Philips audio exit
Garantie, die service word door de grote dozen schuivers over gelaten door
hun toe leveranciers.
Moet je als klant als er wat is niet alleen de winkel achter zijn broek aan
zitten om de service voor elkaar te krijgen, maar ook de toe leverancier.
Het merk Sony is voor de duurdere TV's en band recorders en video's altijd
een betrouwbaar merk geweest. Gingen heel erg lang mee.
Enkele mindere series uitgezonderd vele jaren lang goed werkend zonder service.
Voorlopig blijf ik de twee Sony breedbeeld TV's zolang als ze het nog
goed doen gewoon gebruiken.
Vervangen doe ik dan pas als een stuk gaat en dan wil ik wel kwaliteit.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Philips kent het gebrek aan kwaliteit van Funai al meer dan 25 jaar. Het lijkt me niet dat ze er over 5 jaar opeens anders over denken en naar bijvoorbeeld TCL switchen (opzich ook niet de beste, maar vast beter; ben opzich benieuwd wie nog meer in de race waren). Je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat ze hun UAC/UAT/etc normen ook netjes aan Funai zullen opleggen (ben benieuwd hoe dik de appendices van die overeenkomst zijn, en de specificaties die opgelegd worden), en dat helpt weliswaar beter dan bij sommige concurrenten die niet zulke omvangrijke normensystemen hanteren, maar je kan niet iets elders laten fabriceren zonder dat het resultaat beinvloed wordt door de daadwerkelijke fabrikant. Dat zag je ook al met vroegere inkoopspullen, waaronder recent de Funai VHS-recorders die zonder meer een aanfluiting waren zelfs in vergelijking met de laatste generatie van andere fabrikanten die ze nog bouwden zoals Samsung en LG.Paul Brouwer schreef : Jullie moeten goed luisterer. Philips eeft Funai het recht gegeven Philips ophun apparaten te plaatjes maar wel voor een maximum duur van 5 jaar. Daarna is het over en uit en zal er een contractverlenging moeten plaats vinden. Daarnaast houdt philipsen ooknog eens een dikke vinger in de design ande "Philips apparaten"om over qualiteitsnormen nog meer te zweigen. Philips is en blijft van Philip.
Inderdaad bouwt een 5 jarige verlenging wel enige zekerheid in tegen het verschijnsel 'tegen zichzelf concurreren na een koerswijziging' dat ik hierboven als een van de mogelijkheden aanhaalde, maar dan is het wel de vraag wat er in de tussentijd met de fabrieken en de research gebeurt (bij Funai in de VS zijn de fabrieken omgeschakeld op Funaiproductie, echter bij TP-Vision is dat vooralsnog redelijk afgedekt maar dat gaat niet over botweg de tent verkopen). Iets dat weg is, heb je niet zomaar terug en kost kapitalen om te herbouwen als je jezelf niet stevig indekt... Nou hebben ze dat misschien wel gedaan, maar of jij gelijk hebt, zal de tijd moeten leren. We hebben het hier immers wel over een laatste stap in een afbraaktrend die al jaren geleden (deels terecht omdat er veel inefficiency was, deels volkomen destructief) is ingezet.
@Cees: onderdelen zijn juist weer door een reorganisatie heengegaan (ruim 10 jaar geleden ook al eens) en Philips lijkt er weer meer mee te doen (de goede oude tijd dat ze die infra nog echt helemaal hadden is lang niet terug, je kon toen zelfs als consument met 06-8406 bellen en ook echt iets opgezocht krijgen door magazijn-kundige mensen). Ik verwacht dat onderdelen nog steeds ongeveer 5 jaar na einde productie op voorraad gehouden worden, voorzover er genoeg zijn. Wat dat betreft doen veel autofabrikanten (zie Mercedes) het een stuk beter, maar bijvoorbeeld Sony een stuk slechter (die hebben soms ook wel voorraad, misschien zelfs wel eens langer nog maar op zeker oneconomisch voor herstellingen, daar zijn ze berucht om en lijkt mij, naast andere, een hele goede reden om vooral geen Sony te kopen). Van de Japanse fabrikanten vind ik Panasonic er nog steeds met kop en schouders bovenuit steken.
Twee weken geleden was ik even bij BCC binnen en het verbaasde mij dat er toch nog een
Philips (erg duur) bij stond met een beeld dat beter en scherper was als al het andere
wat er stond. (in dezelfde prijs klasse en met gelijke beeld oppervlakte)
Maar mijn vorige nieuwe Philips BB TV heeft het maar 6 jaar volgehouden.
Mijn K9 en K11 TV's zijn meer dan 25 jaren goed gebleven en zijn spelend weggezet.
Nu heb ik al 6 jaar een oude Sony breedbeeld TV, is minstens 15 jaren oud en geen
problemen mee.
Dus een nieuw TV scherm zal wel een Sony worden want ik vraag mij af; waar moet je
in de toekomst voor service en reparatie met een Philips naar toe?(zijn er dan nog
service onderdelen?)
Vr gr Cees.
Ja daar is die vissenoog versterker best goed geschikt voor.
Veel mogelijkheden, microfoon ingang.
Destijds was er een Disk J die 4 van die versterker aan elkaar had gekoppeld en dat
ging loei hard in die dansing.
Later ging hij over op het echte spul met buizen eindversterkers en andere L Spr.
De latere generatie STK modules doen het lang niet slecht.
Kun je een Bi Amp versterker mee maken die je in een box kunt inbouwen.
Klonk best wel goed.
Vr gr Cees.
Groeten,
Paul
als je slechte ervaring heb met een merk neem je die niet meer
Samsung was in de aanbieding en als hij 5 jaar volhoud heb hij zijn geld eruit
en staat niet 24/7 te spelen
Panasonic is zeker degelijk mijn broer heeft daar zijn LCD TV van en geen problemen
mijn ouders hebben 20 Jaar met hun CRT tv van panasonic gedaan zonder de werktplaats/monteur te zien
en eigenlijk weggedaan omdat de kabel maatschappij op Sband ging zitten en de tv niet aankon
en de infrarood ontvanger in de tv niet meer werkte voor de afstandbediening.
Mvg René Daemen
René Daemen