Grammofoonplaten en muziek
Mening over een gesloten topic.
25 jun 2013 14:51 - 25 jun 2013 14:54 #33352
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Mening over een gesloten topic.
Ja, ook dat herken ik wel.
Mijn ouders waren echt conservatief, het teenager programma mocht niet eens aan van mijn
vader. Als hij mij er op betrapte....En wat voor muziek was dat nou? Elvis? Chadows?
Klonk toch wel heel anders als de oerwoud muziek van nu.
Generatiekloof? Zal wel, maar ik herken er geen melodie in, wel maat stamp,stamp,stamp.
Muziek? Het zal wel, maar mijn oren zijn 2 jaar geleden onderzocht en uitgebreid getest
in het ziekenhuis en die test wees uit dat mijn gehoor voor mijn leeftijd nog perfect is.
Gelukkig! Want ik wil nog graag blijven genieten van een goed stuk muziek.
En dat mag bet ook een goed stuk stevige pop muziek zijn. B,v Daire Streets of Pink Floyd.
Vr gr Cees.
Mijn ouders waren echt conservatief, het teenager programma mocht niet eens aan van mijn
vader. Als hij mij er op betrapte....En wat voor muziek was dat nou? Elvis? Chadows?
Klonk toch wel heel anders als de oerwoud muziek van nu.
Generatiekloof? Zal wel, maar ik herken er geen melodie in, wel maat stamp,stamp,stamp.
Muziek? Het zal wel, maar mijn oren zijn 2 jaar geleden onderzocht en uitgebreid getest
in het ziekenhuis en die test wees uit dat mijn gehoor voor mijn leeftijd nog perfect is.
Gelukkig! Want ik wil nog graag blijven genieten van een goed stuk muziek.
En dat mag bet ook een goed stuk stevige pop muziek zijn. B,v Daire Streets of Pink Floyd.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 25 jun 2013 14:54 door Cees. Reden: Nog tekst er bij geschreven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jun 2013 09:35 - 25 jun 2013 09:40 #33342
door Armand
Beantwoord door Armand in topic Mening over een gesloten topic.
Denk dat velen onder ons hun eigen tijd/jeugd zijn vergeten.
Toen ik in de jaren 60 de radio aanzette of naar plaatjes luisterde van de Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin,... zeiden mijn grootouders ook : wat een lawaai, geschreeuw, gebonk, dat is geen zingen meer, waarom moet dit zo luid, enz.
Heb nu zelf een kleindochtertje van 15 jaar en kan gerust leven met de hedendaagse muziek waar ze naar luistert (en ook keihard met boink!boink! en boink!).
Vriendelijke groeten, Armand
Toen ik in de jaren 60 de radio aanzette of naar plaatjes luisterde van de Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin,... zeiden mijn grootouders ook : wat een lawaai, geschreeuw, gebonk, dat is geen zingen meer, waarom moet dit zo luid, enz.
Heb nu zelf een kleindochtertje van 15 jaar en kan gerust leven met de hedendaagse muziek waar ze naar luistert (en ook keihard met boink!boink! en boink!).
Vriendelijke groeten, Armand
Laatst bewerkt 25 jun 2013 09:40 door Armand.
Minder
Meer
25 jun 2013 08:58 #33341
door francis grey
De geschiedenis herhaalt zich zullen we maar zeggen : we gaan weer terug naar de tijd dat harde en storende geluiden moesten worden gemaakt om boze geesten te verjagen ... Zijn wij de boze geesten ??? bigfun
MVG
Francis
Handtekening
Beantwoord door francis grey in topic Mening over een gesloten topic.
MVG
Francis
Handtekening
25 jun 2013 08:08 #33340
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Mening over een gesloten topic.
gelukkig heb ik en mijn vrouw een eigen
muziek kamer .Maar voor 70% zijn we gelijk luidend
met muziek .En ik kan mij met de vorige schrijvers
Van dit Forum mij wel bij aansluiten met de bevindingen
Maar we moeten er maar gedeeltlijk mee leven
Gelukkig zit er een keuze voorkeur op onze
Geluids bronnen . Huub
muziek kamer .Maar voor 70% zijn we gelijk luidend
met muziek .En ik kan mij met de vorige schrijvers
Van dit Forum mij wel bij aansluiten met de bevindingen
Maar we moeten er maar gedeeltlijk mee leven
Gelukkig zit er een keuze voorkeur op onze
Geluids bronnen . Huub
25 jun 2013 00:18 - 25 jun 2013 00:22 #33335
door Bert Kn
Thuis bepaal ik zelf waart ik naar luister maar voor anderen zou dat ook wel eens gejank kunnen zijn.
bigfun bigfun bigfun
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Mening over een gesloten topic.
Ik herken het gejank wat je aangeeft
Thuis bepaal ik zelf waart ik naar luister maar voor anderen zou dat ook wel eens gejank kunnen zijn.
bigfun bigfun bigfun
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 jun 2013 00:22 door Bert Kn.
Minder
Meer
25 jun 2013 00:02 - 25 jun 2013 00:08 #33334
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Mening over een gesloten topic.
Die "muziek" van boink :banghead: boink :banghead: boink :banghead: boink stond ook vaak aan op de radio in de werkplaats van het bedrijf waar ik heb gewerkt
Ik zette 't regelmatig ùìt maar dan protesteerde een van mijn collega's
Ik veronderstelde dat hij vermoedelijk terugverlangde naar zijn verblijf in de baarmoeder, : bedtime daar had hij immers de hartslag van Mamma vlak boven z'n hoofd? toppie
Ik vond 't juist zo'n plausibele verklaring, maar hij was er niet mee in z'n schik.....

Nico.
Ik moet regelmatig met mijn vrouw naar de fysiotherapeut, heb daar te kennen gegeven dat die radio ùìt moest als wij er waren; voor hun zes andere
Héérlijk, die stilte..... Waarom moet er eeuwig en altijd gejank klinken, in de supermarkt, bij de tandarts, in wachtkamers en gá maar door
N
Ik zette 't regelmatig ùìt maar dan protesteerde een van mijn collega's
Ik veronderstelde dat hij vermoedelijk terugverlangde naar zijn verblijf in de baarmoeder, : bedtime daar had hij immers de hartslag van Mamma vlak boven z'n hoofd? toppie
Ik vond 't juist zo'n plausibele verklaring, maar hij was er niet mee in z'n schik.....
Nico.
Ik moet regelmatig met mijn vrouw naar de fysiotherapeut, heb daar te kennen gegeven dat die radio ùìt moest als wij er waren; voor hun zes andere
Héérlijk, die stilte..... Waarom moet er eeuwig en altijd gejank klinken, in de supermarkt, bij de tandarts, in wachtkamers en gá maar door
N
Laatst bewerkt 25 jun 2013 00:08 door Ouwe Schipper.