GESPOT
Philips BD743A - Aristona SA3029
10 nov 2014 01:42 - 10 nov 2014 01:43 #47904
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips BD743A - Aristona SA3029
Ja, in de beredenering van Huub kan ik wel in mee gaan.
De C's zitten aan de binnenkant van de radio en het gaat er om dat het toestel betrouwbaar
werkt.Het is geen historisch toestel uit de begintijd van de radio, dus op zich niet erg als
de bedoeling is er met plezier naar te luisteren.
En tegen de tijd dat dit toestel nog een halve eeuw ouder is, kan men tijdens de volgende
opknap beurt er origineel uitziende retro onderdelen in plaatsen.
En die moderne dunne ronde gele C's zien er ook niet zo fraai uit in een oud toestel.
Ziet er ook niet origineel uit.Dus;Het gaat er om het plezier dat men er aan beleeft om het
weer goed werkend te krijgen en het met plezier te gebruiken.
Vr gr Cees.
De C's zitten aan de binnenkant van de radio en het gaat er om dat het toestel betrouwbaar
werkt.Het is geen historisch toestel uit de begintijd van de radio, dus op zich niet erg als
de bedoeling is er met plezier naar te luisteren.
En tegen de tijd dat dit toestel nog een halve eeuw ouder is, kan men tijdens de volgende
opknap beurt er origineel uitziende retro onderdelen in plaatsen.
En die moderne dunne ronde gele C's zien er ook niet zo fraai uit in een oud toestel.
Ziet er ook niet origineel uit.Dus;Het gaat er om het plezier dat men er aan beleeft om het
weer goed werkend te krijgen en het met plezier te gebruiken.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 10 nov 2014 01:43 door Cees. Reden: woord vergeten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Redactie
- [Redactie]
-
Minder
Meer
09 nov 2014 16:39 #47888
door Redactie
Beantwoord door Redactie in topic Philips BD743A - Aristona SA3029
De kleur van de bedrading en de beschermingen zijn origineel. Oorspronkelijk waren de bedrading kleuren ook feller. Er is best wel wat op aan te merken, maar als kritische kenners zal dat altijd wel zo zijn. Elders op zijn site las ik ook dat alle metalen delen e.d. van een beschermende laklaag zijn voorzien.
Door gebruik van blok condensatoren kunnen we niet meer spreken van een Historische verantwoorde restauratie, maar ja, wanneer wel.
Ik denk dat als de fotograaf zich niet zo had uitgesloofd om de foto te bewerken, het er allemaal wat natuurlijke had uitgezien.
De gevraagde prijs is voor NL kennelijk te hoog. Daar ben ik het mee eens. Voor niet NL landen is dit waarschijnlijk wel haalbaar en persoonlijk vind ik dat weer niet erg.
Deze radio kan zeer goed klinken. De techniek wijkt niet veel af van de BD663A.
Door gebruik van blok condensatoren kunnen we niet meer spreken van een Historische verantwoorde restauratie, maar ja, wanneer wel.
Ik denk dat als de fotograaf zich niet zo had uitgesloofd om de foto te bewerken, het er allemaal wat natuurlijke had uitgezien.
De gevraagde prijs is voor NL kennelijk te hoog. Daar ben ik het mee eens. Voor niet NL landen is dit waarschijnlijk wel haalbaar en persoonlijk vind ik dat weer niet erg.
09 nov 2014 15:52 #47887
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips BD743A - Aristona SA3029
Bij "Reserve not met" gaat de verkoop niet door.
Die blauwe rakkers zijn gewoon ontstoorcondensators over de motorcontacten, daar had-ie ook wel wat anders voor kunnen pakken.
Die blauwe rakkers zijn gewoon ontstoorcondensators over de motorcontacten, daar had-ie ook wel wat anders voor kunnen pakken.
Tjerk, 9ZZ
09 nov 2014 15:26 #47886
door Bert Kn
In dit geval is dat niet zo.
De verkoper geeft een vraagprijs aan, er kan ook een voorstel gedaan worden waarbij de verkoper niet verplicht is daarop in te gaan.
Huub,
De blauwe rakkers zijn geen verkeerde jongens en de radio zal er niet minder door spelen.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips BD743A - Aristona SA3029
En bij eBay is het zoals het bedrag niet gehaald word moet de verkoper het toestel toch verkopen
Dus 150 euro het hoogste bod dan is het jammer voor de verkoper
In dit geval is dat niet zo.
De verkoper geeft een vraagprijs aan, er kan ook een voorstel gedaan worden waarbij de verkoper niet verplicht is daarop in te gaan.
Huub,
De blauwe rakkers zijn geen verkeerde jongens en de radio zal er niet minder door spelen.
Mvg.
Bert
09 nov 2014 15:18 - 09 nov 2014 15:38 #47885
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips BD743A - Aristona SA3029
En toch het is soms maar het aanzien van de blauwe
Print condensators .Maar zij kunnen veela wel 1000 volt verdragen
Dus bepaalt slecht is het niet . en een duitsen test berust op waarheid
De kleine gelen sigaretten puikjes 630 V die moeten zich ook nog bewijzen met der jaren
Die zijn ook nog maar pas op de markt . of deze verkrummelen als een ERO ?
zie bij sommige de kopse kant maar eens aan .
Ik zou daar ook niet wakker van liggen van de blauwe print C,s 1000.volt meestal
Huub
Print condensators .Maar zij kunnen veela wel 1000 volt verdragen
Dus bepaalt slecht is het niet . en een duitsen test berust op waarheid
De kleine gelen sigaretten puikjes 630 V die moeten zich ook nog bewijzen met der jaren
Die zijn ook nog maar pas op de markt . of deze verkrummelen als een ERO ?
zie bij sommige de kopse kant maar eens aan .
Ik zou daar ook niet wakker van liggen van de blauwe print C,s 1000.volt meestal
Huub
Laatst bewerkt 09 nov 2014 15:38 door Huub.
09 nov 2014 15:06 #47884
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips BD743A - Aristona SA3029
Voor die prijs heb ik liever een toestel dat echt top gerestaureerd is en niks op aan te merken valt
Maar als een kenner het toestel koopt en achterkomt dat er blauwe print condensators in zit zou ie zich flink genaaid voelen
En doet de verkoper op eBay ook geen goed zeker negatieve reactie
En als het toestel naar Amerika gaat en die koper ziet het heb ie een rechtszaak en een claim aan zijn broek
Dat heb je snel met Amerikanen koop ik liever voor vele malen minder een juist gerestaureerde toestel
Als men ziet slechte solderingen printcondensatoren nieuw fel gekleurde draden ga zo door
Is het toestel niet authentiek meer en niet eens oud.
En haalt de waarde echt naar beneden
En bij eBay is het zoals het bedrag niet gehaald word moet de verkoper het toestel toch verkopen
Maar dat heb hè met een veiling site
Thans life
Maar als een kenner het toestel koopt en achterkomt dat er blauwe print condensators in zit zou ie zich flink genaaid voelen
En doet de verkoper op eBay ook geen goed zeker negatieve reactie
En als het toestel naar Amerika gaat en die koper ziet het heb ie een rechtszaak en een claim aan zijn broek
Dat heb je snel met Amerikanen koop ik liever voor vele malen minder een juist gerestaureerde toestel
Als men ziet slechte solderingen printcondensatoren nieuw fel gekleurde draden ga zo door
Is het toestel niet authentiek meer en niet eens oud.
En haalt de waarde echt naar beneden
Maar dat heb hè met een veiling site
Thans life
René Daemen