- Berichten: 8947
Grammofoonplaten en muziek
Miles
25 nov 2018 14:18 - 25 nov 2018 14:44 #74257
door Huub
Ik meen ook nog dat jij daar een 45 EP van bezat
jij woonde nog in alkmaar weet nog goed 15 jaar ??
in de buurt van die afgebrande molen
Ja rene ik luister graag naar rustige mooi Jazz
zo heb ik hier ook nog een mono lp franse opname
King Jazz Storyville. The Mezzrow en bechet Quintet
Never Will i forget the blues .
ik heb een gehelen Colexie gekregen van een oude Jazz kennis
die is overleden en ik heb het huis geruimt ook voor zijn vrouw
ik bezit nu veeel Jazz en van nog een oude kennis . tja zo gaat het in het leven
Ik ben er blij mee ik bezat zelf ook nog wel wat koop ook de 25 cm plaatjes als ik ze
Tegen kom op de club en in de kring loop ..het is ook een leuke nostacie
draai het ook wel veel op de PH biamply radio en op de versterker kast
PH.. AG. 9128. OTL die heb ik goed voor elkaar ruimtelijk geluid ook
met de boven klep open met aan bijde zijden de AD 3700 400 ohm in serie
heb ook een stereo buizen trapje staan met PH boxen recht uit ferkw .
ik heb zo wel meer waar ik de platen kan afspelen ik heb een boven kamer tje
en op veel plaatsen waar ik kijk kan ik afspelen met buizen versterkers
en heb ook een stereo versterker een zgz torre bak met celestion LS
met technics tafel kan er ook een dual met vvst aankoppelen voor bvb 78t dyn
aan de radio een PH .wisselaar en ik de onder kast een goede PH tafel wat er bij behoort
De PH wisselaar heb ik met een schakel kastje verbonden en er een weerstand
van 1,meg naar massa gezet omede dat de opsteek koppen wat boemelig over komen
stereo op mono elementen . dat is beter een weerstand te zetten naar massa van 1.meg
dan past het werkelijk goed . op stereo plano,s hoeft dat niet .
huub
jij woonde nog in alkmaar weet nog goed 15 jaar ??
in de buurt van die afgebrande molen
Ja rene ik luister graag naar rustige mooi Jazz
zo heb ik hier ook nog een mono lp franse opname
King Jazz Storyville. The Mezzrow en bechet Quintet
Never Will i forget the blues .
ik heb een gehelen Colexie gekregen van een oude Jazz kennis
die is overleden en ik heb het huis geruimt ook voor zijn vrouw
ik bezit nu veeel Jazz en van nog een oude kennis . tja zo gaat het in het leven
Ik ben er blij mee ik bezat zelf ook nog wel wat koop ook de 25 cm plaatjes als ik ze
Tegen kom op de club en in de kring loop ..het is ook een leuke nostacie
draai het ook wel veel op de PH biamply radio en op de versterker kast
PH.. AG. 9128. OTL die heb ik goed voor elkaar ruimtelijk geluid ook
met de boven klep open met aan bijde zijden de AD 3700 400 ohm in serie
heb ook een stereo buizen trapje staan met PH boxen recht uit ferkw .
ik heb zo wel meer waar ik de platen kan afspelen ik heb een boven kamer tje
en op veel plaatsen waar ik kijk kan ik afspelen met buizen versterkers
en heb ook een stereo versterker een zgz torre bak met celestion LS
met technics tafel kan er ook een dual met vvst aankoppelen voor bvb 78t dyn
aan de radio een PH .wisselaar en ik de onder kast een goede PH tafel wat er bij behoort
De PH wisselaar heb ik met een schakel kastje verbonden en er een weerstand
van 1,meg naar massa gezet omede dat de opsteek koppen wat boemelig over komen
stereo op mono elementen . dat is beter een weerstand te zetten naar massa van 1.meg
dan past het werkelijk goed . op stereo plano,s hoeft dat niet .
huub
Laatst bewerkt 25 nov 2018 14:44 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 13:37 - 25 nov 2018 13:43 #74254
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Tja Huub, ik doe niet meer aan stereo he, maar uiteraard wel een universeel fraai (toch ook historisch) MD element. X-tal elementen alleen voor het kleinere werk.
En we beluisteren dan ook gelijk maar even jouw cadeau van, wat zal het zijn, 10-15 jaar geleden?
Blijft een van mijn favoriete 25cm platen.
En we beluisteren dan ook gelijk maar even jouw cadeau van, wat zal het zijn, 10-15 jaar geleden?
Blijft een van mijn favoriete 25cm platen.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 25 nov 2018 13:43 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 12:39 - 25 nov 2018 12:40 #74253
door Huub
Toch heb jij wel eens aan de stereo radio,s
een philips tafel of wisselaar uitgeprobeert
met de nikkelen opsteek cristal ?
verders heb je een mooie verzameling
miles heb ik ook wel maar op verzamel platen
met meer artiesten er op ik hou ook wel van vrolijke dixie
huub
een philips tafel of wisselaar uitgeprobeert
met de nikkelen opsteek cristal ?
verders heb je een mooie verzameling
miles heb ik ook wel maar op verzamel platen
met meer artiesten er op ik hou ook wel van vrolijke dixie
huub
Laatst bewerkt 25 nov 2018 12:40 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 11:59 - 25 nov 2018 12:22 #74251
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Over 'cool' gesproken.
Dit is natuurlijk een monument in de muzikale geschiedenis, zoals de film dat is in de filmgeschiedenis.
Diverse uitvoeringen, de originele 10" versie (zeer zeldzaam), een mono (gelukkig) plaat uit eind jaren zestig
en een soort 'HQ' (staat echt op de hoes...
) recente heruitgave. Voor de absolute gaafheid van de muziek.
Die is soms zo 'rustig' dat elke tik zou kunnen storen.
De film is ook prachtig.
Birth of Cool is uiteraard een monumentale omwenteling midden vorige eeuw.
Daarmee brak hij met de ruwe Bop-jazz van Charlie Parker (waar hij als jongeman mee samenwerkte).
Birth of Cool met de warme klanken van de bariton-sax van Gerrie Mulligan.
Dit is natuurlijk een monument in de muzikale geschiedenis, zoals de film dat is in de filmgeschiedenis.
Diverse uitvoeringen, de originele 10" versie (zeer zeldzaam), een mono (gelukkig) plaat uit eind jaren zestig
en een soort 'HQ' (staat echt op de hoes...
Die is soms zo 'rustig' dat elke tik zou kunnen storen.
De film is ook prachtig.
Birth of Cool is uiteraard een monumentale omwenteling midden vorige eeuw.
Daarmee brak hij met de ruwe Bop-jazz van Charlie Parker (waar hij als jongeman mee samenwerkte).
Birth of Cool met de warme klanken van de bariton-sax van Gerrie Mulligan.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 25 nov 2018 12:22 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 11:53 - 25 nov 2018 11:53 #74250
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Ja Huub, smaken verschillen.
Echter, je kritiek op Miles Davis is te beperkt omdat zijn langlopende carrière vele verschillende stijlen heeft opgeleverd. Ik beperk me (met alles op plaat) tot 1965, mono of van oorsprong mono opnames.
Miles Davis is uiteindelijk ook de 'uitvinder' van Cool Jazz, jaren vijftig, wat jij ook niet slecht vindt.
Kortom , Miles is niet zo snel te vangen met negatieve kritiek want hij heeft veel stijlen gedaan.
Ik hou van alle stijlen jazz (dus tot 1965), behalve dixieland, dat is overigens heel wat anders dan New Orleans Jazz, wat ik zeker wel kan waarderen. De oorsprong van veel latere muziek.
Echter, je kritiek op Miles Davis is te beperkt omdat zijn langlopende carrière vele verschillende stijlen heeft opgeleverd. Ik beperk me (met alles op plaat) tot 1965, mono of van oorsprong mono opnames.
Miles Davis is uiteindelijk ook de 'uitvinder' van Cool Jazz, jaren vijftig, wat jij ook niet slecht vindt.
Kortom , Miles is niet zo snel te vangen met negatieve kritiek want hij heeft veel stijlen gedaan.
Ik hou van alle stijlen jazz (dus tot 1965), behalve dixieland, dat is overigens heel wat anders dan New Orleans Jazz, wat ik zeker wel kan waarderen. De oorsprong van veel latere muziek.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 25 nov 2018 11:53 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 11:46 - 25 nov 2018 11:47 #74249
door Huub
Het is maar net waar men van houd
Milis komt wat modern over en dan is dat soort
muziek wat keterig trompet is wat enkelt het is mij
soms wat Te modern ik hoor liever het ouden
met mooi geluid de amirikanen waren ook veel na den oorlog
met de ZGZ bigbands met veel herrie en kabaal ook 3x niks
succes met je miles als het maar kalm is dan hoor ik miles ook wel,graag
huub sorry voor mij opmerken en houden van
Milis komt wat modern over en dan is dat soort
muziek wat keterig trompet is wat enkelt het is mij
soms wat Te modern ik hoor liever het ouden
met mooi geluid de amirikanen waren ook veel na den oorlog
met de ZGZ bigbands met veel herrie en kabaal ook 3x niks
succes met je miles als het maar kalm is dan hoor ik miles ook wel,graag
huub sorry voor mij opmerken en houden van
Laatst bewerkt 25 nov 2018 11:47 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.