HIFI apparatuur
Over eindtrappen en de betekenis...... (Nico)
Minder
Meer
08 jul 2011 21:19 #6219
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: Over eindtrappen en de betekenis...... (Nico)
Ja Henk
De OTL eindtrap was (en is nog steeds) een hoofdstuk apart in deze materie. Ik heb me beperkt tot de klassieke balans- trappen omdat ik het over de "klasse- instelling" wou hebben en bij OTL wordt het dan al gauw vréselijk ingewikkeld. Daarom sla ik dat eigenlijk liever over; een OTL eindtrap in AB is een zó complexe schakeling dat daar een heel hoofdstuk apart aan gewijd zou kunnen worden. Met dank voor je waardering
Nico
De OTL eindtrap was (en is nog steeds) een hoofdstuk apart in deze materie. Ik heb me beperkt tot de klassieke balans- trappen omdat ik het over de "klasse- instelling" wou hebben en bij OTL wordt het dan al gauw vréselijk ingewikkeld. Daarom sla ik dat eigenlijk liever over; een OTL eindtrap in AB is een zó complexe schakeling dat daar een heel hoofdstuk apart aan gewijd zou kunnen worden. Met dank voor je waardering
Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
08 jul 2011 18:30 #6207
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Over eindtrappen en de betekenis...... (Nico)
Nico, leuk om te lezen, mooie verkorte samenvatting waar sommige auteurs van dure boeken soms 200 pagina's over doen. Daarom mij suggestie om de OTL eindtrap toe te voegen met als basis b.v. de HF303 zoals Philips die ontwikkeld heeft.
Ik blijf dat persoonlijk een van de mooiste eindtrappen vinden die er ooit ontwikkeld is. Ik denk dat velen dit ook interressant vinden.
Ik blijf dat persoonlijk een van de mooiste eindtrappen vinden die er ooit ontwikkeld is. Ik denk dat velen dit ook interressant vinden.
Minder
Meer
03 jul 2011 10:45 #6085
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: Over eindtrappen en de betekenis...... (Nico)
Vandaag weer wat toegevoegd
Nico
Nico
Minder
Meer
02 jul 2011 06:01 #6056
door Ouwe Schipper
Wel René....
Ik deed niets anders dan jouw posting 6030 citeren:
"Het is niet altijd de bedoeling om van dergelijke woorden een werkwoord te maken.
In dit geval mag het dus niet."
De afleiding is andersom: het werkwoord was er eerst. Maar nu:
Laten we teruggaan naar het onderwerp: mijn kolommetje over (balans) eindtrappen en hun instelling gaat nog heel wat uitgebreider worden. Daarbij moet ik opletten om het niet te uitvoerig te maken. Bovendien moet het niet alleen leerzaam zijn maar vooral prettig leesbaar.
Ik doe mijn best maar het gaat niet allemaal ineens
Nico
Ik deed niets anders dan jouw posting 6030 citeren:
"Het is niet altijd de bedoeling om van dergelijke woorden een werkwoord te maken.
In dit geval mag het dus niet."
De afleiding is andersom: het werkwoord was er eerst. Maar nu:
Laten we teruggaan naar het onderwerp: mijn kolommetje over (balans) eindtrappen en hun instelling gaat nog heel wat uitgebreider worden. Daarbij moet ik opletten om het niet te uitvoerig te maken. Bovendien moet het niet alleen leerzaam zijn maar vooral prettig leesbaar.
Ik doe mijn best maar het gaat niet allemaal ineens
Nico
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 jul 2011 19:14 - 01 jul 2011 19:17 #6052
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Over eindtrappen en de betekenis...... (Nico)
Even goede vrienden hoor,
maar ik heb niet gezegd dat het niet MAG,
ik BEGREEP het gewoonweg niet.
Adviseer alleen om iets dergelijks bij gebruik
dan wel even uit te leggen.
Nogmaals: verder een prima bijdrage.
Groetjes.
maar ik heb niet gezegd dat het niet MAG,
ik BEGREEP het gewoonweg niet.
Adviseer alleen om iets dergelijks bij gebruik
dan wel even uit te leggen.
Nogmaals: verder een prima bijdrage.
Groetjes.
Laatst bewerkt 01 jul 2011 19:17 door René R.
Minder
Meer
01 jul 2011 19:12 - 01 jul 2011 19:13 #6051
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Re: Over eindtrappen en de betekenis...... (Nico)
Hallo Nico,
Leuk dat je begonnen bent over het uitleggen van de verschillende "klasse" instellingen van eindtrappen. Ik loop nu op de zaken vooruit misschien maar zou je tzt ook uit kunnen leggen hoe het zit met eindtrappen met vaste negatieve roosterspanning, ultralineair en er is er geloof ik nog 1 of meerdere mogelijkheden.
Ik vind het een helder begrijpelijk te lezen artikel, ben benieuwd naar het vervolg en bedankt natuurlijk!!!!!
Groeten,
Willem
Leuk dat je begonnen bent over het uitleggen van de verschillende "klasse" instellingen van eindtrappen. Ik loop nu op de zaken vooruit misschien maar zou je tzt ook uit kunnen leggen hoe het zit met eindtrappen met vaste negatieve roosterspanning, ultralineair en er is er geloof ik nog 1 of meerdere mogelijkheden.
Ik vind het een helder begrijpelijk te lezen artikel, ben benieuwd naar het vervolg en bedankt natuurlijk!!!!!
Groeten,
Willem
Laatst bewerkt 01 jul 2011 19:13 door Willem Roseboom. Reden: k vergeten