HIFI apparatuur
Clamps
27 sep 2022 21:26 #95760
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Je ziet wel eens aangepaste headshells, maar dan gaat de originaliteit uiteraard verloren.
Bij de headshell van de L75 bv loopt het standaard al schuin.
Bij de headshell van de L75 bv loopt het standaard al schuin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 sep 2022 21:00 - 27 sep 2022 21:00 #95759
door Jac Janssen
.
Beantwoord door Jac Janssen in topic Clamps
René,
Deze klemt vast zoals een klemconusknop, maar bij de clamp is alles van plastic natuurlijk.
Door draaien aan de "knop" klem je de clamp vast. En door de andere kant op draaien weer los.
Werkt prima.
Jac
Deze klemt vast zoals een klemconusknop, maar bij de clamp is alles van plastic natuurlijk.
Door draaien aan de "knop" klem je de clamp vast. En door de andere kant op draaien weer los.
Werkt prima.
Jac
.
Laatst bewerkt 27 sep 2022 21:00 door Jac Janssen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
27 sep 2022 20:55 - 27 sep 2022 20:58 #95758
door RR1957
Die ziet er inderdaad platter uit, mogelijk dat daar bredere elementen of headshells dan net overheen gaan als ze wat breder zijn. Hoe klemt deze vast? Omdat hij platter is, is de schuine rand dat ook. Kand dat een bredere headshell er net niet tegenaan komt.
Via andere bronnen krijg ik nu ook wat meer info en constateringen dat clampen en ook gewichten bij de uitloopgroef net iets te breed zijn voor bepaalde (vooral vintage) elementen en headshells.
In de vorige eeuw heb ik ook een goede klamp gehad die platter was en die klemde je gewoon met een druk op de knop bovenop.
Helaas kwijt geraakt, alweer decennia geleden. Maar toen had ik ook nog geen jaren vijftig platenspelers.
Hoi Jac.René,
De platenclamp die ik heb is aan de kant minder dan 5mm hoog:
(welke platenspeler is dit?)
Het merk weet ik niet meer na diverse tientallen jaren...
Jac
Die ziet er inderdaad platter uit, mogelijk dat daar bredere elementen of headshells dan net overheen gaan als ze wat breder zijn. Hoe klemt deze vast? Omdat hij platter is, is de schuine rand dat ook. Kand dat een bredere headshell er net niet tegenaan komt.
Via andere bronnen krijg ik nu ook wat meer info en constateringen dat clampen en ook gewichten bij de uitloopgroef net iets te breed zijn voor bepaalde (vooral vintage) elementen en headshells.
In de vorige eeuw heb ik ook een goede klamp gehad die platter was en die klemde je gewoon met een druk op de knop bovenop.
Helaas kwijt geraakt, alweer decennia geleden. Maar toen had ik ook nog geen jaren vijftig platenspelers.
Laatst bewerkt 27 sep 2022 20:58 door RR1957.
27 sep 2022 18:22 - 27 sep 2022 18:23 #95756
door Jac Janssen
.
Beantwoord door Jac Janssen in topic Clamps
René,
Jac
Jac
.
Laatst bewerkt 27 sep 2022 18:23 door Jac Janssen.