Grammofoonplaten en muziek
de prijzen van platen.
Minder
Meer
11 jan 2013 20:25 - 11 jan 2013 20:48 #26825
door Bodemjager
gr. Danny
Beantwoord door Bodemjager in topic de prijzen van platen.
Hallo Rene,
bedankt voor je reactie.
Sinds een aantal maanden vissen ze er tegenwoordig soms leuke platen uit, welke ze apart prijzen voor ongeveer 5 a 7,50 euro per stuk.
Het betreft hier meer de bekendere pop/rock platen.
Gelukkig staan er nog genoeg leuke platen in de bakken, tussen de vele 13 in een dozijn platen.
Klassiek wordt gelukkig nooit apart geprijsd. daar wordt schijnbaar geen waarde aan toegekend.
Gelukkig maar, want zo heb ik toch heel wat juweeltjes er weg gehaald.
Het veel leuker om lekker de grasduinen tussen de vele bakken lp's en zo onverwachts wat leuks te vinden, dan bakken vol leuke lp's (lees populair en goed verkoopbaar aan een groot publiek )voor relatief hoge prijzen.
voor de waarde van klassieke lp's kijk ik vaak op internet (o.a. Popsike)
bedankt voor je reactie.
Sinds een aantal maanden vissen ze er tegenwoordig soms leuke platen uit, welke ze apart prijzen voor ongeveer 5 a 7,50 euro per stuk.
Het betreft hier meer de bekendere pop/rock platen.
Gelukkig staan er nog genoeg leuke platen in de bakken, tussen de vele 13 in een dozijn platen.
Klassiek wordt gelukkig nooit apart geprijsd. daar wordt schijnbaar geen waarde aan toegekend.
Gelukkig maar, want zo heb ik toch heel wat juweeltjes er weg gehaald.
Het veel leuker om lekker de grasduinen tussen de vele bakken lp's en zo onverwachts wat leuks te vinden, dan bakken vol leuke lp's (lees populair en goed verkoopbaar aan een groot publiek )voor relatief hoge prijzen.
voor de waarde van klassieke lp's kijk ik vaak op internet (o.a. Popsike)
gr. Danny
Laatst bewerkt 11 jan 2013 20:48 door Bodemjager.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 jan 2013 19:47 #26819
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic de prijzen van platen.
Hallo Danny
Waarde van platen heeft te maken met goede hoes en bvb 1e persing
dan is er wel waarde daar zijn catalogus voor
Bij Beatle platen is het lastig om de originele 1e persing te vinden sommige LP's zijn meerdere keren opnieuw uitgegeven.
waarde hang echt van diverse factoren af staat van de plaat label persing
kijk of je een catalogus kan bemachtigen om je platen verzameling op waarde te schatten
Platen van Alle 13 goed uit de 70er jaren hebben geen waarde verzamel lp's
vele kringloop winkels gooien deze platen weg
het is ook de kunst om platen op waarde te kennen
dat zal bij de kringloop waar je zelf komt niet te weten eigenlijk geen verstand van platen en dan alles met of zonder kras in de bak wordt gesmeten nonchalant.
er zijn ook winkels waar de platen worden gecontroleerd op krassen slechte worden weggegooit
Mvg René Daemen
Waarde van platen heeft te maken met goede hoes en bvb 1e persing
dan is er wel waarde daar zijn catalogus voor
Bij Beatle platen is het lastig om de originele 1e persing te vinden sommige LP's zijn meerdere keren opnieuw uitgegeven.
waarde hang echt van diverse factoren af staat van de plaat label persing
kijk of je een catalogus kan bemachtigen om je platen verzameling op waarde te schatten
Platen van Alle 13 goed uit de 70er jaren hebben geen waarde verzamel lp's
vele kringloop winkels gooien deze platen weg
het is ook de kunst om platen op waarde te kennen
dat zal bij de kringloop waar je zelf komt niet te weten eigenlijk geen verstand van platen en dan alles met of zonder kras in de bak wordt gesmeten nonchalant.
er zijn ook winkels waar de platen worden gecontroleerd op krassen slechte worden weggegooit
Mvg René Daemen
René Daemen
Minder
Meer
11 jan 2013 15:23 #26796
door Bodemjager
gr. Danny
Beantwoord door Bodemjager in topic de prijzen van platen.
dat moet enorm pijn doen 
bij de kringlopen hier betaal ik voor een lp 40, 50 of 75 cent (verschilt per kringloop)
bij een kringloop zelfs 3 platen voor 1 euro!
Ik heb vele erg leuke platen weggehaald bij de kringloop, zelfs complete collecties.
Over het algemeen zien te platen er erg netjes uit, maar soms tref je een stapel aan waar iemand met een schaar over het vinyl heet zitten krassen.
Doe dan altijd een verzoek aan de kringloop om de stapel meteen maar weg te donderen.
Regelmatig kijk ik op sites met veilingresultaten, en als ik dan zie wat sommige platen op hebben gebracht schrik ik toch wel.
Natuurlijk zal dit voornamelijk zijn op de Amerikaanse en misschien Japanse markt.
Spul wat hier wel te vinden is, maar daar onvindbaar.
Zo zou ik toch wel aardig wat exemplaren van enkele honderden euro's in de kast hebben staan.
Ik reken me gelukkig niet snel rijk, het schijn blijkbaar of zeldzame lp's of ze zijn gewild vanwege de hoge kwaliteit van de opname
bij de kringlopen hier betaal ik voor een lp 40, 50 of 75 cent (verschilt per kringloop)
bij een kringloop zelfs 3 platen voor 1 euro!
Ik heb vele erg leuke platen weggehaald bij de kringloop, zelfs complete collecties.
Over het algemeen zien te platen er erg netjes uit, maar soms tref je een stapel aan waar iemand met een schaar over het vinyl heet zitten krassen.
Doe dan altijd een verzoek aan de kringloop om de stapel meteen maar weg te donderen.
Regelmatig kijk ik op sites met veilingresultaten, en als ik dan zie wat sommige platen op hebben gebracht schrik ik toch wel.
Natuurlijk zal dit voornamelijk zijn op de Amerikaanse en misschien Japanse markt.
Spul wat hier wel te vinden is, maar daar onvindbaar.
Zo zou ik toch wel aardig wat exemplaren van enkele honderden euro's in de kast hebben staan.
Ik reken me gelukkig niet snel rijk, het schijn blijkbaar of zeldzame lp's of ze zijn gewild vanwege de hoge kwaliteit van de opname
gr. Danny
18 jul 2012 00:38 #19472
door Cees
Beantwoord door Cees in topic de prijzen van platen.
Henk,
Dat is alleen zo bij de vaste standwerkers, die een vaste stand plaats daar hebben.
Die weten wel wat de waarde kan zijn en hebben de tijd en het geduld om het aan de
man te brengen.
Veel word er helaas ook wel aangeboden door niet vaste handelaren, "zolder opruimers".
Ze staan daar vaak maar slechts één dag of maar enkele dagen.
Kennen de waarde er van niet.
Hebben geen vaste opslagplaats, leggen hun koopwaar soms tijdelijk onder een
dekzeil, tot dat ze dat moeten verwijderen van de gemeente politie.
En dan gaat het zo de vuilnis auto in.
Ik heb dat meermalen zien gebeuren.
Het word dan soms nog tijdens één dag of op het einde van een dag nog aangeboden
voor 1 Euro of zelfs E 0,50 per stuk, wat er dan overblijft word soms bij een boom
gelegd, gratis voor wie het mee nemen wil. En dan komt gelijk de stadsreiniging die
het weg haalt de vuilnis auto in. Liefst vóór dat men er mee gaat gooien en er een
grote troep van maakt.
Sommige "handelaren" slaan het eerst nog stuk, onder het motto van "ik niet jij
óók niet". Zo heb ik oude radio's, stapels LP's en ook stapels 78 t platen zien
verdwijnen. Helaas.
Vr gr Cees.
Dat is alleen zo bij de vaste standwerkers, die een vaste stand plaats daar hebben.
Die weten wel wat de waarde kan zijn en hebben de tijd en het geduld om het aan de
man te brengen.
Veel word er helaas ook wel aangeboden door niet vaste handelaren, "zolder opruimers".
Ze staan daar vaak maar slechts één dag of maar enkele dagen.
Kennen de waarde er van niet.
Hebben geen vaste opslagplaats, leggen hun koopwaar soms tijdelijk onder een
dekzeil, tot dat ze dat moeten verwijderen van de gemeente politie.
En dan gaat het zo de vuilnis auto in.
Ik heb dat meermalen zien gebeuren.
Het word dan soms nog tijdens één dag of op het einde van een dag nog aangeboden
voor 1 Euro of zelfs E 0,50 per stuk, wat er dan overblijft word soms bij een boom
gelegd, gratis voor wie het mee nemen wil. En dan komt gelijk de stadsreiniging die
het weg haalt de vuilnis auto in. Liefst vóór dat men er mee gaat gooien en er een
grote troep van maakt.
Sommige "handelaren" slaan het eerst nog stuk, onder het motto van "ik niet jij
óók niet". Zo heb ik oude radio's, stapels LP's en ook stapels 78 t platen zien
verdwijnen. Helaas.
Vr gr Cees.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
17 jul 2012 19:52 #19464
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic de prijzen van platen.
Cees, ook op het Waterloo plein weet men tegenwoordig wel weer de waarde van platen die een liefhebber er voor over heeft. Bij diegene die er staan met platen ziet het er goed gesorteerd uit en de prijzen zijn navenant.
Henk
Henk
17 jul 2012 18:54 #19453
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic de prijzen van platen.
hoi, wij betalen 1 euro bij de kringloop voor een lp en 0,50 voor een single in vlissingen
gr arjen
gr arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden