- Berichten: 3849
GESPOT
Levensdur buizen verbeteren
13 jan 2015 11:33 #49806
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Levensdur buizen verbeteren
Ik heb er zelluf twee liggen (used). Maar die zijn niet cryogenisch behandeld...
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 jan 2015 10:33 - 13 jan 2015 10:43 #49805
door verbeek
Beantwoord door verbeek in topic Levensdur buizen verbeteren
Gelul? Blijkbaar zijn er onwetenden met centen genoeg die het er het voor over hebben. Tik maar eens
ECC803S
(van Telefunken) in. Een ECC83 in professionele uitvoering. Bedragen van $600,- en meer worden voor een tweedehands buisje betaald. Maar dan moet er wel een ruitje in de voet tussen de buispennen staan :lol: .
Helaas heb ik deze niet, maar wel twee ECC801S in originele verpakking. Deze doen 'maar' $495,-.
Deze ga ik verkopen als mijn pensioen door het kabinet om zeep geholpen is.... bigfun ...een buisje voor de dorst zeg maar.
Gr. Paul
Helaas heb ik deze niet, maar wel twee ECC801S in originele verpakking. Deze doen 'maar' $495,-.
Deze ga ik verkopen als mijn pensioen door het kabinet om zeep geholpen is.... bigfun ...een buisje voor de dorst zeg maar.
Gr. Paul
Laatst bewerkt 13 jan 2015 10:43 door verbeek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 jan 2015 22:58 - 11 jan 2015 16:17 #49710
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Levensdur buizen verbeteren
@ Huub, Geen Lultan, maar Hi-End lulkoek.
En van dom gelul komt weer meer dom gelul
bigfun
En van dom gelul komt weer meer dom gelul
bigfun
Laatst bewerkt 11 jan 2015 16:17 door .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 jan 2015 09:17 - 10 jan 2015 09:17 #49682
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Levensdur buizen verbeteren
Ja Cees Lulkoek verhalen dat zegt men vroeger daar van .
Huub
Huub
Laatst bewerkt 10 jan 2015 09:17 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 jan 2015 01:30 #49674
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Levensdur buizen verbeteren
Zie ik dat ze aan geven dat de EL34 gelijk is aan de KT77.
Dat terwijl de EL34 een Penthode is, met een echt scherm rooster dus.
De KT77 is een heel andere buis, een Beam Tetrode. Geen schermrooster maar een Beam Elektrode.
De spanning op die Beam Electrode mag niet hoger zijn dan 250 Volt.
De G2 spanning van een EL34 mag veel hoger zijn.
Men weet het verschil niet tussen 2 verschillende typen buizen?
Dan vind ik de rest van hun gefantaseerde verhalen ook niet erg geloof waardig.
Vr gr Cees.
Dat terwijl de EL34 een Penthode is, met een echt scherm rooster dus.
De KT77 is een heel andere buis, een Beam Tetrode. Geen schermrooster maar een Beam Elektrode.
De spanning op die Beam Electrode mag niet hoger zijn dan 250 Volt.
De G2 spanning van een EL34 mag veel hoger zijn.
Men weet het verschil niet tussen 2 verschillende typen buizen?
Dan vind ik de rest van hun gefantaseerde verhalen ook niet erg geloof waardig.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jan 2015 15:33 #49657
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Levensdur buizen verbeteren
Magneet op je benzineslang gaat je auto ook zuiniger rijden bigfun
Vorrig jaar ging mijn tv stuk. Had geen kleur meer net als een zwartwit tv alleen dan groen wit
Mischien kwam dat door de groene stroom yes
De enige manier om de levensduur van je buizen te verlengen is ze met radio en al jaren op zolder te zetten.
groet Piet
Vorrig jaar ging mijn tv stuk. Had geen kleur meer net als een zwartwit tv alleen dan groen wit
Mischien kwam dat door de groene stroom yes
De enige manier om de levensduur van je buizen te verlengen is ze met radio en al jaren op zolder te zetten.
groet Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.