Grammofoonplaten en muziek
kromme lp
17 dec 2013 20:26 #39043
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Als de plaat niet al te krom is: Er zijn een soort platenpucks te koop die de plaat strak op het plateau klemmen en de plaat daardoor recht trekken. Ik loste het vroeger op door een ringvormige luidsprekermagneet op het etiket te leggen.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
17 dec 2013 20:01 - 17 dec 2013 20:03 #39042
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic kromme lp
Het blijft altijd een noodsprong
Maar helemaal uit de ellende kom je nooit. Wat in de link van best-turntables staat is jammer genoeg een te simpele schets van de situatie:
Een plaat "golft" niet alleen maar, je krijgt 'm ook nooit meer helemaal plat zonder dat de groef excentrisch wordt
Maar dat probleem dáárgelaten, voor het behoud van de groefdiepte moet je niet vergeten er aan weerskanten dunne zachte stof op te leggen (velours of iets dergelijks). Verder moet je geen háást hebben, het gewicht dat je erop legt moet beperkt blijven en je geduld moet wéken duren
Hoe dan ook, zoals het was wordt het nooit meer
Nico
Maar helemaal uit de ellende kom je nooit. Wat in de link van best-turntables staat is jammer genoeg een te simpele schets van de situatie:
Een plaat "golft" niet alleen maar, je krijgt 'm ook nooit meer helemaal plat zonder dat de groef excentrisch wordt
Maar dat probleem dáárgelaten, voor het behoud van de groefdiepte moet je niet vergeten er aan weerskanten dunne zachte stof op te leggen (velours of iets dergelijks). Verder moet je geen háást hebben, het gewicht dat je erop legt moet beperkt blijven en je geduld moet wéken duren
Hoe dan ook, zoals het was wordt het nooit meer
Nico
Laatst bewerkt 17 dec 2013 20:03 door Ouwe Schipper.
17 dec 2013 18:58 - 17 dec 2013 19:02 #39039
door Niels
Niels
Hoi Lee,
deze site had je waarschijnlijk ook al gezien
best-turntables.com/fix-warped-records/
andere tip - een mooie PICKERING 190 toonarm. De beste arm voor kromme platen
maar eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met kromme platen. Misschien koop ik ze ook nooit. Hoe goedkoop ook. Een beter exemplaar kom je altijd wel tegen. Niet het antwoord op je vraag helaas.
Niels
deze site had je waarschijnlijk ook al gezien
best-turntables.com/fix-warped-records/
andere tip - een mooie PICKERING 190 toonarm. De beste arm voor kromme platen
maar eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met kromme platen. Misschien koop ik ze ook nooit. Hoe goedkoop ook. Een beter exemplaar kom je altijd wel tegen. Niet het antwoord op je vraag helaas.
Niels
Niels
Laatst bewerkt 17 dec 2013 19:02 door Niels.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
17 dec 2013 18:39 #39036
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic kromme lp
Beste Lee,
Ik heb zelf helaas geen oplossing. Misschien geeft onderstaande website\forum de juiste informatie.
Vinylengine website
Gr. Henk
Ik heb zelf helaas geen oplossing. Misschien geeft onderstaande website\forum de juiste informatie.
Vinylengine website
Gr. Henk