Skip to main content
GESPOT

Kringloop radio en bandrecorder duur?

Meer
30 nov 2014 10:39 - 30 nov 2014 10:41 #48507 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kringloop radio en bandrecorder duur?
Nee kring loper deze krijgt je niet voor 15.E
zeker 50.E . deze radio heeft meerwaarde .
Als een doorgaans krinloop kastje stuk en zeer beschadigt

Huub
Laatst bewerkt 30 nov 2014 10:41 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kringloper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 nov 2014 01:12 #48498 door kringloper
pfff 100 euro erg veel, bij ons in de kringloopwinkel meestal rond de 15 euro.
en wat bandrecorders betreft verkoop ze nog steeds (meestal transistor) maar zeker niet voor 100 euro

ron de j

Meer
28 nov 2014 01:56 - 28 nov 2014 01:57 #48407 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Kringloop radio en bandrecorder duur?
Met wat geduld, vind je een vergelijkbare radio ook wel op M PL voor een aanzienlijk lagere prijs.
Op tweedehands braderieën, rommel markten of kringloop winkels weten ze vaak niet wat het waard is.
Ze hebben er geen verstand van en vragen maar wat. Het is oud, dus denken ze: Het is antiek en dus
vragen ze (te) veel. Wat ze niet begrijpen, dat is; dat er verschil in prijs is tussen zo maar
een oude radio die niet goed nagezien en veilig is gemaakt en een echt goed deskundig nagekeken
radio. Ze denken dat alles waar lampen in zitten dat het antiek waarde heeft.
Daar komen ze dan vanzelf wel achter, als dergelijke spullen na maanden nog niet verkocht zijn.
Het is waard wat de gek er voor geeft. Maar dan denk ik: "Ik ben toch niet gek"?
Er zijn nog oude radio's genoeg te vinden voor veel minder dan E100,-. En dus laat ik mij niet
gek maken.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 28 nov 2014 01:57 door Cees. Reden: spelfout gekorrigeerd

Meer
27 nov 2014 11:24 - 27 nov 2014 11:29 #48376 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kringloop radio en bandrecorder duur?
Ja ik krijg ook altijd de indruk
dat als er radio hoby mensen in de kring loop komen
Dat de radio gewoon zeer defekt moet zijn gezien de prijs en lekker maken tijd verdrijf
En de radio hoby met reperatie voort te zetten ja dan is zo, een radio gouw
Te duur voor de hoby rep mensen .Zij Zoeken naar HE Lekker stuk zoo is het nou eenmaal
Maar deze daar zal niet zoo veel mee Mis zijn hoog uit een paar C,s Als dat al niet gedaan is .
De voortrap is met een ECC 40 behoorlijk sterk het is een duitsen philips met grote brugcel .
Ja het is Jammer maar de eigenlijke waarde prijs krijgt men niet .
Zoo als henk al zegt de verkrijg prijs .Ja recordes Daar Pist geen hond tegen op onverkoop baar
Huub
Laatst bewerkt 27 nov 2014 11:29 door Huub.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
27 nov 2014 09:49 #48371 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Kringloop radio en bandrecorder duur?
Ik heb de afgelopen dagen ook wat spullen (veel) naar de Noppes kringloop in Purmerend gebracht. Ik heb ook kennis mogen maken met de technische man aldaar, lid NVHR, en zeer goed op de hoogte van de techniek van de radio's en hoe daar mee om te gaan. Ik weet zeker dat hier in Purmerend de steker er niet zonder meer ingaat.

De vraagprijs voor de recorder vind ik ook wat hoog. Ik heb nog 2 stuks, gereviseerde, hier staan, raak je aan de straatstenen niet kwijt, gaan dus ook naar de kringloop. En de kringloop heeft een toch wat breder publiek.

De radio ziet er netjes uit, mooi doek, redelijk tot goed in de lak, misschien kun je de radio ter plaatse testen met een lamp in serie en even aan de spanning hangen. Als de radio dan geen gekke verschijnselen vertoont lijkt 50,00 - 75,00 mij een mooi bedrag.

Meer
27 nov 2014 09:39 #48369 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Kringloop radio en bandrecorder duur?
Ik vind het veel geld hoor, bandrecorders zijn niet gewild en worden op MP met bosjes aangeboden maar bijna nooit verkocht.
Persoonlijk vind ik de prijs van de radio ook erg hoog, hij kan er dan wel mooi uitzien
maar hoe hij technisch is is waarschijnlijk niet bekend en dat hij `speelt`wil ook niet veel zeggen.
Mijn ervaring met dit soor dingen bij de kringloop is dat ze bij binnenkomst de stekker zondermeer in het stopcontact steken en als en een beetje licht en geluid uitkomt wordt hij als spelend verkocht.
Geen mensen met kennis van dergelijke dingen dus.

Lee

Gemaakt door Kunena