Grammofoonplaten en muziek
de prijzen van platen.
Minder
Meer
16 jul 2012 12:58 #19389
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic de prijzen van platen.
Hoi René
de prijs ligt wel behoorlijk hoog bij de kringloop in je buurt
als je bedenkt dat niks geordent staat geen controle
van platen komt binnen en wordt zo inde bak gesmeten
als men netjes controleert op genre zet en zeer nette hoezen kun je best wat vragen
maar dan wel onder de 2 euro in Zaandam is het vele malen goedkoper
Als je echt een collectors item zoekt kijk je toch bij een ander en betaalt wel wat meer voor
het is ook welke grens je stelt bij je hobby
Grt René Daemen
de prijs ligt wel behoorlijk hoog bij de kringloop in je buurt
als je bedenkt dat niks geordent staat geen controle
van platen komt binnen en wordt zo inde bak gesmeten
als men netjes controleert op genre zet en zeer nette hoezen kun je best wat vragen
maar dan wel onder de 2 euro in Zaandam is het vele malen goedkoper
Als je echt een collectors item zoekt kijk je toch bij een ander en betaalt wel wat meer voor
het is ook welke grens je stelt bij je hobby
Grt René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 jul 2012 12:28 - 16 jul 2012 12:32 #19388
door brcf01
de prijzen van platen. werd gestart door brcf01
Hi gentlemen,
Veel platen (vooral klassiek en heel soms jazz) koop ik bij de kringloop.
Voor jazz ga ik toch meestal naar de platenspeciaalzaak.
Bij de kringloop zijn LP's momenteel 2,25 euro.
Bij de speciaalzaak uiteraard duurder, tussen de 10,00 en 25,00 euro.
Vanzelfsprekend zijn er uitzonderingen, zgn. collectors items. Die koop ik dus niet.
Het moet leuk blijven.
De uitzonderingen (dus kostbare) platen die ik heb, ben ik voor een klein prijsje
in het verleden tegengekomen. Enige kennis van zaken is dan wel belangrijk.
Toch heb ik heel wat unieke en fraaie platen gevonden bij de kringloop.
Zo was ik vorige week bij Record Friends in Amsterdam en zag daar een aantal
platen staan (jazz) die ik ooit bij de kringloop gevonden had.
Nu staat die zaak wel bekend dat het een dure zaak is, maar een LP die ik voor
2,25 euro heb gekocht die daar dan voor 35 euro staat......
Toch zijn er ook platen (ik koop hoofdzakelijk alleen mono platen uit de jaren
vijftig) die ik zelf als uniek beschouw. Platen bijvoorbeeld uit het begin van
de jaren vijftig, toen de markt hiervan nog marginaal was. Er zitten toch platen
bij die slechts in een kleine oplage gemaakt zijn. Het is wel altijd klassiek.
Platen met populaire muziek van rond 1950 zijn nauwelijks te vinden.
Ik denk dat het bij schellak een ander verhaal wordt en dat het een stuk
gecompliceerder ligt.
Dat tijdperk, van 1897 tot 1957, is lang met vele veranderingen.
Wat is jullie mening en hoe kopen jullie je historische of oude platen?
:thumbsup:
Veel platen (vooral klassiek en heel soms jazz) koop ik bij de kringloop.
Voor jazz ga ik toch meestal naar de platenspeciaalzaak.
Bij de kringloop zijn LP's momenteel 2,25 euro.
Bij de speciaalzaak uiteraard duurder, tussen de 10,00 en 25,00 euro.
Vanzelfsprekend zijn er uitzonderingen, zgn. collectors items. Die koop ik dus niet.
Het moet leuk blijven.
De uitzonderingen (dus kostbare) platen die ik heb, ben ik voor een klein prijsje
in het verleden tegengekomen. Enige kennis van zaken is dan wel belangrijk.
Toch heb ik heel wat unieke en fraaie platen gevonden bij de kringloop.
Zo was ik vorige week bij Record Friends in Amsterdam en zag daar een aantal
platen staan (jazz) die ik ooit bij de kringloop gevonden had.
Nu staat die zaak wel bekend dat het een dure zaak is, maar een LP die ik voor
2,25 euro heb gekocht die daar dan voor 35 euro staat......
Toch zijn er ook platen (ik koop hoofdzakelijk alleen mono platen uit de jaren
vijftig) die ik zelf als uniek beschouw. Platen bijvoorbeeld uit het begin van
de jaren vijftig, toen de markt hiervan nog marginaal was. Er zitten toch platen
bij die slechts in een kleine oplage gemaakt zijn. Het is wel altijd klassiek.
Platen met populaire muziek van rond 1950 zijn nauwelijks te vinden.
Ik denk dat het bij schellak een ander verhaal wordt en dat het een stuk
gecompliceerder ligt.
Dat tijdperk, van 1897 tot 1957, is lang met vele veranderingen.
Wat is jullie mening en hoe kopen jullie je historische of oude platen?
:thumbsup:
Laatst bewerkt 16 jul 2012 12:32 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.