Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

philips vinyl plaat

  • René R
  • [René R]
Meer
18 sep 2011 16:35 - 18 sep 2011 16:39 #9652 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: philips vinyl plaat
Hoi

In de jaren vijftig was het kennelijk nog de bedoeling dat de plaat
weer terug gestuurd werd.
Ze waren toentertijd dan ook nog erg duur in de aanschaf.
Weg geven zat er zeker nog niet in...
De vertegenwoordiger vertelde ook (zoals met mijn plaat) dat er maar
een 'klein aantal' van geperst werd. Men probeerde van te voren uit te
zoeken of een plaat wel succesvol was in de verkoop.
Die van mij diende puur en alleen als promotie, een soort catalogus
voor alle verschillende platen die er op genoemd worden. De plaat zelf
was dus niet voor de verkoop en nooit in de winkel verschenen als zodanig.
Vandaar ook dat ik hem vanzelfsprekend van een voormalige vertegenwoordiger
heb mogen ontvangen (hij had er een paar exemplaren van).
De persoon had (heeft) een unieke platencollectie vanwege zijn oude vak.

Groet
René
Laatst bewerkt 18 sep 2011 16:39 door René R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 sep 2011 16:24 #9650 door jarno
Beantwoord door jarno in topic Re: philips vinyl plaat
hallo rené

dat zal nog wel kunnen.
ik vond nog een plaat waarbij iemand in het verleden er een sticker van af gepulkt heefd en dit staat er nog achter.

groet jarno

.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René R
  • [René R]
Meer
18 sep 2011 16:17 - 18 sep 2011 16:42 #9649 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: philips vinyl plaat
Hoi

Lijkt me platen voor promotie toen ze op de markt kwamen.
Als een plaat uitgebracht werd gingen er bijvoorbeeld exemplaren
naar de radio programma's in de hoop dat ze gedraaid werden.
Dit gebeurd nog steeds zo.
Dat je er een aantal bezit met deze stikkers lijkt me wel uniek.
De plaat hoeft niet uniek te zijn, maar wel de promotieplaten
er van, juist door die stikkers. De hoes wordt belangrijker dan de plaat
zou je bijna zeggen. Maar ze vormen natuurlijk één geheel.
Sommige van die platen werden zelfs in een soort luxe cassette
geleverd. Zo bezit ik een verzamel jazz plaat met allerlei
verschillende nummers van verschillende platen van de verschillende
artiesten. Ik weet dat deze luxe versies zeker verzamelaarswaarde
hebben. Alleen al door het hoesontwerp van een kunstenaar, in dit
geval Cornelis van Velzen.
Een voormalige vertegenwoordiger van Phonogramm heeft het me wel eens
verteld en van hem heb ik ook de getoonde plaat gekregen.

Groet
René
Bijlagen:
Laatst bewerkt 18 sep 2011 16:42 door René R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 sep 2011 16:06 - 18 sep 2011 16:13 #9647 door jarno
philips vinyl plaat werd gestart door jarno
hallo iedereen

een tijdje geleden heb ik 2 koffers met lp's gekregen.
nu valt mij in eens op dat op een aantal platen deze stickers geplat zijn.
wie weet waarom deze op deze platen geplakt zijn?
onder de stickers op de hoes zit nog een stikker waar een aan uitgeef datum op staat en een retour datum en een aantal namen.

groet jarno

.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 18 sep 2011 16:13 door jarno.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena