Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

Miles

Meer
31 mrt 2019 12:37 - 31 mrt 2019 13:05 #76849 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Miles
Hier een aardige bijdrage van NPO4 wat betreft de legendarische muziek voor
de film Ascenseur Pour l'Echafaud.
De opnames waren op 4 en 5 december 1957.
Van de filmmuziek werd toentertijd een 10" LP uitgegeven op het label Fontana.
Inmiddels zijn er (vele) re-issues (zelf ook op 10") uitgegeven.

NPO4 Ascenseur Pour l'Echafaud

Naast de officiële filmversie van de muziek, laat de cd ook alle andere opnames (takes) horen van dezelfde stukken, echter 'schoon' zonder de bewerkingen die voor de film nodig geacht werden (zoals bijvoorbeeld echo of een andere 'kleur' in de weergave). Van enkele stukken zijn vier takes opgenomen. De tijd voor in de film was precies bekend. De takes werden gespeeld en op een gegeven moment geeft iemand een signaal door middel van even fluiten, waarmee de scene was afgelopen...
De cd is inmiddels ook in een 45 toeren box met meerdere 10" platen uitgegeven....




Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 31 mrt 2019 13:05 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 mrt 2019 12:14 #76848 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Miles
Tja waarschijnlijk ook nog een Mono beker met koffie
Dus zwart zo drink ik dat ook wel
Zo breng je ook rustig de zondag door met MILES
Heb ook nog wel van Miles .luike platen wel
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 mrt 2019 10:33 #76846 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Miles
Miles live, ook heel fijn om te horen. Een LP uit 1965.
Niet onverstoorbaar doorspelen in de studio, maar af en toe ook regeren op het publiek.
Jazz is immers een interactie, een gesprek onder elkaar.

Voor mij fijn op de zondag, met de vers en met de hand gezet kop koffie.




Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 dec 2018 19:04 - 19 dec 2018 19:08 #74954 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Miles
Zonder meer een prachtige plaat voor de liefhebber.
En wat een fraaie hoes, overigens zijn vrouw.



Ze staat ook op deze hoes, een wat later werk en alweer met wat afstand van zijn 'cool'.
De titel is dan ook wel verwijzend.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:
Laatst bewerkt 19 dec 2018 19:08 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 dec 2018 12:09 - 15 dec 2018 12:21 #74841 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Miles
Er zijn inmiddels talloze re-issues uitgekomen, zelfs in 10".
Toch blij een origineel (10") te hebben. Zeldzaam geworden.
Op de cd staan alle takes en je hoort dus hetzelfde nummer
diverse keren achter elkaar. Tijdens het spel hoor je plots
iemand fluiten , want dan is de scene in de film afgelopen en
kunnen de musici wel stoppen. Deze takes hoor je wel puur,
zonder technische aanpassingen in het geluid, wat bedoeld
was voor de film (galm bijvoorbeeld). De LP bevat de bewerkte
filmversies.

foto vandaag genomen.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:
Laatst bewerkt 15 dec 2018 12:21 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 dec 2018 13:15 #74541 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Miles
En natuurlijk...
Ook op cd dus ook via de BX653A/19


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena