Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

Favorieten!

Meer
13 mrt 2019 23:55 - 13 mrt 2019 23:56 #76499 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic favorieten
Enkele originele singels van hem die ik eind vorige eeuw vond.
Voorts een EP en een overzichts LP.
Op enkele cd's staat onbekend werk van hem waaronder een
aantal virtuoze instrumentaaltjes. Een talentvolle jongeman
die helaas veel te vroeg is gestorven.










Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 13 mrt 2019 23:56 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 mrt 2019 10:56 - 12 mrt 2019 11:06 #76487 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic favorieten
Een 25cm LP die ik ooit vond op een van de NGG dagen.
Voor de liefhebber van deze echte Rock'nd Roller een collectors item.
Beslist één van mijn favorieten, naast Dale Hawkins en zeker ook Gene Vincent.
Alle drie origineel en met veel eigen geschreven songs.
Daarnaast ook nog eens virtuozen op de gitaar.
Opnames van deze plaat uit 1955-1956, sommige nummers samen met
Hank Cochran, overigens waren ze geen familie van elkaar. De opnames zijn van
voor het moment dat hij een contract afsloot bij een grote platenmaatschappij.
Ze noemden zich toen ook wel de Cochran Brothers.

Eddie Cochran op Wikipedia.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 12 mrt 2019 11:06 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 mrt 2019 20:27 #76459 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic favorieten
Helaas Huub, ik kan je niet helpen.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 mrt 2019 19:37 - 09 mrt 2019 19:39 #76458 door Huub
Beantwoord door Huub in topic favorieten
EEN vraag rene
ik heb een casseten bandje gekocht studio opnamen
opgenomen in UK .. er staat op
Tribute to the Hot club.. Cooper Wright Quintet .
vraag speelt daar ook Django Reinhard ik mee
is dat ook Hot club de frans .? opn 1969 mischien het bandje stereo
maar er zijn er meer die Reinhard na spelen
bezit jij er ook een plaat van ? van Cooper wright Quintet
Het is wel heel goed
huub
Laatst bewerkt 09 mrt 2019 19:39 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 mrt 2019 20:30 #76412 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic favorieten
Het origineel en de retro uitvoering (boven).


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 mrt 2019 12:59 #76352 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic favorieten
Een van de fraaiste hoesontwerpen op Philips Minigroove.
Toen en nu geprezen.
Een de muziek is uiteraard ook heel fijn. Subtiel combootje,
enerverend swingende muziek. Past mooi in de woonkamer.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena