Grammofoonplaten en muziek
waarde van Oude grammofoonplaten
Minder
Meer
15 okt 2012 22:32 #22778
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic waarde van Oude grammofoonplaten
hi anna
het is gek dat niemand op het idee gekomen is om tegen jou te zeggen dat ze de platen ook kan brengen naar de socieeteit van de weergever mischien krijg je er niet veel voor maar de kans dat het bij een verzameaar komt is hierdoor wel erg groot in veel gevallen geeft de weergever klassiek 30cm 78 toeren gewoon voor niets weg ik zelf ben op die manier al aan heel wat leuke dingen gekomen en het is zo veel beter dan weggooien
de weergever zamenhofstraat 116c amsterdam noord
een andere optie is ze doneren aan mij ik digitaliseer ze dan voor mijn digitaal archief
dit digitaal geluids archief van +- 200,000 mp3's gaat binenkort naar het museum van de 20 eeuw alwaar dan iedereen van jou platen kan genieten via de nog te bouwen museum jukebox(het zoek programma is inmiddels gemaakt)ikzelf geef ze dan weer door of ruil ze tegen nieuwe platen
mocht je zelf instaat zijn de platen te digitliseren dan is donatie niet nodig en kun je de mp3's opsturen naar vanderzwantino770@gmail.com je kan mij ook vragen om nummers als ik ze heb dan mail ik ze naar je
over de waarde van platen : als de naam bekend is dan is het meestal niet veel (met uitzonderingen voor rock&roll 78t en oud nederlands pre 1940) dit geld zeker voor klassiek eigenlijk zijn alle klassieke platen van voor 1910 erg interesant ook proef opnames en test platen zijn gewild
de platen markt light momenteel op z'n gat het is momenteel meer 'n tijd van kopen en niet van verkopen deze tendens is wereldwijd pas nog kocht ik een grote doos met 500+ wasrollen op een amerikaanse antiek veiling site voor +-250 euro en later op ebay een aatal rode g&t's voor ongeveer 100 euro in de jaren 90 zou ik duizenden guldens kwijt zijn geweest je had het over een elvis op sun voor +- 300 euro toen zou deze zo'n 1200 gulden gekost heben(mits mint)
optie 3 is daarom gewoon de platen zelf te houden voor een jaar of 5
wat je ook doet.. we zien het wel
groetjes
tino
mrphonograph
het is gek dat niemand op het idee gekomen is om tegen jou te zeggen dat ze de platen ook kan brengen naar de socieeteit van de weergever mischien krijg je er niet veel voor maar de kans dat het bij een verzameaar komt is hierdoor wel erg groot in veel gevallen geeft de weergever klassiek 30cm 78 toeren gewoon voor niets weg ik zelf ben op die manier al aan heel wat leuke dingen gekomen en het is zo veel beter dan weggooien
de weergever zamenhofstraat 116c amsterdam noord
een andere optie is ze doneren aan mij ik digitaliseer ze dan voor mijn digitaal archief
dit digitaal geluids archief van +- 200,000 mp3's gaat binenkort naar het museum van de 20 eeuw alwaar dan iedereen van jou platen kan genieten via de nog te bouwen museum jukebox(het zoek programma is inmiddels gemaakt)ikzelf geef ze dan weer door of ruil ze tegen nieuwe platen
mocht je zelf instaat zijn de platen te digitliseren dan is donatie niet nodig en kun je de mp3's opsturen naar vanderzwantino770@gmail.com je kan mij ook vragen om nummers als ik ze heb dan mail ik ze naar je
over de waarde van platen : als de naam bekend is dan is het meestal niet veel (met uitzonderingen voor rock&roll 78t en oud nederlands pre 1940) dit geld zeker voor klassiek eigenlijk zijn alle klassieke platen van voor 1910 erg interesant ook proef opnames en test platen zijn gewild
de platen markt light momenteel op z'n gat het is momenteel meer 'n tijd van kopen en niet van verkopen deze tendens is wereldwijd pas nog kocht ik een grote doos met 500+ wasrollen op een amerikaanse antiek veiling site voor +-250 euro en later op ebay een aatal rode g&t's voor ongeveer 100 euro in de jaren 90 zou ik duizenden guldens kwijt zijn geweest je had het over een elvis op sun voor +- 300 euro toen zou deze zo'n 1200 gulden gekost heben(mits mint)
optie 3 is daarom gewoon de platen zelf te houden voor een jaar of 5
wat je ook doet.. we zien het wel
groetjes
tino
mrphonograph
tino
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Anna
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 okt 2012 11:49 #22737
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic waarde van Oude grammofoonplaten
<<< Fijne dag allemaal......en..grappig...alleen mannen hier.... >>>
Hallo Anna,
Wat grappig dat je dat opmerkt. Alleen mannen hier.... maar iedereen is hier welkom hoor.
Dus: van harte welkom Anna. Soms wordt ik wel eens moe van al die mannen. Lekker eigenwijs en vooral geen water bij de wijn doen ..... de goeden daargelaten
.
Stoor je er maar niet aan, dat doe ik ook niet meer in mijn leven na zovele jaren samenleven. Nou en verder had je een erg mooie binnenkomst op dit forum met zoveel reacties. Welkom dus
Groeten van Hans
Hallo Anna,
Wat grappig dat je dat opmerkt. Alleen mannen hier.... maar iedereen is hier welkom hoor.
Dus: van harte welkom Anna. Soms wordt ik wel eens moe van al die mannen. Lekker eigenwijs en vooral geen water bij de wijn doen ..... de goeden daargelaten
Stoor je er maar niet aan, dat doe ik ook niet meer in mijn leven na zovele jaren samenleven. Nou en verder had je een erg mooie binnenkomst op dit forum met zoveel reacties. Welkom dus
Groeten van Hans
15 okt 2012 10:58 #22733
door Anna
Beantwoord door Anna in topic waarde van Oude grammofoonplaten
Nee, geen 78 toeren op mijn grammofoon, hij is vrij nieuw.
Heb m'n leven lang alles bewaard ; - ) heb al mijn oude 45 t. Singels nog en ook de L.P.' S Had ik allemaal nog, een paar maanden geleden heb ik deze uitgezocht en alleen de mooiste bewaard.
Ik was nu de boekenkast aan het leeg halen, veel boeken op Bol.com gezet en verkocht, rest gaat naar School in het voorjaar voor de Jaarlijkse boekenverkoop.
Nu de 78 t platen, ik wil geen pick up meer aanschaffen, dus kan ik ze niet draaien, ik wil ruimte maken, dus doe ik ze weg. Wat geld opbrengt is meegenomen, als ze echt iets waard zijn geef ik de rest inderdaad weg, vernietigen dus nooit. In de jaren 60 en 70 hebben mensen glas in lood ramen vernield, mooie plafonds met platen bedekt enz.enz. De transistor radio van mijn opa heb ik ook nog staan en de buizenradio van mijn schoonmoeder.
Heb ooit een juke box willen kopen, waren toen al aan de prijs, maar nu.....nog duurder dus.
Heb m'n leven lang alles bewaard ; - ) heb al mijn oude 45 t. Singels nog en ook de L.P.' S Had ik allemaal nog, een paar maanden geleden heb ik deze uitgezocht en alleen de mooiste bewaard.
Ik was nu de boekenkast aan het leeg halen, veel boeken op Bol.com gezet en verkocht, rest gaat naar School in het voorjaar voor de Jaarlijkse boekenverkoop.
Nu de 78 t platen, ik wil geen pick up meer aanschaffen, dus kan ik ze niet draaien, ik wil ruimte maken, dus doe ik ze weg. Wat geld opbrengt is meegenomen, als ze echt iets waard zijn geef ik de rest inderdaad weg, vernietigen dus nooit. In de jaren 60 en 70 hebben mensen glas in lood ramen vernield, mooie plafonds met platen bedekt enz.enz. De transistor radio van mijn opa heb ik ook nog staan en de buizenradio van mijn schoonmoeder.
Heb ooit een juke box willen kopen, waren toen al aan de prijs, maar nu.....nog duurder dus.
15 okt 2012 10:03 #22728
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic waarde van Oude grammofoonplaten
Anna
zit er géén 78 t op de grammofoon kun je ze evt beluisteren
zoals RR zei amerikaanse persingen liggen wel wat hoger in prijs
betere opnames warmer dan de europese persingen
eddie cochran zal hier op een ander label zijn verschenen dan in zijn eigenland
en natuurlijk of je de eerste persing hebt is duurder dan latere in de reeks
Prijs wordt bepaald door de staat eerste tweede persing enz
soms zit er een foto hoesje bij amerikaanse persingen wel europeesche met grauw papier
Persoonlijk zou ik niet alles weg doen heb je later spijt van iemand heeft zijn platen weggedaan omdat de CD speler kwam maar nu spijt van en alles nu duurder moet aanschaffen
omdat de plaat warmer klinkt dan de digitale CD speler die killer klinkt
Succes verder met de platen
Mvg René Daemen
zit er géén 78 t op de grammofoon kun je ze evt beluisteren
zoals RR zei amerikaanse persingen liggen wel wat hoger in prijs
betere opnames warmer dan de europese persingen
eddie cochran zal hier op een ander label zijn verschenen dan in zijn eigenland
en natuurlijk of je de eerste persing hebt is duurder dan latere in de reeks
Prijs wordt bepaald door de staat eerste tweede persing enz
soms zit er een foto hoesje bij amerikaanse persingen wel europeesche met grauw papier
Persoonlijk zou ik niet alles weg doen heb je later spijt van iemand heeft zijn platen weggedaan omdat de CD speler kwam maar nu spijt van en alles nu duurder moet aanschaffen
omdat de plaat warmer klinkt dan de digitale CD speler die killer klinkt
Succes verder met de platen
Mvg René Daemen
René Daemen
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
15 okt 2012 09:47 - 15 okt 2012 10:04 #22724
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic waarde van Oude grammofoonplaten
Ja , dat is waar.
Dus fijn dat je erbij gekomen bent.
Maar weggooien trapte tegen mijn ziel.
In de jaren 60 werden de mooiste jukeboxen
van drie hoog naar beneden gegooid.
Nu zijn ze duizenden euro's waard.
Nog niet zo lang geleden gooiden liefhebbers
van vooroorlogse radio's de plano's uit de
jaren vijftig en zestig in de container en hakte
ze vol trots stuk, waarvan ze dan foto's maakte.
Nu zijn er vele liefhebbers voor dergelijke radio's.
En dan moeten we lezen dat schellak platen van 70
jaar oud kapot gegooid worden en in de vuilcontainer
belanden omdat de muziek die er op staat ondeskundigen
niet aanspreekt...

Laat ik maar ophouden hahahaha, punt is gemaakt.
Dus fijn dat je erbij gekomen bent.
Maar weggooien trapte tegen mijn ziel.
In de jaren 60 werden de mooiste jukeboxen
van drie hoog naar beneden gegooid.
Nu zijn ze duizenden euro's waard.
Nog niet zo lang geleden gooiden liefhebbers
van vooroorlogse radio's de plano's uit de
jaren vijftig en zestig in de container en hakte
ze vol trots stuk, waarvan ze dan foto's maakte.
Nu zijn er vele liefhebbers voor dergelijke radio's.
En dan moeten we lezen dat schellak platen van 70
jaar oud kapot gegooid worden en in de vuilcontainer
belanden omdat de muziek die er op staat ondeskundigen
niet aanspreekt...
Laat ik maar ophouden hahahaha, punt is gemaakt.
Laatst bewerkt 15 okt 2012 10:04 door brcf01.
15 okt 2012 09:26 #22722
door Anna
Beantwoord door Anna in topic waarde van Oude grammofoonplaten
Ja, zelf houden kan ook, maar dat wordt me teveel.
ik heb dat al gedaan met de oude vinyl platen, heb er een grammofoon voor gekocht en de mooiste platen zelf gehouden , denk een stuk of 50 en deze draai ik met plezier.
Moet echt heel nodig opruimen, de boeken waren eerst , nu dus de platen.
Dat Elvis goed in de Markt ligt , dat weet ik, ben al sinds mijn 12e groot fan : )
Fijne dag allemaal......en..grappig...alleen mannen hier....
ik heb dat al gedaan met de oude vinyl platen, heb er een grammofoon voor gekocht en de mooiste platen zelf gehouden , denk een stuk of 50 en deze draai ik met plezier.
Moet echt heel nodig opruimen, de boeken waren eerst , nu dus de platen.
Dat Elvis goed in de Markt ligt , dat weet ik, ben al sinds mijn 12e groot fan : )
Fijne dag allemaal......en..grappig...alleen mannen hier....