in 1912 vulde hij een stadion met 50,000 man en bij zijn ww1 warbonds tour had hij zelfs 100,000 man publiek dat is vergelijkbaar met huidige super steren

ik denk dat ik zo'n beetje alle platen-rollen van sir harry heb op de enkelzijdige pathe's en berliners na
harry is begonnen in de mijnen van schotland en na dat hij gespot was op een jaarmarkt is hij gaan touren door shotland als zingende komiek
waneer hij zijn eerste opnames maakte is niet echt bekend veel bio's van harry zeggen 1907 dit is echter onjuist omdat er ook opnames op berliner bestaan uit de late 1890s en zijn opnames voor pathe zijn in the ttheater royal in glascow gemaakt tussen 1904 en 1906

toen harry door heel de uk ging touren paste hij zijn act aan de engelse wilden een stereotype schot en.. die kregen zij

later ging hij ook door de vs new sealand en australie en india touren

in de 1e wereld oorlog trad hij op voor de troepen
in 1917 verloor hij zijn zoon john lauder hij sneuvelde aan het front

nadat hij in 1927 zijn vrouw verloor kondigde hij zijn pensioen aan dit betekende echter niet dat hij stopte met het opnemen van platen tussen 1928 en 1936 maakte hij nog zo'n 20 opnames ook maakte hij een special voor de bbc in deze periode

tussen 1939 en 1946 ging hij weer touren om de troepen te vermaken thuis en aan het front

harry lauder overleed 26 feb 1950

in 1995 ontmoete ik toevalig zijn neef john lauder aan een van de eettafels op de verzamelaars jaarbeurs in utrecht we hebben zeker een uur gepraat over harry
ook hij was op harry lauder platen jacht

tino
Laatst bewerkt 07 mei 2014 02:26 door mrphonograph.

Meer
05 mei 2014 23:40 #42884 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Vergeten artiesten in het toneellicht
Dat is nou muziek om heerlijk rustig naar te luisteren.
Muziek van een artiest die zijn vak verstaat.
Weer eens wat anders dan top 10 top40 top 100 die bijna alle FM zenders de ether in knallen!
Vr gr Cees en veel luisterplezier toegewenst tijden het luisteren naar deze muziek.

Meer
04 mei 2014 06:10 #42856 door verbeek
Als je van gitaarmuziek houd is dit luisterwaardig:

De St Louis Blues door Djanjo Reinhardt

Dit nummer is ooit door de Luchtmachtkapel gespeeld en veroorzaakte een rel, blues i.p.v. marsmuziek, dat kon niet!!

Gr. Paul

Gemaakt door Kunena