Skip to main content

Beurs Driebergen

Meer
06 apr 2016 09:40 #60126 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Beurs Driebergen
ja piere ik heb zo nog genoeg onder delen
voor zo,n leuk tafeltje .
op drie hoek voetje ..
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 apr 2016 06:58 #60125 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Beurs Driebergen
Pierre, je moet inderdaad de kop helemaal doordraaien naar één kant. Zoals hij nu staat loop je ook kans dat beide naalden de plaat raken. De naald hoort dan netjes recht in de groef te staan. Vaak is de naaldhouder iets verbogem.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 apr 2016 23:50 #60117 door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Beurs Driebergen
tja Huub , ik heb zo gedacht....."Ik draai net zo dat de naald loodrecht in de groef staat". Ik ga hem er eens bewust scheef inzetten om te horen of de brom weg is . Afijn ....net gedaan, maakt niets uit. Maar ik heb de toonkop er af gehaald en de contacten met ammoniak schoongemaakt. Geen enkele brom meer op vol volume. Goh...was eenvoudig. Alleen het toerentalhendeltje moet afgeregeld worden. t pakt niet goed ....maar goed ik ga geen lijntje hier beginnen bij Bert....ik leg mn ook nog andere vragen wel bij de grammofoon rubriek neer. En Huub...ik weet je te vinden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 apr 2016 23:02 - 05 apr 2016 23:05 #60116 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Beurs Driebergen

Mooi Bert!...mag ik mn vangst van die dag ook voorstellen op je topic?


Geen enkel probleem dat men hier hun vangst van de afgelopen beurs toont een beetje brom mag geen probleem zijn omdat op te lossen, te beginnen met de opmerking van Huub de kop lijkt inderdaad niet in de juiste stand te staan waardoor het middelste contact aarde mogelijk geen goed contact maakt.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 05 apr 2016 23:05 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 apr 2016 22:52 #60114 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Beurs Driebergen
Ja een mooie radio
Maar het ziet zo uit of als het toonkopje
onvoldoende over gekantelt is ?
dus dat kan de brom zijn ook de naald staat dan onvoldoede regt
Toch een mooie aanwinst .
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 apr 2016 22:46 #60113 door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Beurs Driebergen
Mooi Bert!...mag ik mn vangst van die dag ook voorstellen op je topic? Ik kan me geen spannender design voorstellen, zo klein en super functie=vorm . Ben er heel gelukkig mee en hij staat super op de BX750 van Henk. Beetje brom na laten kijken op zn tijd. In het boek swingen met Vinyl staat hij als AG2106. Daar is de kleur echter olijfgroen en het Philips logo rood. De AG2104 is bronsbruin net als deze en heeft ook net als deze speler een gouden logo. Verwarrend omdat de 2104 ook een toerentalregeling heeft en deze niet. De AG 2106 heeft een armliftaangelast aan de kop, Mijn exemplaar niet. (zoals is te horen op de video)





Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena