Grammofoonplaten en muziek
4 nieuwe aanwinsten
22 jul 2014 11:41 - 22 jul 2014 11:44 #45144
door Huub
Beantwoord door Huub in topic 4 nieuwe aanwinsten
Ach ik kijk er ook weer snel overheen
Ben niet zoo beledigt en zeg ook soms wat ik denk
Dat is wel eens verkeert.
zal wat langer nadenken voor ik wat schrijf .
Ja ik ben ook volwassen en HEEEL veel keer gewassen
Door mij zelf . 76 .jaar lang en als ik Fluit dan knetter er niks bij bigfun
Huub
Ben niet zoo beledigt en zeg ook soms wat ik denk
Dat is wel eens verkeert.
zal wat langer nadenken voor ik wat schrijf .
Ja ik ben ook volwassen en HEEEL veel keer gewassen
Door mij zelf . 76 .jaar lang en als ik Fluit dan knetter er niks bij bigfun
Huub
Laatst bewerkt 22 jul 2014 11:44 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 jul 2014 10:18 #45141
door Lee
Beantwoord door Lee in topic 4 nieuwe aanwinsten
Dat klopt wel Maarten maar als ik mijn bevindingen waar ik zelf tevreden mee ben
hier neerschrijf en ze worden onmiddelijk afgekraakt en als flauwekul bestempeld is dat voor mij
reden om daar vraagtekens bij te zetten.
Voor zover ik weet is Huub een volwassen kerel die niet als wij allemaal helder kunnen denken
dus ook eerst eens na kan denken of een dergelijke opmerking wel iets van waarde toevoegd aan
een draad.
Maar ik merk hier wel dat er mensen zijn die hun eigen manier het beste vinden (dat mag van mij)
maar vervolgens dat van een ander afkraken, dat lijkt hier een beetje de trend te worden.
Niet door iedereen hoor.
Volgens jou komt het er dus op neer dat wanneer ik iets plaats er rekening mee moet houden
dat er negatieve reacties op komen, dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn van een forum.
Als dat wel zo is heb ik weinig meer te melden.
Hier wil ik het graag bij laten want het oorspronkelijke onderwerp van deze draad is inmiddels kompleet verdwenen...jammer.
hier neerschrijf en ze worden onmiddelijk afgekraakt en als flauwekul bestempeld is dat voor mij
reden om daar vraagtekens bij te zetten.
Voor zover ik weet is Huub een volwassen kerel die niet als wij allemaal helder kunnen denken
dus ook eerst eens na kan denken of een dergelijke opmerking wel iets van waarde toevoegd aan
een draad.
Maar ik merk hier wel dat er mensen zijn die hun eigen manier het beste vinden (dat mag van mij)
maar vervolgens dat van een ander afkraken, dat lijkt hier een beetje de trend te worden.
Niet door iedereen hoor.
Volgens jou komt het er dus op neer dat wanneer ik iets plaats er rekening mee moet houden
dat er negatieve reacties op komen, dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn van een forum.
Als dat wel zo is heb ik weinig meer te melden.
Hier wil ik het graag bij laten want het oorspronkelijke onderwerp van deze draad is inmiddels kompleet verdwenen...jammer.
22 jul 2014 10:09 - 22 jul 2014 10:12 #45140
door maarten
Beantwoord door maarten in topic 4 nieuwe aanwinsten
Ach, een opmerking die voor de een negatief is, is voor de ander neutraal of niet relevant.
Laatst bewerkt 22 jul 2014 10:12 door maarten.
22 jul 2014 09:52 - 22 jul 2014 09:59 #45139
door Lee
Beantwoord door Lee in topic 4 nieuwe aanwinsten
Het oorspronkelijke onderwerp van mijn draad sneeuwt nu wel een beetje onder maar goed het is wel interessant.
Een poos geleden heb ik op het forum eens de vraag gesteld wat de beste manier was om platen schoon te maken, daar kwamen veel antwoorden op en de tips die mij veilig leken heb ik allemaal uit geprobeert.
Toch kwam ik na dat alles terecht bij de Knosti, een aparaat wat gewoon goed zijn werkt doet als je
hem zorgvuldig gebruikt.
Omdat mijn verzameling te groot was heb ik toch maar de Okki Nokki aangeschaft en nogmaals het is
een geweldige wasmachine.
Hij kost wel een paar centen maar ik ben erg zuinig op mijn lp`s dus dat had ik er wel voor over.
Toen ik een van mijn eerste lp`s ermee gewassen had (een die ik in 1963 gekocht had)en hem daarna
beluisterde was er echt een duidelijk verschil te horen, het kraken/knetteren was verdwenen
en het klonk helderder.
Na de wasbeurt krijgt de lp een nieuwe binnenhoes omdat de oude vaak alleen van papier zijn en meestal
vol stof en andere vuiligheid zitten, de nieuwe binnenhoes heeft een geplasificeerde binnenkant
die antistatisch is.
De open kant gaat naar boven de fotohoes in en daarna een plastic hoes waarmee ik de andere open kant weer afsluit, zo is de kans op nieuwe stof in de hoes minimaal.
Natuurlijk na het draaien even de borstel erover.
In de ogen van sommige mensen ga ik misschien wat ver met de behandeling van mijn lp`s maar vanaf mijn allereerste lp ben ik altijd zeer zuinig op ze geweest en dat loont de moeite.
Dat je een lp niet met de vingers mag vastpakken zou iedereen moeten weten.
Voor hen die af en toe eens een lp willen schoonmaken kan ik echt de Knosti aanbevelen
Lee
@ Huub,
Ik heb misschien wat (te) grof gereageerd op jouw commentaar w.b. jou visie op het platenwassen
dat had ik beter niet kunnen doen echter ik ben wel van mening dat je negatief uitlaten over iemand
anders zijn ervaring weinig nut heeft, ieder beleeft de dingen op zijn eigen manier en het een is niet beter of slechter dan het ander.
Hopelijk is hiermee ons menings verschil weer bijgelegd
Een poos geleden heb ik op het forum eens de vraag gesteld wat de beste manier was om platen schoon te maken, daar kwamen veel antwoorden op en de tips die mij veilig leken heb ik allemaal uit geprobeert.
Toch kwam ik na dat alles terecht bij de Knosti, een aparaat wat gewoon goed zijn werkt doet als je
hem zorgvuldig gebruikt.
Omdat mijn verzameling te groot was heb ik toch maar de Okki Nokki aangeschaft en nogmaals het is
een geweldige wasmachine.
Hij kost wel een paar centen maar ik ben erg zuinig op mijn lp`s dus dat had ik er wel voor over.
Toen ik een van mijn eerste lp`s ermee gewassen had (een die ik in 1963 gekocht had)en hem daarna
beluisterde was er echt een duidelijk verschil te horen, het kraken/knetteren was verdwenen
en het klonk helderder.
Na de wasbeurt krijgt de lp een nieuwe binnenhoes omdat de oude vaak alleen van papier zijn en meestal
vol stof en andere vuiligheid zitten, de nieuwe binnenhoes heeft een geplasificeerde binnenkant
die antistatisch is.
De open kant gaat naar boven de fotohoes in en daarna een plastic hoes waarmee ik de andere open kant weer afsluit, zo is de kans op nieuwe stof in de hoes minimaal.
Natuurlijk na het draaien even de borstel erover.
In de ogen van sommige mensen ga ik misschien wat ver met de behandeling van mijn lp`s maar vanaf mijn allereerste lp ben ik altijd zeer zuinig op ze geweest en dat loont de moeite.
Dat je een lp niet met de vingers mag vastpakken zou iedereen moeten weten.
Voor hen die af en toe eens een lp willen schoonmaken kan ik echt de Knosti aanbevelen
Lee
@ Huub,
Ik heb misschien wat (te) grof gereageerd op jouw commentaar w.b. jou visie op het platenwassen
dat had ik beter niet kunnen doen echter ik ben wel van mening dat je negatief uitlaten over iemand
anders zijn ervaring weinig nut heeft, ieder beleeft de dingen op zijn eigen manier en het een is niet beter of slechter dan het ander.
Hopelijk is hiermee ons menings verschil weer bijgelegd
Laatst bewerkt 22 jul 2014 09:59 door Lee.
22 jul 2014 07:49 - 22 jul 2014 07:53 #45136
door Huub
Beantwoord door Huub in topic 4 nieuwe aanwinsten
Ik weet ook niet wat men vroeger gebruikten
Mischien schoonmaak azijn? Maar ik ben bang voor groef schimmels
Op den duur . Maar gebruikten platen kunnen soms behoorlijk vuil zijn .
Beet pakken doe ik met brede hand met een aantal Fingers op het etiket .
Huub
Mischien schoonmaak azijn? Maar ik ben bang voor groef schimmels
Op den duur . Maar gebruikten platen kunnen soms behoorlijk vuil zijn .
Beet pakken doe ik met brede hand met een aantal Fingers op het etiket .
Huub
Laatst bewerkt 22 jul 2014 07:53 door Huub.
22 jul 2014 00:59 - 22 jul 2014 01:03 #45130
door Bert Kn
Cees,
Deze mening deel ik totaal niet met je.
Mijn ervaringen zijn simpel weg totaal anders.
Bij het aangehaalde voorbeeld heb ik dezelfde vloeistof welke al meerdere malen eerder gebruikt was na filteren via een koffie filter nogmaals gebruikt hetgeen waarschijnlijk niet eens nodig was , vuiligheid zakt naar de bodem en heeft naar mijn beoordeling daarna geen invloed meer op het proces.
Hier ga ik verder niet meer over discussiëren, ik vind het een kul verhaal en ga verder puur op mijn eigen ervaringen af
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic 4 nieuwe aanwinsten
De Eerste platen die men reinigt zijn dan redelijk goed schoon. Maar naar mate er meerdere
platen gereinigd worden, zonder dat de vloeistof of het reinigingsmiddel ververst word
het vuil dat uit de eerste platen afkomstig is juist in de groeven van de volgende platen word
gebracht
Cees,
Deze mening deel ik totaal niet met je.
Mijn ervaringen zijn simpel weg totaal anders.
Bij het aangehaalde voorbeeld heb ik dezelfde vloeistof welke al meerdere malen eerder gebruikt was na filteren via een koffie filter nogmaals gebruikt hetgeen waarschijnlijk niet eens nodig was , vuiligheid zakt naar de bodem en heeft naar mijn beoordeling daarna geen invloed meer op het proces.
Hier ga ik verder niet meer over discussiëren, ik vind het een kul verhaal en ga verder puur op mijn eigen ervaringen af
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 jul 2014 01:03 door Bert Kn.