Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

Mening over een gesloten topic.

Meer
24 jun 2013 22:48 - 25 jun 2013 00:02 #33332 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Mening over een gesloten topic.
Cees helemaal mee eens.
Gelukkig was ik niet zo'n frequente discotheek bezoeker en doen die flappers van me het op mijn leeftijd nog aardig goed.
In deze topic was er ook nog het volgende aangedragen.

Indertijd had ik als luidsprekers de IMF ALS40II, zeer fijne
luidsprekers die zeer geschikt waren voor klassieke muziek

Zelf had ik deze speakers destijds ook hoog in het vaandel staan gezien de recensies van deze speakers. Uiteindelijk viel mijn keuze toen op de B&W DM5.
Ook weer zo'n persoonlijke voorkeur.
Als de DM5 speakers ooit voor een schappelijke prijs op mijn pad komen ga ik ze zeker kopen.
Van de kleine speakers vond ik ze destijds beide wel de best klinkende.

Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 jun 2013 00:02 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 jun 2013 22:32 #33330 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Mening over een gesloten topic.
Maar helaas die wijsheid komt bij de heren platen draaiers in de radio studio's niet.
Ze BLIJVEN een onevenwichtige bas bagger brij van de weergave maken.
En dynamiek, verhouding tussen zachte en harde passages brengen ze met hun knopjes om
zeep. Alles klinkt allemaal even hard net als bij de reclame boodschappen.
ECHTE muziek weergave, daar hebben die "overjarige pubers" geen verstand van.
Maar ja, wat wil je vóór dat ze volwassen zijn hebben ze zichzelf al een gehoor
beschadiging bezorgt.
Vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ouwe Schipper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 jun 2013 22:00 - 24 jun 2013 22:23 #33328 door Bert Kn
In het topic CD Dynamiek gevaarlijk voor buizenapparatuur wat gesloten is gaf Huub deze opmerking.
Huiskamer volumen en niet te veel aan basse
Base die gewoon voldoende zijn voor dat soort muziek.

Te is nooit goed het woord zegt het al.
Blijft de discussie wat vinden we Te.
Persoonlijk houdt ik van een weergave waar alles in balans is hoog midden en laag zoals het bedoeld is waarbij het dan ook nog goed op elkaar moet aansluiten.
En bij een wat hoger volume moet dat dan niet anders worden ook hier geld te is niet goed.
In de discotheek was het altijd TE.
Maar het was toen wel kicken yes.gif .
De wijsheid komt meestal met de jaren :)



Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jun 2013 22:23 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena