GESPOT
Gezien op MP - Karlson
26 aug 2015 22:35 #54352
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Gezien op MP - Karlson
Hoi Thijs,
Ik had ooit gelezen dat er ook kleinere versies moeten zijn voor bv een 3700M speaker (15cm).
Maar daar niets meer over gevonden.
Zou wel leuk zijn.
Groet Frank
Ik had ooit gelezen dat er ook kleinere versies moeten zijn voor bv een 3700M speaker (15cm).
Maar daar niets meer over gevonden.
Zou wel leuk zijn.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 aug 2015 22:26 #54351
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Gezien op MP - Karlson
Dag Nico,
Ik heb in mijn bijdrage ook geschreven goed berekend ( voor de toegepaste luidspreker.)
Huub, het berust ook op het orgelpijp principe. Het systeem geeft over een breed bereik een gelijkmatige output.
Thijs
Ik heb in mijn bijdrage ook geschreven goed berekend ( voor de toegepaste luidspreker.)
Huub, het berust ook op het orgelpijp principe. Het systeem geeft over een breed bereik een gelijkmatige output.
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
26 aug 2015 21:16 #54350
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Gezien op MP - Karlson
Ik weet ook niet of dat geluid bij veel soorten muziek en zang bruikbaar is.?
Het lezen van het geschrevenden bevinding hier over de Karlson
Komt bij mij over als een pijp kerk orgel .? Compressie geluid .?
Huub
Het lezen van het geschrevenden bevinding hier over de Karlson
Komt bij mij over als een pijp kerk orgel .? Compressie geluid .?
Huub
Minder
Meer
26 aug 2015 20:48 #54349
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Gezien op MP - Karlson
Een Karlson van dat ontwerp en afmetingen heb ik al sinds 1964 in mijn bezit.....
Dat ontwerp stond toen in de Radio Bulletin, ik kon de panelen laten uitzagen en frezen bij de firma Nagelkerke in Den Haag. Kostte me toen het hele bedrag dat Grootvader aan elk van z'n kleinkinderen schonk, ter gelegenheid van z'n 80e verjaardag
Maar een 9710 verdwaalt erin, die is echt véél te klein. Met de basspeaker die ik erin heb zitten en een 40 watt versterker krijg je heel aparte effecten; een kaars die op bijna een meter vóór die kast staat wordt uitgeblazen
Nico
Dat ontwerp stond toen in de Radio Bulletin, ik kon de panelen laten uitzagen en frezen bij de firma Nagelkerke in Den Haag. Kostte me toen het hele bedrag dat Grootvader aan elk van z'n kleinkinderen schonk, ter gelegenheid van z'n 80e verjaardag
Maar een 9710 verdwaalt erin, die is echt véél te klein. Met de basspeaker die ik erin heb zitten en een 40 watt versterker krijg je heel aparte effecten; een kaars die op bijna een meter vóór die kast staat wordt uitgeblazen
Nico
26 aug 2015 20:33 - 26 aug 2015 20:33 #54348
door thijs
Beantwoord door thijs in topic Gezien op MP - Karlson
Als je er een goede breedbandunit (bv. 9710 0f 9710M of een andere breedbander van Philips) in zet heb je geen tweeter nodig.
De kastafmetingen en het front moeten goed berekend zijn. Er is genoeg te vinden in boeken en op internet.
Volgens degene die de patentrechten bezit moet er géén tot weinig demping in.
Thijs
De kastafmetingen en het front moeten goed berekend zijn. Er is genoeg te vinden in boeken en op internet.
Volgens degene die de patentrechten bezit moet er géén tot weinig demping in.
Thijs
Laatst bewerkt 26 aug 2015 20:33 door thijs.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
26 aug 2015 16:55 #54343
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Gezien op MP - Karlson
Inderdaad , dat was ik dus , met AD12100M8 .Ik ben er nog steeds niet helemaal uit met de demping , de frequentie karakteristiek vertoont hier en daar nog wat oneffenheden .Die dingen doen het in mijn huiskamer qua laag ook niet helemaal lekker , in een zaaltje dondert echter alles wat los ligt spontaan van z'n plek :woohoo: Wat mij ook opgevallen is dat je helemaal geen tweeter mist , vind ik voor een dergelijke unit een hele prestatie ! Ik zou ook nog wel eens een 9710 of voor de lol een AD 3800M in een karlson willen proberen , heeft in mijn kamer meer kans .
Groet , Henk
Groet , Henk