Skip to main content

Foto's van de NVHR-dag in Driebergen

Meer
15 dec 2014 20:06 #48889 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
Was op zoek naar een andere GUI, vond die van Black Magic Amps maar die geeft 404 not found.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 dec 2014 16:56 #48882 door Bapaktua
Hallo Henk,
ik had Ronald al gemeld dat ik niet aanwezig zou zijn in Driebergen.
Ik had de tester weer uit elkaar gehaald om een andere draaischakelaar te plaatsen.
Ook extra schakelaartjes voor de polariteit Vf Ext. te kunnen wijzigen en een paar extra stekerbusjes om een externe Ra te kunnen plaatsen. Dit bv bij het testen van afstem ogen.
Ook nog een paar extra zaken maar weet nog niet of dit zinvol is.
Een geluk bij ongeluk is dat, nu de printplaat NAAST het kastje ligt, ik de al door mij bestelde 400 Volt uitbreiding nu, na ontvangst van de onderdelen, kan monteren. Dan de nieuwe software laden enzv.
Ik heb ook gekeken naar andere GUI's , maar voorlopig hou ik het bij de GUI van Ronald.
groet, ruud

Meer
15 dec 2014 16:45 #48881 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
@ Piet,
Bedankt voor de weer leuke foto reportage.
Vr gr Cees.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
15 dec 2014 16:11 #48880 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
Ik wil ook nog even gewag maken van de presentatie van de u-tracer. Leuk om de ontwerper persoonlijk te ontmoeten en de gedachten erachter te vernemen. Ook in het gebruik en de toepassing nog wat kunnen leren.

Het paren van buizen is b.v. een hele fraaie optie, zeker als je gebruikte buizen wilt toepassen, b.v. in een balans eindtrap. Het is gewoon een meer dan uitstekende aanvulling op de testen die je met een oude tester kunt uitvoeren.

Henk

Meer
14 dec 2014 22:39 #48871 door peter1952
Mooie foto's inderdaad en dan zie je dat je toch het een en ander gemist hebt. Ik heb alleen in eerste instantie wat klein materiaal gekocht, bij het scheiden van de markt nog een leuke National draagbare radio gekocht. Aan de voorkant zit een klep en als je die open doet komt er een platenspeler naar buiten.
Deze heeft een grappig omschakelmechaniek in het plateau ingebouwd: Als je er een L.P. op legt dan schakelt de platenspeler automatisch om naar 33 t.p.m. In het plateau zitten drie voelers die meteen als adapter voor singles werkt.

Ook het N.G.G. was in bescheiden vorm weer aanwezig. Kregen alleen continu klachten dat men het niet kon horen :lol:

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Bijlagen:

Meer
14 dec 2014 22:11 #48870 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
Zeker weer mooie foto's! Jammer dat ik er niet was, had graag die uTracer demo meegemaakt.

Tjerk, 9ZZ

Gemaakt door Kunena