Skip to main content
GESPOT

Retro radio

Meer
11 aug 2014 19:47 #45546 door admin
Beantwoord door admin in topic Retro radio
Het is duidelijk, De radio liefhebber koopt geen Retrospul. Hier laten we het maar bij.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willem Roseboom, Ben van der Kolk, Ouwe Schipper
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 aug 2014 19:07 #45545 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Retro radio
Nou weten we het wel René! Ga je tijd maar nuttiger besteden.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 aug 2014 18:56 #45544 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Retro radio
Eigenlijk wil ik er mee zeggen
Trap niet in die retro troep
Er zijn mensen die het kopen ook hier de jongeren denken ha leuk zo'n speler
En dan kom je bekaaid af
Sommige leken buiten het forum om kopen dit en denken te vinden wat men vroeger heeft gehoord
Ik bedoel alleen om te zeggen dat de ouwe spullen lang zo slecht niet zijn
Als ik eerlijk ben zijn de pickup deckjes is de retro spelers allemaal het zelfde
Als je dan retro wil maak het dan van een bekend model
Net als de crosley spinnerette deze lijkt echt ol de Philips Gf 403 alleen een audio technica md element
Jammer is het hier in NL niet verkrijgbaar baar anders had ik wel eens willen testen
Kijk ik lig daar van die goedkope dingen niet wakker van
Alleen wil ik wel mijn platen behouden
Ik geef mijn mening en ervaring omdat ik zo'n ding getest had
Als het daadwerkelijk goed was zou ik ook zeggen kopen dat ding
En als ik eerlijk ban valt deze topic buiten de doelstelling van dit forum
Het immers om buizen en oude transistor apparaten
Maar goed ik laat het hierbij

René Daemen
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 aug 2014 18:21 - 11 aug 2014 18:46 #45542 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Retro radio
Ik snap eigenlijk niet René, waarom je je zo druk maakt om dit soort platenspelers. Ik denk dat de meesten op het forum zelf ook wel weten dat deze dingen niet deugen (kijk maar naar de reacties van andere forumleden), buiten het feit dat ze spuuglelijk zijn. Zonde van de tijd.
Je hoeft geen expert te zijn om te zien dat deze dingen niet deugen.

Ik heb het even opgezocht, er is in het verleden inderdaad al een discussie geweest over dit onderwerp:

www.buizenradioclub.nl/forum/24-grammofo...okplatenspelers.html

Dus geen oude koeien uit de sloot halen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 11 aug 2014 18:46 door peter1952.
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 aug 2014 17:31 #45540 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Retro radio
Huub heb troep genoeg nee dank je

René Daemen
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 aug 2014 17:27 - 11 aug 2014 17:29 #45539 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Retro radio
Peter

Ik denk dat je het systeem van de kringloop niet helemaal begrijpt als een klant iets komt brengen moet men het aannemen
Anders ben je de klant kwijt en inname wordt door anderen gedaan aparte afdeling
De klant die iets afgeeft gaat vervolgens winkelen en koopt wat
De meest kringloop bedrijven hebben afval containers waar alles gescheiden
Wordt ijzercontainer electra karton textiel en rest afval
De containers worden door diverse bedrijven opgehaald en vervangen
Het sorteren van electra doe ik met een collega
Vieze troep gaat weg en knap spul gaat in de stelling voor test
Die roadster gaat meteen weg heb al eens getest en gaat weg in de afval bak
Omdat het waardeloos klinkt en de plaat vernield klanten laten het staan in de winkel
En kopen liever een Dual technics enz
Beeldbuis tv's gaan alleen de laatste series erin zilveren kasten houten kasten zijn er al niet meer
En zwarte kasten worden weggegooid en vage merken gaan naar Afrika Seg techwood daewoo
LCD tv's komt sporadisch binnen en als ze defect zijn wil de hobbyist ze nog wel hebben
Oude spullen gaan de curiosa hoek in of heel mooi in de etalage
De moderne kringloop winkel is niet meer de omgekeerde vuilnisbak uit de jaren80
Maar een volwaardig bedrijf wat zich kan meten aan een woon warenhuis

René Daemen
Laatst bewerkt 11 aug 2014 17:29 door Rene Daemen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena